1
Vraag
2
Reacties
Sdupont

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thuiswerken modem instellen Ipv6 omzetten ipv4 Only

  • Geachte,

Na het een en ander uitgezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat niet alle settings correct staan van mijn modem.

Ik moet vanuit huis werken 90% van de tijd en mijn baas heeft mij gevraagd om Ipv6 uit te schakelen. Zodat ik enkel maar gebruik maak van een Ipv4 Only.

Helaas kan ik dit niet zelf doen en wil ik bij deze graag vragen of iemand mij kan helpen hiermee?

 

Zijn er ook nog andere tips die van belang zijn voor het thuiswerken?

 

Ik wil graag mijn modem instellen/aanpassen op de correcte manier.

 

De aanpassing die gedaan moet worden:

- Ipv6 uitschakelen/omzetten Ipv4 Only 

 

Mocht ik nog aan de hand hiervan nog aanvullende vragen hebben, dan hoort u z.s.m. van mij.

 

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @SergeG. Ik heb nogmaals gekeken en zag de optie inderdaad niet terug, heel gek! Ik heb het opnieuw aangevraagd en verwacht dat dit snel verwerkt zal zijn.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Sdupont 

Dit is een klant-helpt-klant forum waar Ziggo moderators ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan. Meestal binnen een werkdag (ma-vr) komen ze langs in elk topic.

Sdupont
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie! Kan ik nu het beste afwachten? 

 

Met vriendelijke groet,

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het moderatie-team heeft inmiddels een seintje gekregen. Alleen nog even wachten op een reactie.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Sdupont welkom op de Ziggo Community!

Uiteraard kunnen wij je helpen! 🙂
Ik heb je omgezet naar IPv4. Per mail ontvang je hiervan een bevestiging. 

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Sdupont
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk bedankt.

 

Zojuist ben ik thuis aangekomen en viel het me op dat onze Google nest hub geen verbinding meer heeft met ons netwerk.

Kunt u mij misschien meer vertellen over wat er precies nu veranderd is? Eerst had ik een 2,5 ghz band en van 5ghz maar ik kan alleen nog maar die van 5ghz zijn.

Kan het nu zo zijn dat ik niet meer met alles verbinden kan? 

Kom ik nog andere verassingen tegen doordat ik mijn ipv6 naar ipv4 heb laten omzetten?

 

Met vriendelijke groet,

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Sdupont, dat is wel vreemd! Is het inmiddels al gelukt om hem opnieuw te verbinden? Anders moeten we verder kijken. De omzetting mag verder geen gevolgen hebben voor de verbinding. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hardop gedacht:

Door de omzetting kan het mogelijk zijn dat 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID/wifinaam hebben?

Mogelijk dat de Nest via de app gekoppeld was en nu heeft het modem een ander extern IP adres en er zijn geen IPv6 adressen meer waar mogelijk eerder verbinding mee was.

SergeG

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Jiri

 

Ik heb een gelijkaardig probleem. Op mijn router dient ook IPv6 te worden uitgeschakeld en uitsluitend op IPv4 te staan.

 

Kan je dit voor mij evenwel aanpassen? Alvast bedankt! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@SergeG  het moderatie-team heeft een seintje gehad.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@SergeG bij deze is die aangevraagd en binnen 24 uur krijgt je modem een herstart. Hierna staat die in de IPv4 modus. 
Dank voor het doorgeven @KBX458

SergeG

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jos , ik zie dat mijn router nog steeds op IPv6 staat. Kunt u het opnieuw aanpassen naar IPv4? Bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SergeG Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, mogelijk rolt het dan door.

SergeG

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de suggestie @Bert   

Om 20h had ik de router al voor 5 minuten uitgezet en nadien de diagnose laten draaien. 😐

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs om ergens een schop tegen te geven.🙂

SergeG

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Haha top! 🪄🤞

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @SergeG. Ik heb nogmaals gekeken en zag de optie inderdaad niet terug, heel gek! Ik heb het opnieuw aangevraagd en verwacht dat dit snel verwerkt zal zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic