Na het een en ander uitgezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat niet alle settings correct staan van mijn modem.
Ik moet vanuit huis werken 90% van de tijd en mijn baas heeft mij gevraagd om Ipv6 uit te schakelen. Zodat ik enkel maar gebruik maak van een Ipv4 Only.
Helaas kan ik dit niet zelf doen en wil ik bij deze graag vragen of iemand mij kan helpen hiermee?
Zijn er ook nog andere tips die van belang zijn voor het thuiswerken?
Ik wil graag mijn modem instellen/aanpassen op de correcte manier.
De aanpassing die gedaan moet worden:
- Ipv6 uitschakelen/omzetten Ipv4 Only
Mocht ik nog aan de hand hiervan nog aanvullende vragen hebben, dan hoort u z.s.m. van mij.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @SergeG. Ik heb nogmaals gekeken en zag de optie inderdaad niet terug, heel gek! Ik heb het opnieuw aangevraagd en verwacht dat dit snel verwerkt zal zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste @Sdupont
Dit is een klant-helpt-klant forum waar Ziggo moderators ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan. Meestal binnen een werkdag (ma-vr) komen ze langs in elk topic.
Bedankt voor de reactie! Kan ik nu het beste afwachten?
Met vriendelijke groet,
Het moderatie-team heeft inmiddels een seintje gekregen. Alleen nog even wachten op een reactie.
Hallo @Sdupont welkom op de Ziggo Community!
Uiteraard kunnen wij je helpen! 🙂
Ik heb je omgezet naar IPv4. Per mail ontvang je hiervan een bevestiging.
Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Hartelijk bedankt.
Zojuist ben ik thuis aangekomen en viel het me op dat onze Google nest hub geen verbinding meer heeft met ons netwerk.
Kunt u mij misschien meer vertellen over wat er precies nu veranderd is? Eerst had ik een 2,5 ghz band en van 5ghz maar ik kan alleen nog maar die van 5ghz zijn.
Kan het nu zo zijn dat ik niet meer met alles verbinden kan?
Kom ik nog andere verassingen tegen doordat ik mijn ipv6 naar ipv4 heb laten omzetten?
Met vriendelijke groet,
Hallo @Sdupont, dat is wel vreemd! Is het inmiddels al gelukt om hem opnieuw te verbinden? Anders moeten we verder kijken. De omzetting mag verder geen gevolgen hebben voor de verbinding.
Hardop gedacht:
Door de omzetting kan het mogelijk zijn dat 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID/wifinaam hebben?
Mogelijk dat de Nest via de app gekoppeld was en nu heeft het modem een ander extern IP adres en er zijn geen IPv6 adressen meer waar mogelijk eerder verbinding mee was.
Hi @Jiri
Ik heb een gelijkaardig probleem. Op mijn router dient ook IPv6 te worden uitgeschakeld en uitsluitend op IPv4 te staan.
Kan je dit voor mij evenwel aanpassen? Alvast bedankt!
@SergeG het moderatie-team heeft een seintje gehad.
@Jos , ik zie dat mijn router nog steeds op IPv6 staat. Kunt u het opnieuw aanpassen naar IPv4? Bedankt!
@SergeG Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, mogelijk rolt het dan door.
Bedankt voor de suggestie @Bert
Om 20h had ik de router al voor 5 minuten uitgezet en nadien de diagnose laten draaien. 😐
Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs om ergens een schop tegen te geven.🙂
Haha top! 🪄🤞
Hey @SergeG. Ik heb nogmaals gekeken en zag de optie inderdaad niet terug, heel gek! Ik heb het opnieuw aangevraagd en verwacht dat dit snel verwerkt zal zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.