Beste Community-leden,
Ik heb, sinds kort, een zwart Wifimodem met 2 Wifipods. Vanuit het modem gaat een kabel naar de zolder. Van daaruit heb ik dan wifi op de zolder en 2 slaapkamers, via een Linksys Velop mesh systeem, met 3 nodes. De kabel is aangesloten op de “hoofdnode”.
Graag ontvang ik adviezen voor 1 goed werkend Wifi-netwerk. Bedankt alvast!
Grtz.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt Bert
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat je wilt dat kan niet. Het ene Wifi netwerk weet niet af van de andere.
Ok, duidelijk en bedankt voor je reactie.
wat zou dan een oplossing kunnen zijn : extra Wifipods of extra mesh nodes?
Een van de 2, waar je zelf het beste gevoel mee hebt.
Die pods zou ik zelf iig nooit willen hebben.
Maar ik ben een slecht voorbeeld omdat ik alles van Unifi gebruik.
Een advies is heel lastig, wil je een simpel te installeren mesh systeem met weinig mogelijkheden, dan zijn de SmartWifi pods prima te gebruiken.
Wil je meer mogelijkheden in een mesh systeem dan de SmartWifi pods, neem dan de Linksys, mogelijk is die uit te breiden.
Wil je nog meer netwerk- en instellingsmogelijkheden, neem dan Unifi.
De pods kun je huren, wat betreft de anderen, hoe meer netwerk mogelijkheden, hoe hoger de kosten, maar dan heb je ook wat.
Bedankt Bert
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.