1
Vraag
2
Reageer en help mee
TheoenJoey

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toegang tot bepaalde websites op een apparaat blokkeren

Hallo allemaal,

Is er misschien iemand die weet hoe ik bepaalde websites op mijn router/ modem kan blokkeren in mijn wifi-netwerk.

Ik gebruik de Horizon mediabox XL van Ziggo.

Alvast bedankt voor de hulp en informatie.

M.v.g.

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Hey @TheoenJoey  welkom op de Ziggo Community

Ik begrijp goed dat je de Media Box XL als modem gebruikt wordt en je geen Extern Modem hebt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Zo kan je inloggen op de Media Box XL Inloggen op de Media Box XL

 

TheoenJoey
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Dave,

Klopt, ik zou graag willen verhinderen dat een ander apparaat (laptop/mob. telefoon) niet meer kan inloggen op bep. websites

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Misschien even stappen plan proberen die ik aangaf.

Anders komen er zekers andere mensen langs die er meer van weten en je verder kunnen helpen, mijn Media Box XL is al een hele tijd de deur uit.

TheoenJoey
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Dave, ik kijk of ik daar wat kan vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat je niet bepaalde websites kunt blokken in de Mediabox XL.@TheoenJoey 

Mogelijk is Safe Online van Ziggo een mogelijkheid: https://community.ziggo.nl/veilig-internet-201/safe-online-hoe-stel-ik-het-ouderlijk-toezicht-in-344...

@Dave-weet jij of dit goed en hoe dit werkt in Ziggo Safe Online?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Be rt 

Ik ga even kijken hoe en wat, want ik heb 2 varianten, weet niet welke gebruiker heeft een Windows uitvoering of een Mac uitvoering.

Mac uitvoering is anders te benaderen dan Windows

Ik kom er op terug, verbinding draait nu ook niet lekker, alles is traag om te bekijken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Even overgestapt op mijn Windows Laptop.

 

1 - Klik op Pictogram Ziggo Safe Online

2 - Nu zie je het welkom scherm

 

3 - Ga naar Instellingen - Rechts naast Virus Scan (De bestanden zijn JPG, de kleur ligt niet aan de PC)

4 - Klik op Isolatie weergeven of Geblokkeerde Applicaties weergeven 

 

Dan komt de App en bestandsbeheer tevoorschijn, hier kan je website isoleren, beschermen en toestaan. Als er een verdachte site staat, kan je die zelf toevoegen of verwijderen met de menu keuze onderop die zijn nu Grijs omdat ik geen Site's heb staan.

 

Je kan ook nog naar optie Veilig Browsen en optie Website-uitzonderingen weergeven aanklikken

 

Daar kan je website's toevoegen en blokkeren die wilt.

 

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, voor  Windows. Voor MacOS moet ik even andere variant kiezen maar 70% gebruikt windows en anders hoor ik het graag en zet ik zelfde in elkaar voor je 

@TheoenJoey 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @TheoenJoey!

Ik kan mij goed voorstellen dat je op een bepaald apparaat de toegang tot specifieke websites wilt blokkeren. Dit is inderdaad te realiseren door middel van het ouderlijk toezicht in Safe Online zoals @Be rt zegt. Ik zie dat je van @Dave- super goede tips hebt gekregen om dit in te stellen. Is het hiermee gelukt?  Loop je ergens vast, laat het ons dan vooral weten! We helpen je dan graag met zijn allen verder. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic