Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Al gedurende meerdere dagen krijg ik deze melding wanneer ik mail probeer binnen te halen via pop.ziggo.nl:
Beveiligingsuitzondering bevestigen helpt niet...
Webmail (IMAP) werkt wel.
Thunderbird 78.12.0, Linux
Wat nu?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Nicolaasjan Welkom op de Ziggo Community!
Wat zuur dat het mailprogramma niet meer werkt!
Goed dat je de webmail getest hebt en daarin merkt dat de mail wel werkt. Zo blijf je in ieder geval bereikbaar 🙂
Waar dit soortfoutmeldingen precies vandaan komen blijft altijd te vraag. Er hoeft maar een vinkje verkeerd te staan, en het werkt niet meer. Om dit soort foutjes op te sporen hebben wij hiervoor een stappenplan gemaakt. Let wel op dat er in het stappenplan gebruik wordt gemaakt van de IMAP-instellingen. De POP-instellingen vind je hier.
Laat je even weten of het hiermee gelukt is?
Hallo @Nicolaasjan Welkom op de Ziggo Community!
Wat zuur dat het mailprogramma niet meer werkt!
Goed dat je de webmail getest hebt en daarin merkt dat de mail wel werkt. Zo blijf je in ieder geval bereikbaar 🙂
Waar dit soortfoutmeldingen precies vandaan komen blijft altijd te vraag. Er hoeft maar een vinkje verkeerd te staan, en het werkt niet meer. Om dit soort foutjes op te sporen hebben wij hiervoor een stappenplan gemaakt. Let wel op dat er in het stappenplan gebruik wordt gemaakt van de IMAP-instellingen. De POP-instellingen vind je hier.
Laat je even weten of het hiermee gelukt is?
Ik gebruik zelf ook Thunderbird Mail op mijn Macbook en ik heb deze op iMap ingesteld dat draait een soepel, maar als je de tips van @Jiri gebruikt zou het moeten lukken. Pop kan je doen, maar met iMap heb je meer veiligheid en kan je overal de mail op alle apparaten meenemen. Met Pop kan dit dus niet, die blijft op 1 apparaat staan.
Ik heb POP al jaren (werkte altijd), dus ik durf niet zo goed op IMAP in Thunderbird over te stappen (bang dat ik alles kwijt raak)...
Ik heb die POP instellingen even doorgelopen en zag dat bij mij i.p.v. "pop.ziggo.nl" een IP adres (212.54.42.19) stond.
Het gekke is, dat dit wel het goede IP adres is:
dig pop.ziggo.nl
; <<>> DiG 9.11.3-1ubuntu1.15-Ubuntu <<>> pop.ziggo.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 37634
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1
;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 65494
;; QUESTION SECTION:
;pop.ziggo.nl. IN A
;; ANSWER SECTION:
pop.ziggo.nl. 300 IN A 212.54.42.19
;; Query time: 10 msec
;; SERVER: 127.0.0.53#53(127.0.0.53)
;; WHEN: Fri Jul 16 12:02:28 CEST 2021
;; MSG SIZE rcvd: 57
Gewijzigd en het werkt weer!
Wanneer POP goed bevalt, moet je dat ook gewoon aanhouden @Nicolaasjan
"Never change a winning team" zeggen ze dan 😉
Fijn dat het met de stappen gelukt is!
Ja, ik heb het zo ingesteld dat de berichten op de server blijven totdat ik ze verwijder.
Nog een vraag.
Als ik dit account zou verwijderen en een nieuw IMAP account maak, worden dan automatisch al mijn berichten weer binnengehaald (of zijn ze dan ook op de server weg)?
Heel goed! Je hebt dus een vinkje staan bij "kopie op de server achterlaten"? 😉
Wanneer al jouw berichten nog op de server staan, worden deze ook ingeladen op de apparaten die je met IMAP-instellingen instelt.
In geval van IMAP-instellingen synchroniseert jouw mail op alle apparaten. Stel dat je een mail verwijderd op jouw telefoon, dan is deze ook weg op de andere apparaten waarop de mail ingesteld staat en dus ook op de server.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.