Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hi allemaal,
Onlangs ben ik er achter gekomen dat het synchroniseren van de Ziggo (Mail) kalender, Adresboek en Taken mogelijk is naar andere apparaten. Erg handig als je bijvoorbeeld een smartphone hebt. Wilde delen wat ik heb ondervonden en eens kijken wat jullie ervaring hiermee zijn.
Naast de protocollen POP3 en IMAP4 die gebruikt worden door email applicaties (zoals Webmail en Outlook) zijn er nog 3 protocollen die gebruikt worden: CalDAV, CardDAV en WebDAV (laat ik hier even buiten beschouwing)
Agenda en taken (CalDAV)
Om de agenda te synchroniseren kun je een CalDAV applicatie gebruiken. Deze zitten standaard al in een iphone, iPad of Macbook.
- Voor iPhone/iPad: Instellingen --> Agenda --> Accounts --> Nieuw account --> Anders --> Voeg CalDAV-account toe.
- Voor Mac: Systeemvoorkeuren --> Internetaccounts --> "+" (links onder) --> Voeg ander account toe... --> CalDAV --> Type account "Handmatig"
Server: https://sync.ziggo.nl
Gebruikersnaam: Je email adres van Ziggo
Wachtwoord: Het wachtwoord van je email adres van Ziggo
Adresboek (CardDAV)
Dezelde stappen als CalDAV alleen dan kies je (ja, je raadt 't al) voor CardDAV
Voor Android, Windows etc. zijn verschillende invoegtoepassingen/ applicaties beschikbaar die dit ook mogelijk maken.
Android:
CardDAV-Sync free
CalDAV-Sync
Windows:
Thunderbird + Lightning
eM client free
Outlook + Outlook CalDav Synchronizer?
Wat is jullie ervaring? Wat gebruiken jullie?
Vraagje ; is er bij Ziggo iets veranderd ? Krijg Caldav op deze manier niet meer aan de praat
Error 401 op de PC via Caldav Synchroniser en op de iPhone inloggen lukt ook niet.
Nieuw account aangemaakt ter test ; inloggen via caldav applicatie lukt niet
@avdlaan1967 ik lees graag mee. Ben er dit hele weekend mee in de weer geweest. Hier lukt het ook niet meer. Zojuist gechat met Ziggo, maar zij verwezen mij naar dit platform. Ik hoop dat iemand ons uit de brand helpt. Wel handig als je weet wat er op je planning staat ;).
Hier kampen we ook al een paar dagen met hetzelfde probleem, dat we niet meer bij onze agenda's kunnen komen.
Een paar dagen geleden (vrijdagavond 14-1-22) kregen wij plotseling de melding:
https://sync.ziggo.nl is requesting your username and password. The site says: “OX WebDAV”
Opnieuw het wachtwoord ingeven helpt niets.
Omdat de agenda cruciaal is, ben ik er de gehele ochtend al mee bezig zonder succes. Ik heb de meest actuele instellingen opgezocht op de ziggo website en heb de kalender opnieuw proberen aan te maken met de instellingen (zie hieronder).
Ziggo mail gebruikt CalDAV (agenda) en CArdDAV (contacten) als protocol voor je agenda en contacten. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je Ziggo Mail contacten en afspraken met je smartphone of tablet.
Wanneer ik dat doe, krijg ik echter steeds het bericht:
The credentials you have entered were not accepted. Please check your settings.
Iets dat altijd prima heeft gewerkt, werkt plotseling niet meer...
Hoe komen we bij onze agenda's?
Iemand lijkt hier een (tijdelijke) oplossing/hack gevonden te hebben.
Hey goedemorgen @avdlaan1967 @CindyvH en @klant
Ik heb dit voor jullie doorgezet naar de juiste afdeling. Als ik een terugkoppeling krijg dan zal ik het delen in dit topic.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...