peter2023

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Timeout Ziggo Router - Elk uur uitval

Ik heb een probleem met het Ziggo modem (laatse versie, witte kast)

Ik werk thuis met een VPN connectie (via Pulse Secure) via het Ziggo modem naar de server van mijn werkomgeving. Elk uur, als ik even niet actief ben op mijn computer, gaat mijn verbinding met mijn werk omgeving verloren door een instelling in het modem  (waarschijnlijk ?) die ik zelf niet kan wijzigen. Door het even verbreken van de verbinding gaat het programmma van mijn werkgever in storing, zodat ik dat programma opnieuw op moet starten.

Vragen:

klopt het dat de router, na een tijdje inactief te zijn op de computer, de verbinding  met de Ziggo server verbreekt ?

Zo ja, kan ik de time-out settings (van mijn router ?) verlengen naar bijv. een dag, zodat ik ongestoord kan door kan werken ?


5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk ervaar je verbetering na het toepassen van deze instellingen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @peter2023 en welkom hier! 

Super dat tobiastheebe je al een tip heeft gegeven om een aantal instellingen aan te passen. We zijn benieuwd of je dit al hebt uitgeprobeerd en zo ja, hoe het nu gaat. Laat je het ons weten?

peter2023
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, helaas niet en Ziggo klantenservice biedt geen directe support.

Mijn probleem nogmaals:

Als ik naar de Netwerk Historie van het Ziggo modem van vandaag kijk, zie ik tweemaal ''een notice van een dropped input package met een SRC nummer, behorende bij mijn MAC adres.

De beveiligde verbinding via Pulse Secure is daarmee verloren gegaan.

 

Kan iemand mij helpen hoe dit komt ?

Andere collega's die met dezelde beveiligingssoftware werken via KPN of T Mobile  hebben het probleem niet

 

Peter

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit stukje getoonde en inmiddels verwijderde netwerkhistorie laat geen uitval van het modem of een onderbreking in het dataverkeer zien.

Zou je de volledige netwerkhistorie willen plaatsen? 

Plaats dan ook de up- en downstream waarden en een foto van het AOP (waar de groene kabel het huis binnenkomt, veelal de meterkast).

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemiddag @peter2023

Om je verder te helpen is de info die hierboven door @KBX458 gevraagd wordt erg handig, of is het intussen opgelost? We horen het hoe dan ook graag. 

Uitgelicht topic