1
Vraag
2
Reacties
Breda

Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 46Likes

Thuisscan Smartwifi app werkt niet met IOS 15.1

SInds kort heb ik 2 wifipods en natuurlijk ook de Ziggo WIFI Smart app. Het is niet mogelijk om met de Smart app de thuisscan uit te voeren. Steeds de melding "Oeps er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw of bel voor ondersteuning". Verschillende keren inmiddels gebeld het modem is door ZIgo teruggesteld op fabrieksinstellingen, de app is verschillende keren opnieuw geinstalleerd, de Nortonvirusscanner verschillende keren verwijderd, maar niets helpt. Het lijk of er een bug in de App zit of dat de App nog niet is aangepast aan IOS 15.1. In de app kan ik overigens wel de pods en het modem zien en welke apparaten er zijn gekoppeld. Alleen de Thuisscan geeft een consequente foutmelding. Nu kan ik wel weer naar de 1e lijnshelpdesk bellen, maar daar vinden ze de oplossing niet, wellicht 2e of 3e lijns hulp zal noodzakleijk zijn, denk ik. Het zal overigen geen zin hebben om een monteut te sturen die kan de app immmers ook niet softwarematig bijwerken als dat de fout oorzaak is. Nu heb ik in de Ziggo-community tientallen klachten over dit zelfde probleem gelezen. Wanneer komt Ziggo met de oplossing?

92 Reacties 92
Breda
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 46Likes

Noppa, nog steeds het zelfde. Ik wacht wel op IOS15.2

Breda
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 46Likes

Zo juist het gasten netwerk uitgeschakeld en de thuisscan werkt weer😅

HerbiesB

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij ons nog steeds de foutmelding

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goed dat je dit laat weten @HerbiesB, heb jij intussen ook een herinstallatie en/of reboot uitgevoerd? Merk je hierna ook een verschil? En wat heb je verder zoal gecheckt en getest? 

Handigeknooierd

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is toch geen oplossing, ik wil mijn gast netwerk houden. Ik krijg dezelfde melding in de SmartWifi app. Nog steeds.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Handigeknooierd  en @Breda  @all
Er is nu Apple update 15.2.1 en als je die geïnstalleerd hebt, log even uit van de Smart Wifi App, herstart je toestel en log weer in rn probeer dan eens een scan.

 

houd zeker je updates bij uit de Appstore

Breda
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 46Likes

Hoi Dave, ik installeer altijd en direct update, zowel op de telefoons als op onze computers! De app doet bij mij al geruime tijd wat hij moet doen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Breda  oke mooi te horen dat ie het dan bij jou wel doet, er was afgelopen weekend een storing maar doe moet verholpen zijn, anders geld even uitloggen, paar minuten wachten en weer inloggen.

 

@Handigeknooierd @HerbiesB  misschien ook voor jullie deze optie even proberen.

HerbiesB

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb gedaan wat jullie hier melden maar het functioneerd nog steeds niet.

 

HerbiesB

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb gewacht op nieuwe updates van Apple, heb nu de versie 15.2.1 geinstalleerd, uitgelogd in de app, opnieuw ingelogd, router gereboot en het werkt nog niet. Krijg steeds de melding: Oeps! er is iets misgegaan. Probeer hetlater opnieuw etc.

Breda
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 46Likes

Heb je gecontroleerd of je wifi hebt ingesteld op je eigen wifi netwerk (router) en niet gekozen hebt voor het algemene wifi netwerk van Ziggo?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@HerbiesB 

1. Haal het modem even van de stroom

2. Haal de Pods even uit stopcontact

3. Herstart je modem na 30 seconde of paar minuten, niet bekend waar de pods zich bevinden

4. Doe de Pods even dichtbij het modem in stopcontact en wacht tot ze online zijn

5. Open dan de Smart Wifi App en doe dan nog eens de Scan.

 

Als dit niet werk zal ik vragen of een Ziggo medewerker kan kijken of die iets aan dit probleem kan doen.

HerbiesB

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Breda , yep, staat op mijn eigen netwerk.

HerbiesB

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dave! helaas, alles uitgevoerd zoals door jouw omschreven. Krijg bij het uitvoeren van de scan weer de melding Oeps .... etc

Handigeknooierd

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier precies hetzelfde 

Handigeknooierd

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Meerdere keren gedaan maar geen oplossing 

Handigeknooierd

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb net als jarenlang vaste klant zijnde voor €100 aan WiFi pods gekocht maar het werkt allemaal maar zozo en die SmartWifi app is helemaal “fantastisch”. Hou toch op. KPN maar doen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@HerbiesB  Ik ga je probleem voorleggen bij de Ziggo medewerkers, zij kunnen de pods deactiveren en de registratie van van de Smart Wifi Pods weg halen.

 

Er is afgelopen een storing geweest met de Smart Wifi App misschien is het bij niet opgelost en bij jou hetzelfde @Handigeknooierd  en bij KPN zal het niet veel beter zijn of wel, maar als jou pods niet werken kunnen omgeruild worden voor nieuwe set. Ook voor jou melding neergelegd bij Ziggo medewerker.

 

@HerbiesB 

Zet je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Hoop dat Ziggo medewerker meer inzicht kan krijgen over jullie probleem.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Handigeknooierd  @HerbiesB 

Ik heb het topic doorgegeven aan de Ziggo Medewerker en maandag wordt het opgepakt door @Paul  die heeft er meer weet van. Omdat het Apple betreft kan ik alleen vragen update hem naar 15.2.1. en je kan door de app te verwijderen via Instellingen > Algemeen > Iphone/Ipad Opslag de app opruimen dan verwijderen, iPhone of iPad up to date installeer je de App weer opnieuw.

 

Via deze link kan je alles over de Smart App te weten komen > Haal nog meer uit je wifi-verbinding Met de Ziggo SmartWifi app op je mobiel 

 

 

Schermafbeelding 2022-01-22 om 11.55.02.pngSchermafbeelding 2022-01-22 om 11.55.34.pngSchermafbeelding 2022-01-22 om 11.55.55.png

Handigeknooierd

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dave! Net nog even voor de zekerheid app verwijderd en er weer opgezet maar niets veranderd. Dank voor het doorgeven. Ik wacht het even af.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic