1
Vraag
2
Reacties
thei.douven

Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Tidal streaming hapert bij gebruik mconnect en tp link deco m4 in combinatie met ziggo connectbox

Eerst even testen of ik nu wel iets kan plaatsen.

Na 2 maal alles in te hebben getypt lukte het niet om de vraag te plaatsen. Nu poging 3.

 

Situatie:

Ziggo connectbox wifi uitgeschakeld en verbonden met cat 8 kabel naar Hegel versterker met ingebouwde streamer. 2 stuks tp link deco m4 wifiboosters, waarvan de eerste aan de Connectbox met cat 8.

Mijn tidal valt nu steeds uit. Stopt meestal na een nummer en mogelijk gaat het over 10 minuten toch weer even verder.

Ik stream tidal met de betaalde mconnect app en vaak staat de hegel niet meer in het play to menu van deze app. Ik moet dan de versterker even uittrekken en opnieuw in steken. Dan is hij weer zichtbaar en kan ik tidal afspelen, totdat tidal weer stopt.
Ook wanneer ik via chromecast tidal afspeel stopt tidal vaak met spelen maar chromecast blijft wel zichtbaar in mconnect.
Ik heb met ziggo  2 uur gebeld en volgens hun is het modem prima en ze kunnen me niet verder helpen.
Net heb ik met een it specialist gebeld en die adviseerde om de hegel eens met kabel aan de deco m4 wifi booster aan te sluiten. De versterker heb ik daarna weer even van de spanning gehaald.
Ook daarna viel tidal weer stil na het eerste nummer.
Tital zelf meld dan geen foutmelding op mijn android.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Het probleem is opgelost!

De deco M4 boosters zijn gisteren aan hun terugreis naar Ziggo begonnen.

Ze zijn vervangen door 2 Ziggo wifi pods en daarmee functionerrt alles weer zoals het hoort. Ook overal uitstekende wifi in huis zoder een bekabelde aansluiting.

Bekijk in context

20 Reacties 20
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb de wifi van de connectbox weer aangezet en sindsdien speelt tidal al 2 uur zonder hapering. De 2 deco boosters heb ik afgekoppeld.

Is er een instelling om alles te laten blijven werken met wel aangesloten deco boosters?

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Sluit de tweede deco ook bedraad aan? Als je de wifi op de modem uitzet, dan de deco’s instellen op router. Is de wifi aan op de modem en je gebruikt de deco’s, dan de deco op AP zetten. 
Eerder had ik een afspeel probleem met m’n marantz. Ik zette mijn modem in bridge. De hoofd deco bedraad op de modem en in router modus. Vanuit de hoofd deco een switch en van daaruit de andere deco en de marantz. Hiermee was bij bij het probleem voorbij. Misschien is dit een idee voor jou?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

hebt u de Deco set misschien in router mode staan? En staat ook de Ziggo Modem/Router in router mode? Zo ja, zet de Deco's dan in Access Point mode.

Via wifi moet alles natuurlijk gewoon kunnen werken, maar via een netwerkkabel is alles nu eenmaal beter/sneller én stabieler. Dus, als het mogelijk is om een verbinding ( zoveel mogelijk ) bedraad aan te sluiten, dan vooral doen.



Mocht dat niet helpen, probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen

 

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

De deco's staan in accespoint en alleen de eerste is bedraad aangesloten.

 

Om tidal op hoogste kwaliteit te kunnen streamen móet ik bedraad werken tussen de hegel en de connectbox.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hoe gaat het wanneer je de Hegel bekabeld aansluit op jouw eerste bekabelde Deco toren? 
Dus Modem --> Deco M4 toren 1 --> Hegel.

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Dat is de manier zoals de IT man mij tipte en dat beschreef ik in de opening van dit topic.

Dat werkte dus ook niet.

 

Momenteel heb ik alle deco wifi boosters afgekoppeld en in een kast weg gelegd .

Tidal werkt weer perfect zonder die boosters. Helaas nu slechts wifi in de woonkamer en in de keuken. Beter beperkt wifi bereik als steeds weg vallende muziek.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat kan mij voorstellen, maar het is natuurlijk wel vreemd dat het niet goed werkt via de Deco M4. 
Mocht je er niet uitkomen, wil ik je toch vragen om de opties die @Pasi gegeven heeft eens te doorlopen. Wie weet biedt dat een oplossing.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jiri  schreef:

Hoe gaat het wanneer je de Hegel bekabeld aansluit op jouw eerste bekabelde Deco toren? 
Dus Modem --> Deco M4 toren 1 --> Hegel.


 

Dus : Modem <kabel> Deco M4 toren 1 <kabel> Hegel.

Zo hebt u daar wel wifi, maar is Hegel via netwerkkabel aangesloten.

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Na het door lezen van een hier geplaatste link begreep ik waardoor mijn tidal vaak uitval had. Ik heb het laagste bitrate abonnement van Ziggo en het schijnt dat deze deco ,,boosters,, ervoor bekend staan dat ze de bitstroom ook nog eens halveren bij draadloos gebruik na de eerste die natuurlijk wel bekabeld moet zijn. Ik kan mij voorstellen dat de streamer daar niet veolijk van wordt.

Ik heb nu ter test slechts de eerste deco aangekoppeld en als ap ingesteld. 

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Mijn connectbox staat ook al in de luisterkamer, dus wifi heb ik daar al van.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @thei.douven , hoe is je test de afgelopen dagen gegaan? 

Mocht je de hulp van onze Community leden nog kunnen gebruiken hierbij, laat dan gerust een reactie achter in dit topic. 

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Een oplossing heb ik niet gevonden. De 3 Tp link deco m4 boosters liggen ongebruikt in de kast en met alleen de Connectbox aangesloten heb ik geen problemen wat streaming betreft. Het wifi bereik is daardoor in huis wel beperkt.

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Ook met slechts 1 booster bedraad aangesloten viel tidal geregeld weg en vandaar dat ik alles bij het oude heb gelaten.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Mogelijk dat @Pasi nog eenmaal kan meekijken hierin? 

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb tevens sinds kort de connecbox voorzien van een betere voedings adapter , een ifi ipower2. De connectbox krijgt daarmee een schonere voeding aangeleverd, hetgeen zich kenbaar maakt door een beter geluid bij streaming waarbij de box met een goede 1m korte cat 8 kabel rechtstreeks is verbonden met mijn Hegel. Vandaar dat ik de connectbox zo dicht mogelijk bij mijn audio heb staan.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@thei.douven, heeft dit nog verbetering gegeven? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Meindert  schreef:

Mogelijk dat @Pasi nog eenmaal kan meekijken hierin? 


ik heb echt geen idee. De standaard Deco opties zijn genoemd en als dat niet helpt, dan kan er natuurlijk ook ergens in de andere 'onderdelen' iets fout gaan, b.v. in de Mconnect app.

Er zijn nu ook zoveel 'onderdelen' actief ( om muziek af te spelen ! ), dat fout zoeken op afstand, te complex is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@thei.douven  schreef:

Ik heb tevens sinds kort de connecbox voorzien van een betere voedings adapter...


Ik heb vroeger wel eens het idee gehad, dat een te krap bemeten voeding al die vreemde ConnectBox problemen veroorzaakte. Sinds ik de DHCP ( minder CPU belasting = lager stroomverbruik ) én wifi daarop had uitgezet, was e.e.a. veel stabieler.

thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Het probleem is opgelost!

De deco M4 boosters zijn gisteren aan hun terugreis naar Ziggo begonnen.

Ze zijn vervangen door 2 Ziggo wifi pods en daarmee functionerrt alles weer zoals het hoort. Ook overal uitstekende wifi in huis zoder een bekabelde aansluiting.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic