1
Vraag
2
Reacties
FelDublib

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tips voor aansluiten Sonos Playbase, Apple TV en Wifi deco mesh (M9)

 

Ik heb een mediabox voor de tv en een connectbox voor wifi (Ziggo gaf me de wegem schelchten wifi-ontvangst van mediabox). Moet ik de LAN-kabel van mijn Sonos Playbase en Apple TV aansluiten op de mediabox of de COnnect-box? Overweeg het gebruik van de connectbox als een bridge om een ​​wifi-mesh te bouwen met deco m9.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

ConnectBox in Bridge  1e Deco Node  Switch.
Op de Switch sluit je de rest van je bekabelde netwerk aan.

Anders. Connectbox in Router Mode houden en het Mesh Systeem in Access Point Mode.

Verder is het het beste de andere Nodes dan de eerste ook bekabeld aan te sluiten.
Je kunt ook de Nodes via Wireles met elkaar laten communiceren. De afstand tussen 2 Nodes is daarbij een kritische factor.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Alles aansluiten op de connectbox.

De mediabox xl aansluiten op het netwerk geeft problemen.

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-...

FelDublib
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

als ik de playbase en apple TV  met mijn Connectbox verbind, kan ik de mesh-router gebruiken, maar alleen als Access Point omdat hij slechts 2 RJ-45-verbindingen heeft (een gaat naar de CB verblijft 1 vrije UPT). De CB heeft in bridge-modus slechts één actieve rj-45 die naar de nieuwe router (Deco m9) gaat.

 

kan ik de Connectbox instellen als AP dat de LAN-Poorts nog steeds werkt?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

ConnectBox in Bridge  1e Deco Node  Switch.
Op de Switch sluit je de rest van je bekabelde netwerk aan.

Anders. Connectbox in Router Mode houden en het Mesh Systeem in Access Point Mode.

Verder is het het beste de andere Nodes dan de eerste ook bekabeld aan te sluiten.
Je kunt ook de Nodes via Wireles met elkaar laten communiceren. De afstand tussen 2 Nodes is daarbij een kritische factor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic