1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
EVrije

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Thunderbird krijgt niet alle emails uit webmail

In Ziggo webmail zie ik dat er meer emails zijn binnengekomen dan dat ik in mijn mail-client (=Thunderbird) ontvang. Op dit moment bijvoorbeeld zie ik voor vandaag 9 ontvangen emails (de eerste om 00:05 en de laatste om 10:31 ontvangen). Kijk ik in Thunderbird dan zie ik er maar 5 (de eerste om 08:00 en de laatste om 10:00). De ontbrekende mails staan niet in andere mappen zoals spam. Van de 4 ontbrekende mails zijn er 3 ontvangen voor 08:00, en 1 na 10:00. Die laatste zou nog naar T.B. verstuurd kunnen worden (maar het is nu al 11:40, dus is in ieder geval erg laat als hij nog komt). Ik heb wel vaker mails ontvangen tussen middernacht en 08:00 uur, en die zijn wel doorgestuurd.
Ik maak bij Ziggo nog gebruik van het oude pop.ziggo.nl mail systeem.
In het verleden heb ik ook wel eens gezien dat er mails ontbreken. Die heb ik uiteindelijk binnen kunnen halen door ze eerst naar een ander (imap)account in webmail te verplaatsen en ze dan na ontvangst in T.B. weer naar mijn pop account over te zetten. Dit werkt wel, maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Een optie zou kunnen zijn om mijn pop account om te zetten naar een imap, maar dan veranderd mijn email adres van xxx.upcmail.nl naar xxx.ziggo.nl, maar het upcmail account wordt zo vaak gebruikt bij aanmeld gegevens dat account omzetten heel erg veel bijkomstig werkt oplevert.
Hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Jandevries1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie geen oudere mailtjes in mijn inbox staan, wel nieuwe

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

@Jandevries1 welkom hier! Ik mis even de complete context. Wat is er precies loos? Exact hetzelfde als wat eerder de aanvang van dit topic was?

Op pagina 1 staat een gekozen oplossing. Heb je die stappen allemaal uitgevoerd? Tot hoever kwam je? Dat is even cruciaal om je verder op het juiste pad te leiden.