Ik beschik nog over een EVW321B voor internet, waarmee ik de laatste tijd absoluut niet de snelheden van internetten haal van mijn abonnement (van 300 Mb down volgens abo blijft bij de speedtest iets meer dan 100 Mb over, up is wel 30 net zoals abo).
Thuisinstallatie (uit 2017, met oplevering huis):
- AOP in meterkast, geaard en wel
- POA 01-UPC
- Ubee EVW321B, direct op de PAO 01-UPC gekoppeld
Gemakshalve gelijk maar down/ upstream screenshot toegevoegd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Espa De collega's waarbij we de vraag hebben neergelegd hebben inmiddels gereageerd en zouden graag het volgende willen weten.
Wat voor diagnose export zouden jullie graag zien, en waarom ze dan willen en/of nodig hebben?
Zou je hierop antwoord kunnen geven dan koppel ik dit terug naar de betreffende collega's.
Gaat voornamelijk om de downstream, upstream, configuratie (o.a. boot file en service flows, helaas alleen beschikbaar op het SmartWifi modem (Giga)) en event log. Zou erg praktisch zijn als deze met een druk op de knop in een keer geëxporteerd kunnen worden en vervolgens gedeeld kunnen worden op de community.
@tobiastheebe Dank voor je input! Ik geef dit alvast door.
Wat @tobiastheebe hierboven inderdaad aangeeft. Bij het uitgangspunt dat een boel Ziggo klanten niet heel veel van een modem snappen en de informatie uit het modem soms noodzakelijk is voor diagnose zou een export knop welke relevante (DS/ US/ errors/ power/ SNR/ config e.d.) informatie uit het modem verzamelt om direct te delen met community of Ziggo support een prima ding kunnen zijn.
Als we een persoon met weinig kennis van computers of internet vragen een screenshot van bepaalde modeminformatie te maken en te versturen kan dat al tot onoverkomelijke problemen leiden. Als een dergelijke export knop beschikbaar is, kan die informatie direct naar de community voor eerste diagnose (b.v. power levels vallen niet binnen acceptabele waarden, zodat er sneller de juiste actie uitgezet kan worden).
Het valt me in de kantlijn trouwens op dat ik nu een Power verloop van 3,3dBmV heb op de 32 kanalen (laagste waarde 2,9dBmV).
Een dergelijke 'slope' is vrij normaal en duidt niet op een probleem, het geeft aan dat de demping van de grondkabel (welke toeneemt naarmate de frequentie toeneemt) niet geheel overeenkomt met de equalization (effening) op de eindversterker. De leeftijd van de grondkabel kan daarbij een rol spelen. In januari 2020 is onze grondkabel (C9, circa 70 meter) geheel vervangen omdat de oude kabel (Siemens 1979) zware oxidatie door vochtintrede vertoonde. Sindsdien is het vermogen op alle kanalen vrijwel volledig vlak, op dit moment 9,3 dBmV op 602 MHz en 9,1 dBmV op 850 MHz. (Het ietwat hoge vermogen is nog een to-do voor mij.) Op de community maak ik vanaf een slope van circa 7~8 dBmV een opmerking in het betreffende topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.