pascal14

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toevoegen Plume Superpod AX (WiFi 6) aan Plume Homepass Account

Beste Ziggo,

 

Ik heb in mijn thuisnetwerk 3 superpods van Plume.

- 2x Superpod (Wifi 5)

- 1x Superpod AX (Wifi 6)

Dit werkt echt fantastisch!

 

Nu wil ik een 4e (Superpod AX) toevoegen aan mijn Homepass account, dit wil niet lukken.

Met toevoegen vind de app de 4e superpod niet automatisch, de andere 3 wel.

 

Alle Plume pods zijn aangesloten zoals het hoort, in de linker poort zit de Ethernet kabel.

Nu kun je via de app ook een pod manueel toevoegen door het serienummer (EM-843-00672 F3)

in te vullen.

Ook dat wil niet lukken, ik krijg de melding: We encountered an error. Please Try again in a few seconds.

De led van de toe te voegen pod blijft wit branden (met dimming)

 

Ik heb rechtstreeks contact gehad met Plume in de VS en hun verwijzen me naar jullie toe zie onderstaande mail:

 

Lees meer

Denis Chaves (Plume)

Jan 16, 2023, 07:00 PST

Hello Pascal,
 
Thank you for contacting Plume support, my name is Denis and I will be happy to assist you. Sorry to hear you are having issues adding this pod to your account, I will definitely do my best to assist you. 
 
I searched for your account and can see the pods were provided by your Internet Service Provider VodafoneZiggo B.V. The problems seems to be related to the inventory where the pod is currently. We only have limited access to your network, which is why I recommend you contact your Provider VodafoneZiggo, and ask them to help you add this pod to your account. If they have trouble with this, they can contact Plume directly for assistance.
 
Please let me know if you have any other questions I can help you with.
 
 

If you need assistance, please call us at 1-844-697-5863 Monday - Friday, 6 am - 6 pm PT.

Thank you for contacting Plume support.


Kind regards,


Denis Chaves
Team Plume


 

Ik hoor graag wat jullie voor me kunnen betekenen.

 

Alvast bedankt!

 

Pascal Janssen

13 Reacties 13
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Welke app is er gebruikt om de pods in te stellen? Voor zo ver ik weet is er namelijk een optie om een extra toegangspunt in te stellen. Soms is het zo eenvoudig dat er ergens een + staat of accesspoint toevoegen oid.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@pascal14 vreemd als u niet de Pods via Ziggo huurt maar het originele product heeft gekocht kan zover ik weet Ziggo hier ook niet veel mee.

pascal14
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze pods werken alleen via de Plume app: Homepass

pascal14
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een paar jaar geleden heb ik meegdraaid in het Betatest programma van Ziggo voor het testen van de Plume Pods. Deze heb ik nog altijd en bevallen goed.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die test pods hadden die al AX ondersteuning de variant die Ziggo verhuurt heeft dit nog niet. De nieuwe 4e AX pod komt van Plume zelf niet via Ziggo? Dan zou ik verwachten dat u die via de Homepass moet kunnen toevoegen.

pascal14
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De test pods zijn wifi 5.

 

Vorig jaar heb ik via marktplaats een AX (Wifi 6) gekocht en probleemloos kunnen toevoegen.

 

Nu heb ik een 4e gekocht via Ebay ook een AX en die krijg ik niet toegevoegd.

 

Heb ook al contact gehad met de verkoper en hij heeft de verkochte pod uit zijn account verwijderd

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Ik denk alleen niet dat je voor ondersteuning op wifi apparaten die niet door ziggo worden aangeboden bij ziggo moet zijn..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zouden ze bij Plume ook moeten weten, aan de andere kant heeft Liberty Global zich bij Plume ingekocht. Dat maakt het weer anders. 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dan nog zou ik niet van een klantenservice verwachten dat ze dingen kunnen doen op een apparaat dat ze niet verkopen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mee eens, wat mij alleen verbaasd is dat het eerder wel gelukt is, dan is er bijna geen reden dat het nu niet lukt. 

Zolang alle plume's van de topic starter met hetzelfde achterliggende systeem zijn verbonden zou de vierde toch ook moeten kunnen worden toegevoegd.

pascal14
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ze hangen allemaal aan hetzelfde netwerk.

Wat Plume (VS) zegt is te vinden bij lees meer in de start post.

 

The problems seems to be related to the inventory where the pod is currently. We only have limited access to your network, which is why I recommend you contact your Provider VodafoneZiggo, and ask them to help you add this pod to your account. 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@pascal14  schreef:

 

The problems seems to be related to the inventory where the pod is currently. We only have limited access to your network, which is why I recommend you contact your Provider VodafoneZiggo, and ask them to help you add this pod to your account. 


Alleen geeft ziggo geen ondersteuning op eigen aangeschafte apparatuur, dus deze vlieger gaat niet op.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@pascal14 Zuur dat je problemen ondervindt het met toevoegen van een Pod. Wil je in een een privébericht de serienummers van de Pods doorgeven? Dan kijken we graag na wat er vanuit ons mogelijk is. 

Uitgelicht topic