Marjon57

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tidal streamen naar Yamaha RN-803d versterker met Ziggo WIFi

Hallo, ik heb een nieuwe Yamaha RN-803d Receiver met Musiccast. Ik kan vanaf mijn Samsung telefoon probleemloos Spotivy streamen maar in Tidal app komt de receiver niet te voorschijn. In de Tidalapp om mij Ipad wel via airplay. Maar ik wil de besturing graag via mijn  telefoon doen.

Uitgelicht
RoWi.
Expert
Expert
  • 12021Reacties
  • 540Oplossingen
  • 3293Likes

@Marjon57  schreef:

Hallo RoWi, dank voor de reactie. Ja ik heb de musicast app op m'n telefoon en die werkt. Ik kan echter niet rechtstreeks vanuit de Tidal app streamen naar de receiver. Met Spotivy gaat dat probleemloos. De Tidalbutton in de musiccast app geeft een uitgekleede versie van Tidal weer daarom wil ik liever rechtstreeks van de Tidalapp afspelen. 

Helder, de Tidal app zelf herkent de yamaha niet? Als op de telefoon Bluetooth wordt aangezet gaat het dan wel goed?

Ik ken de Tidal app zelf niet, het probleem kan zijn dat de yamaha geen Chromecast ingebouwd heeft, of geen Tidal Connect ondersteuning.

Wat het verschil is met Spotify durf ik niet te zeggen.

8 Reacties 8
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17308Posts
  • 769Oplossingen
  • 4434Likes

helaas is dat via de optische aansluiting niet mogelijk 

heb je de mogelijkheid om de Yamaha versterker via hdmi aan de tv te koppelen  en de next via hdmi aan de Yamaha versterker

Als je wil via Ziggo dan zou je gewone huidige wifi moeten instellen waarmee je ook verbonden bent met je telefoon, als die 2 gelijk zijn, moet casten/streamen mogelijk zijn.

En hier is al een topic over zie Yamaha versterker automatisch aan met optische aansluiting 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2778Posts
  • 358Oplossingen
  • 559Likes

Hoi @Marjon57, van harte welkom hier!

Je hebt zelf al zitten puzzelen om de besturing via je telefoon te krijgen, als ik het zo lees. Goed dat je de Community hebt gevonden om je daar een handje bij te helpen. 

Helpt het antwoord van @Dave! je daarbij? 🙂

RoWi.
Expert
Expert
  • 12021Posts
  • 540Oplossingen
  • 3293Likes

https://nl.yamaha.com/nl/products/contents/audio_visual/musiccast/index.html#d1259648

Volgens de gegevens van Yamaha zou Tidal inderdaad Musiccast ondersteunen. Hier is airplay2 voor nodig of Android 5.0

Ik zie hierin niet het verband met de Next en een optische verbinding, daar gaat de vraag niet over.

@Marjon57 werkt de music cast app wel en staat deze op de smartphone?

Marjon57
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo RoWi, dank voor de reactie. Ja ik heb de musicast app op m'n telefoon en die werkt. Ik kan echter niet rechtstreeks vanuit de Tidal app streamen naar de receiver. Met Spotivy gaat dat probleemloos. De Tidalbutton in de musiccast app geeft een uitgekleede versie van Tidal weer daarom wil ik liever rechtstreeks van de Tidalapp afspelen. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12021Posts
  • 540Oplossingen
  • 3293Likes

@Marjon57  schreef:

Helder, de Tidal app zelf herkent de yamaha niet? Als op de telefoon Bluetooth wordt aangezet gaat het dan wel goed?

Ik ken de Tidal app zelf niet, het probleem kan zijn dat de yamaha geen Chromecast ingebouwd heeft, of geen Tidal Connect ondersteuning.

Wat het verschil is met Spotify durf ik niet te zeggen.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2118Posts
  • 315Oplossingen
  • 486Likes

Goedemorgen @Marjon57,

Inmiddels zijn we enkele dagen verder en ik ben erg benieuwd of het gelukt is (evt. met behulp van de gedeelde tips en info van @RoWi.). Laat het ons weten hier!

Marjon57
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag,

nee het is niet gelukt. Maar de tipgevers hebben mij wel prima geholpen. Met bluetooth lukt t wel maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik heb in een andere ruimte nog een Onkyo versterker (met chromecast built-in) en daar gaat t probleemloos. Dus de Tidalapp rechtstreeks vanaf een Android streamen naar mijn Yamaha versterker zal niet lukken omdat er geen chromecast in zit. Wellicht wachten op een volgende update van de software van Yamaha. Eindconclusie: het was geen WiFiprobleem of specifiek ZIggo maar een compatibleproblem met Yamaha. 

dank en groet.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2778Posts
  • 358Oplossingen
  • 559Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling, @Marjon57. Een volledige oplossing is er duidelijk nog niet. Het is wel fijn dat de functie via Bluetooth nu in ieder geval wel aan de praat is. Op die alternatieve manier kun je er dan wel vast van genieten. 

Je kunt uiteraard altijd bij Yamaha de vraag nog even neerleggen. Of geduldig hopen dat het met een volgende update wel lukt ;-). 

Als ik of de Community je nog verder kunnen helpen, geef dan een gil!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic