1
Vraag
2
Reacties
Ton van Heel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thuisnetwerk Asus RT-AC66U

Ik heb een Asus RT-AC66U modem/router en de Ziggo Connectbox.
Op die Asus zit de mogelijkheid om een externe harde schijf als server te laten fungeren.
Ik wil echter de Connectbox behouden met alle functies en van de Asus alleen de server-functie benutten.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ton,

Als je alle functies van de Connect Box wilt behouden, moet de Connect Box niet in bridge modus gezet worden. Dan doet ie namelijk niets meer dan alleen fungeren als een doorgeefluik.
Ik vermoed dat je je router kunt instellen als een acces point. Als je je router zo instelt, hoef je verder niets te doen 🙂

De handleiding kun je hier vinden.

Groet,
Evert

Bekijk in context

4 Reacties 4
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ton,

Als je alle functies van de Connect Box wilt behouden, moet de Connect Box niet in bridge modus gezet worden. Dan doet ie namelijk niets meer dan alleen fungeren als een doorgeefluik.
Ik vermoed dat je je router kunt instellen als een acces point. Als je je router zo instelt, hoef je verder niets te doen 🙂

De handleiding kun je hier vinden.

Groet,
Evert
Ton van Heel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Hoi Ton,

Als je alle functies van de Connect Box wilt behouden, moet de Connect Box niet in bridge modus gezet worden. Dan doet ie namelijk niets meer dan alleen fungeren als een doorgeefluik.
Ik vermoed dat je je router kunt instellen als een acces point. Als je je router zo instelt, hoef je verder niets te doen 🙂

De handleiding kun je hier vinden.

Groet,
Evert


Bedankt voor je snelle antwoord.
Als ik dat doe dan wil de Asus niet meer als server fungeren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ton van Heel het is het makkelijkst dat er maar 1 apparaat als DHCP server fungeert.

Of het modem als router met de Asus in bridge of het modem in bridge en de Asus als router.

Beide met DHCP aan kan wel, maar dan heb je 2 firewalls in je netwerk en dat kan wel eens lastig instellen zijn, het kan wel, maar vergt wat meer kennis van netwerkzaken.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes
Hey Ton van Heel

Welkom op de Community!
Zoals je kunt lezen zitten hier genoeg gebruikers met een hoop kennis. Laat je weten hoe het afloopt? Loop je toch nog ergens tegenaan, laat het dan ook zeker weten zodat we met zijn allen kunnen helpen. Samen weten we meer :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic