1
Vraag
2
Reacties
Roberto_S1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thunderbird foutmelding bij ophalen mail werkt niet

Sinds een paar dagen krijg ik melding van Thunderbird bij ophalen emails ;

'Verbinden met server pop3.upcmail.nl is mislukt' . Verzenden lukt wel. Webmail ziggo werkt ook.

Mijn serverinstelling is pop3.upcmail.nl , poort 110. Geen verbindingsbeveiliging.

Waarom werkt emails ophalen opeens niet meer?  Ik heb vlak voor de problemen wel een proefversie van office 365 met Teams geinstalleerd. Kunnen de problemen met Thunderbird hier mee te maken hebben?

Of moet ik over naar een IMAP instelling volgens het standaard ziggo advies? Hou ik dan wel mijn bestaande mails?   Ik kan telefonisch hierover geen contact krijgen met ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76267Posts
  • 5193Oplossingen
  • 22471Likes

Gebruik deze instellingen om je probleem op te lossen:

Verder blijft alles hetzelfde.

Maak altijd backups van belangrijke of alle mails, eens kan het foutgaan op de mailserver of in/op je computer en dan zijn mails vaak niet terug te krijgen, Ziggo maakt in ieder geval geen backups.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76267Posts
  • 5193Oplossingen
  • 22471Likes

Gebruik deze instellingen om je probleem op te lossen:

Verder blijft alles hetzelfde.

Maak altijd backups van belangrijke of alle mails, eens kan het foutgaan op de mailserver of in/op je computer en dan zijn mails vaak niet terug te krijgen, Ziggo maakt in ieder geval geen backups.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Richard G.

Level 16
  • 1790Posts
  • 85Oplossingen
  • 947Likes

Dat werkt hier ook goed, zelfs gewoon onveilig, dus pop zonder SSL op poort 110 werkt met die instellingen. Ook geen problemen gehad zowel voor als na 1 april.

Beter is natuurlijk wel de beveiligde optie.

Roberto_S1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blijkt dat Ziggo server change heeft doorgevoerd vrijdag. Met Ziggo webmail is het automatisch doorgevoerd. Maar met eigen mailprogramma moet je er maar zelf achter komen. Hier had Ziggo wel wat beter over kunnen communiceren.

Heb inmiddels pop-mailserver instellingen veranderd. Thunderbird mail ophalen werkt nu weer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76267Posts
  • 5193Oplossingen
  • 22471Likes

Dit is geen server change geweest, smtp.ziggo.nl is al heel lang in gebruik, ook voor UPC mail, al kort na de samenvoeging van Ziggo en UPC in 2015 en toen ook bekend gemaakt.

De oude server instellingen zijn nu alleen afgesloten.

Roberto_S1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afsluiten oude pop3.upcmail.nl server is voor mij ook een change. Ik kon opeens dagen geen mail binnenhalen. Is niks over gecommuniceerd. Hoorde het via een kennis die toevallig wel telefonisch contact kon krijgen met ziggo. Maar goed, instellingen van Thunderbird (en andere mailprogramma's)  horen niet tot de verantwoordelijkheid van ziggo....zal de repliek wel zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic