@EVrije schreef:
Het omzetten van mijn account op thunderbird (en juist niet aan de ziggo mail kant) van POP naar IMAP bleek de oplossing te zijn. Met dank aan alle meedenkers.
Aan de Ziggo kant kun je niets veranderen wat betreft POP of IMAP, een mailserver heeft geen POP of IMAP instellingen in zich.
POP en IMAP zijn 2 verschillende manieren om de mail te kunnen beheren, die in een mailprogramma gebruikt kunnen worden.
Om de mail te kunnen binnenhalen, op je computer, heet POP en dan verdwijnt de mail op de mailserver van Ziggo. (Behalve als je instelt dat er een kopie achter moet blijven.)
Om de mail alleen maar te kunnen bekijken, op je computer, heet IMAP en dan blijft die mail op de mailserver van Ziggo staan en komt niet werkelijk op je computer te staan, want je kijkt alleen maar op de mailserver.
Met IMAP: Gaat er iets fout op de mailserver, een hack of een defect of verwijder je per ongelijk mail, dan is die mail ook helemaal weg en staat dan ook niet op je computer.
Maak daarom altijd backups van belangrijke mail als je IMAP gebruikt.
Ziggo mag ook data verwijderen die ouder is dan 12 maanden volgens de voorwaarden, als dit nodig blijkt voor een stabiel netwerk, dus die mails kunnen ineens weg zijn.