SInds kort heb ik 2 wifipods en natuurlijk ook de Ziggo WIFI Smart app. Het is niet mogelijk om met de Smart app de thuisscan uit te voeren. Steeds de melding "Oeps er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw of bel voor ondersteuning". Verschillende keren inmiddels gebeld het modem is door ZIgo teruggesteld op fabrieksinstellingen, de app is verschillende keren opnieuw geinstalleerd, de Nortonvirusscanner verschillende keren verwijderd, maar niets helpt. Het lijk of er een bug in de App zit of dat de App nog niet is aangepast aan IOS 15.1. In de app kan ik overigens wel de pods en het modem zien en welke apparaten er zijn gekoppeld. Alleen de Thuisscan geeft een consequente foutmelding. Nu kan ik wel weer naar de 1e lijnshelpdesk bellen, maar daar vinden ze de oplossing niet, wellicht 2e of 3e lijns hulp zal noodzakleijk zijn, denk ik. Het zal overigen geen zin hebben om een monteut te sturen die kan de app immmers ook niet softwarematig bijwerken als dat de fout oorzaak is. Nu heb ik in de Ziggo-community tientallen klachten over dit zelfde probleem gelezen. Wanneer komt Ziggo met de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Dave123, bedankt voor je hulp. Heb alles uitgevoerd wat jij genoemd hebt. App opgeruimd, cache verwijderd.
App verwijder, App opnieuw geinstalleerd. Scan weer geprobeerd. Helaas, nog steeds de foutmelding>
Goedemorgen @Handigeknooierd en @HerbiesB,
Wat ontzettend vervelend dat het niet wil vlotten met de Thuisscan via de SmartWifi app! Ik zie dat jullie al het nodige geprobeert hebben met behulp van de tips die expert @Dave gegeven heeft. Kunnen jullie aangeven wat de precieze foutmelding of code is die jullie te zien krijgen en wanneer komt deze melding naar voren?Aan de hand van deze info kan ik bepalen welke vervolgstappen wenselijk zijn.
@Paul heb jij of Alex al in je inbox gekeken 😉
@Paul Ik start thuisscan, hij gaat scannen en als het cirkeltje rond is dan krijg ik deze melding
Vervelend @HerbiesB en @Handigeknooierd, maar ik zie dat we wat basics hebben overgeslagen...
Welk apparaat geeft problemen?: iPhone X, iPad 3?
Welk besturingssysteem staat daarop?: iOS 15.2.1?
Heb je het ook getest op een ander (Android) apparaat en werkt het daarop wel?:
iPhone met laatste update. Ik heb geen Android thuis.
@Paul binnen 15 seconden nadat ik de scan start (binnen 1 meter van de modem)krijg ik de melding: Oeps! er is iets mis gegaan. Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw of neem contct op met ondersteuning
@Mark Iphone SE2020, IOS 15.2.1. Heb niet met een ander apparaat geprobeerd. Zie foto voor melding
iPhone 12 met 15.2.1
@Handigeknooierd @HerbiesB Is dit probleem bij jullie onstaan na de recente update voor de iPhone? Kunnen jullie het modem nog eens naar fabrieksinstellingen resetten en daarna de SmartWifi app installatie opnieuw doorlopen. Test vervolgens of de Thuisscan daarna wel werkt.
Het lijkt er op dat er een conflict is tussen het gastwifinetwerk en de thuisscan. De thuisscan herkent dan niet dat de iphone op het eigen netwerk zit. Ik heb al bij de vorige update van 15 naar 15.1, 15.2 en nu 15.3 het thuisnetwerk uitgeschakeld en sindsdien werkt de thuisscan prima.
@Breda Wat fijn dat je het inmiddels op deze wijze op hebt kunnen lossen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.