micboe68

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thuisnetwerk opnieuw instellen

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

Ik heb vanwege wifi problemen via Ziggo een aparte modem gekregen. Heel fijn, nu werkt de wifi tenminste zonder problemen. Op mijn Mediabox XL wil ik dus de wifi uitschakelen en laten verbinden met het nieuwe modem.

Alleen dat lukt niet. Ik krijg steeds na het invoeren van mijn nieuwe SSID (werkt prima) en wachtwoord (ja 99x gecontroleerd) na lang wachten de melding: netwerkfout. Niks noppes nada aan extra informatie.

Alle andere manieren om te verbinden lukt ook niet. Hoe krijg ik mijn Mediabox XL op mijn modem en dus een nieuw Thuisnetwerk. Dan kan ik ook daarna mijn extra Mediabox.

Ook via laptop en utp kabel lukt mij dit allemaal niet!

Groeten,
Michel

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Misschien kunnen deze stappen helpen om uit het thuisnetwerk te komen:

 

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Hierna nog eens proberen om in het modem van de Mediabox XL de Wifi uit te zetten.

Bekijk in context

19 Reacties 19
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi,
Ziggo heeft hier een hele mooie pagina voor gemaakt: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/

Deze helpt je stap voor stap om met je Mediabox XL verbinding te maken met je thuisnetwerk. Waarschijnlijk zal het via deze weg wel lukken en mocht dit niet zo zijn dan hier nog maar even terug komen :wink:. Succes in ieder geval!
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is reeds bekend. Laatste stap.... netwerkfout! Altijd wat ik ook kies! Ik heb dus al een thuisnetwerk maar die moet gewijzigd worden en daar zit nu net het probleem.... netwerkfout!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Kan je hem dan niet eerst verwijderen uit het netwerk en dan weer opnieuw netwerk instellen?
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/handleiding-mediabox-xl-gezocht-19574/index1.html#post197540
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mocht het je lukken om de Mediabox XL in het thuisnetwerk te zetten, wees er dan wel van bewust dat je storingen kan krijgen. Zie dit topic.

Groet,
Evert
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal dat verwijderen eens proberen. Misschien werkt het wel op die manier.

Reactie volgt snel :thinking:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je de Mediabox XL aansluit met een modem heb je al te maken met 2 DHCP servers in één netwerk, dat geeft op den duur verbindingsproblemen.
Als je de Mediabox XL dan ook via de afstandsbediening in het thuisnetwerk plaatst, dan krijg je, door een bug in de software, nog een netwerk erbij, via de coax, en gaan er problemen ontstaan met replay en de apps kijken op de Mediabox XL.

Even op een rijtje, deze link werd ook gedeeld door Evert96 :

Je box volledig uit het thuisnetwerk halen en ontkoppelen van het modem:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Wil je de Mediabox XL als Acces Point gebruiken, dan is er een weg, maar pas op, als dit niet juist gebeurd, dan loopt de gehele Mediabox XL vast, dit is volledig op eigen risico:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
micboe68

Ik begrijp dat je de wifi van de mediabox uit wil zetten.

Sluit de mediabox aan via een utp kabel op je laptop / computer https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen/#Met%20een%20netwerkkabel en zo moet je er denk ik bij kunnen komen ?

Of begreep ik je vraag niet goed ?
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd

Dat had ik ook geprobeerd maar dat mocht niet. Eerst moest ik het thuisnetwerk wijzigen. En dat lukt dus ook niet.... maar wie weet wel met de andere oplossing.

Even voor medelezers:
Ik heb vanwege wifi problemen op de Mediabox XL een los modem gekregen van Ziggo. Mijn Mediabox moet dus daarmee contact maken maar dat gaat niet (tot op heden) met alle reeds bekende oplossingen. Ziggo geeft zelf aan dat dit in de mediabox zit en opgelost moet worden (door Ziggo techneuten). Dus nu heb ik wel een prima modem met prima verbinding en een mediabox XL (en een 2e) die niet meer in ene thuisnetwerk zitten waardoor ik deze niet goed benaderen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
micboe68

Wat bedoel je met dat mocht ik niet ? mag het van iemand niet of wil de horizon het zo niet doen ?
En woon je in een voormalig UPC gebied waar de horizon tevens als modem werkt ?

Ik blij wel overigens van mening dat de link die ik er bij zette toch de oplossing moet zijn of in ieder geval zo heb ik het ook gedaan.
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd

Van de Horizon 🙂 mocht ik dat niet! Voorheen (!) werkte mijn horizon idd als modem, nu niet meer (tenminste... als ik dat uit kan zetten in de toekomst). Die stapjes heb ik ook gewoon gevolgd maar nee... ik moest eerst het thuisnetwerk uitzetten of veranderen (en dat lukt dus ook niet).
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
micboe68

aha duidelijk voorheen upc , tja dan weet ik het verder ook niet , maar vind het wel raar ook al zou de box als modem werken zou je ook de wifi uit moeten kunnen zetten in mijn optiek.
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd

In mijn optiek ook maar ja daar denkt de Horizon bij mij thuis anders over helaas :grin:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
micboe68 wrote:
Ronihd

Van de Horizon 🙂 mocht ik dat niet! Voorheen (!) werkte mijn horizon idd als modem, nu niet meer (tenminste... als ik dat uit kan zetten in de toekomst). Die stapjes heb ik ook gewoon gevolgd maar nee... ik moest eerst het thuisnetwerk uitzetten of veranderen (en dat lukt dus ook niet).


Vreemd want als je de PC of laptop rechtstreeks met een UTP kabel aansluit op de Horizon en daarbij ook de Horizon helemaal loskoppelt van WiFi en de rest van het netwerk dan moet je laptop een IP adres van de Horizon krijgen en kun je inloggen op het IP adres van de Horizon. (meestal 192.168.192.1) en daar de instellingen wijzigen. (dus niet via de TV)
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999

Klopt als en bus... en ik mag de instellingen wijzigen muv het wifi netwerk verwijderen. Allemaal bekend, maar mijn Horizon werkt net even niet zoals het hoort dus.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Is de Horizon misschien nog via WiFi verbonden met je modem/router? Want in dat geval moet je die ook tijdelijk even uitzetten zodat er ook geen draadloze verbinding met de Horizon meer is.

Edit: Overigens kun je via de laptop als je eenmaal bent ingelogd op de Horizon, ook vanuit daar de fabrieksinstellingen terugzetten.
micboe68
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor alle tips die niet werken. Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest. Graag nuttige tips nu voor het volgende:
- ik had een thuisnetwerk (horizon mediabox xl met wifi en een extra mediabox). Punt
- Modem van ziggo gekregen om de problemen met de wifi op de mediabox op te lossen. punt
- Modem geinstalleerd, werkt perfect! Punt
- Nu nog de wifi van de mediabox afhalen en deze aansluiten op het nieuwe wifi netwerk. Punt
- Lukt dus niet! Ik krijg het bestaande thuisnetwerk er niet vanaf en ik kan geen verbdining maken van de mediabox met de wifi van het modem. Lukt niet, alles gedaan wat hier is gemeld.

Wat nu???????
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
micboe68

Dus de mediabox wifi uitzetten en de mediabox opnieuw verbinden met het netwerk van het nieuwe modem.

En wil je dat via wifi doen ? of via utp .

Maar als je die link volgt https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen/?_ga=2.174806562.1071111368.1510301955-1635748025.1497282205#Met%20een%20netwerkkabel

kan je niet in de box komen ? de box heeft voorheen als modem gewerkt oud UPC gebied ?
hmhm is het modem deel van de mediabox wel uitgeschakeld door Ziggo ? ( geld alleen als je in oud upc gebied zit )
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
micboe68
En als je via de laptop + UTP inlogt op de mediabox en dan de fabrieksinstellingen terugzet?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Misschien kunnen deze stappen helpen om uit het thuisnetwerk te komen:

 

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Hierna nog eens proberen om in het modem van de Mediabox XL de Wifi uit te zetten.

Uitgelicht topic