SInds kort heb ik 2 wifipods en natuurlijk ook de Ziggo WIFI Smart app. Het is niet mogelijk om met de Smart app de thuisscan uit te voeren. Steeds de melding "Oeps er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw of bel voor ondersteuning". Verschillende keren inmiddels gebeld het modem is door ZIgo teruggesteld op fabrieksinstellingen, de app is verschillende keren opnieuw geinstalleerd, de Nortonvirusscanner verschillende keren verwijderd, maar niets helpt. Het lijk of er een bug in de App zit of dat de App nog niet is aangepast aan IOS 15.1. In de app kan ik overigens wel de pods en het modem zien en welke apparaten er zijn gekoppeld. Alleen de Thuisscan geeft een consequente foutmelding. Nu kan ik wel weer naar de 1e lijnshelpdesk bellen, maar daar vinden ze de oplossing niet, wellicht 2e of 3e lijns hulp zal noodzakleijk zijn, denk ik. Het zal overigen geen zin hebben om een monteut te sturen die kan de app immmers ook niet softwarematig bijwerken als dat de fout oorzaak is. Nu heb ik in de Ziggo-community tientallen klachten over dit zelfde probleem gelezen. Wanneer komt Ziggo met de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo juist het gasten netwerk uitgeschakeld en de thuisscan werkt weer😅
Het lijkt er op dat er een conflict is tussen het gastwifinetwerk en de thuisscan. De thuisscan herkent dan niet dat de iphone op het eigen netwerk zit. Ik heb al bij de vorige update van 15 naar 15.1, 15.2 en nu 15.3 het thuisnetwerk uitgeschakeld en sindsdien werkt de thuisscan prima.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt hier al spreken van de 2e lijn en zij kunnen de derde lijn bereiken.
De app heeft nogal wat haperingen.
Als je de pods hebt geïnstalleerd en ze werken, blijven ze werken, ondanks dat de app soms niet werkt.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Misschien om nog te vermelden dat bij IOS 15.0 de App wel goed functioneerde.Het lijkt er dus op dat IOS 15.1 het probleem is.
Net een berichtje van Ziggo ontvangen dat internet het weer doet! Het probleem is echter niet het internet maar de smart wifi app die de thuisscan niet kan uitvoeren! ‘ oeps een probleem, neem contact op…..’.
Zojuist de app verwijderd en het modem harde reset (fabrieksinstelling), app opnieuw geïnstalleerd, alles werkt behalve de thuisscan. De app nu ook op een Samsung Android geïnstalleerd, zelfde resultaat. Alles werkt behalve de thuisscan werkt niet.
Hallo @Breda , jammer dat je nog steeds tegen dit probleem aanloopt. Ik heb zelf diverse testen gedaan om dit specifieke probleem te reproduceren, maar dat lukte helaas niet.
Even uit nieuwsgierigheid. Voor het gebruik van de thuisscan heeft de app de locatie toegang nodig van de telefoon. Anders kan deze niet een goede afstand-inschatting maken ten opzichte van je modem. Heb je mogelijk deze instelling op onze app, of bij de instellingen van je toestel uitstaan? Wil je hier eens naar kijken?
Hoi Meindert, fijn dat je hebt gekeken. Bij instellingen heeft de app toegang tot mijn lokatie. Vpn en virusscanner uitgeschakeld. De app ziet wel het modem en de pods. Ook is te zien hoeveel en welke apparaten verbonden zijn met het modem en de pods. Alleen bij de thuisscan komt na enige tijd scannen eerst de melding ‘oeps…. Er schijnt een probleem met de verbinding te zijn. Dit laatste lijkt mij een onlogische melding aangezien mijn iphone de rest binnen de app wel weergeeft.
@Breda Dit lijkt een bug in de app, hier hetzelfde met de Android app.
Of het moet niet meer werken omdat de pods geactiveerd zijn en niet de andere wifiboosters?
maar dan zou er een andere melding moeten komen.
Maar dat is een aanname die een Ziggo moderator mogelijk kan navragen bij achterliggende specialisten binnen Ziggo.
Het blijft een vreemde melding ‘lijkt geen verbinding tussen de app en het modem’, terwijl je in de app wel de pods kunt zien, de aangesloten apparaten, het modem kan opnieuw opstarten enz. Alleen de thuisscan geeft een probleem. Ik ben het met je eens dat er een bug in de app zit die dit veroorzaakt aangezien ik de app op een iOS én op een Android toestel heb geïnstalleerd die beide het zelfde probleem hebben. Wat mij zorgen geeft is dat Meindert (Ziggo) de fout niet kan reproduceren.
Goedemorgen @Breda , ik had ineens een heldere ingeving!
Wil je eens controleren of je wel verbonden bent met je modem en niet via een pod? Op dit moment werkt de thuisscan alleen als je direct met je modem verbonden bent. Wanneer je verbonden bent met je pod, zal de thuisscan (nog) niet werken. De thuisscan kun je eigenlijk het beste gebruiken om de positie van de pods te bepalen. Of deze op een ideale plek staan.
Wil je hier eens naar kijken?
Ja hoor ik ben verbonden met het modem.
Ik zal de pods uit het stopcontact halen en het zometeen nog een keer proberen.
Zojuist beide pods uit het stopcontact gehaald. Vervolgens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens de thuisscan uitgevoerd. Probleem blijft het zelfde ‘oeps…. Kenbelihk geen verbinding.
Als het goed is dan is de Apple Software naar 15.2 bijgewerkt want in 15.1 zat een blokkade Bug, probeer even via Instellingen > Algemeen > Software Update dan ook alle functies aanzetten dan de update toestel te doen, na de update even herstart en nog eens de Smart Wifi Pods te zoeken.
Mijn iphone is bijgewerkt met de laatste update en dat is 15.1. 15,2 is nog niet beschikbaar. Overigens is dit probleem ook op android telefoons. Ik denk dus dat de bug in de app zit.
Dan is het even afwachten wat een medewerker van Ziggo kan melden. Heb ik me best gedaan. Misschien even de Pods wat dichter bij modem weer houden vanuit daar weer nieuwe plek om te installeren. Dat is het enige wat ik wel nog weet en kan doen.
Hoi Dave, bedankt voor het meedenken! Het probleem zit niet in het moden of de pods, die kan ik immers zien in de smartwifi app en deze werken naar behoren. Het probleem is echter wel ontstaat na de update 51.1 van de IPhone, maar dit verklaart dan weer niet waarop op de android telefoon het ook niet doet (de thuisscan).
@Breda schreef:
Hoi Dave, bedankt voor het meedenken! Het probleem zit niet in het moden of de pods, die kan ik immers zien in de smartwifi app en deze werken naar behoren. Het probleem is echter wel ontstaat na de update 51.1 van de IPhone, maar dit verklaart dan weer niet waarop op de android telefoon het ook niet doet (de thuisscan).
Graag gedaan, ik heb ze in begin getest maar door dat ik nu in gips zit na operatie heb ik weer voor oude systeem gekozen, de TP-Link Deco's.
Maar dan is het even afwachten tot de Ziggo medewerkers iets meer weten, daar kan ik niks weinig over kwijt, @Bert of @Meindert die kunnen wat meer kwijt. Komt vast goed, even geduld, er zal hard aan gewerkt worden.
De Thuisscan doet het hier ook niet, maar ik vraag me af of die het wel doet met de pods.
Eerder met de witte wifiboosters deed de thuisscan het wel.
Mogelijk kan een Ziggo moderator hier meer over vertellen.
Ik heb nog een witte bekabelde wifi booster, ga ik morgen even mee aan de slag, Je brengt me weer op een idee @Bert 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.