1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jaapanneke

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thermostaat via de app "Tuya Smart" verbinden.

Goedendag,

Ik zit met de vlg vraag. 

Ik heb een thermostaat aangeschaft  die overal via internet  hoger/lager ingesteld kan worden.  ( de Easy Comfort 484/494 wifi Combi.)

Deze heb ik gesynchroniseerd met mijn modem (smart wifi box) . Afstand modem-ontvangen is begane grond naar zolder ongeveer 9 a 10 meter.

Daarnaast heb ik een TP-Link Deco M4 booster set ook aangesloten op de modem met andere  Netwerknaam.

Nu ervaar ik het vlg probleem.....geen verbinding kunnen krijgen met de thermostaat als ik met de app op 4 of 5 G dit probeer. ( geen wifi aanwezig)

Is nu de verbinding modem/thermostaat in het huis te zwak ??????

Moet ik evt de thermostaat synchroniseren met de andere netwerknaam ( waar de wifi boosters opzitten )?????

Of doe ik iets helemaal fout?????  

Zou mooi zijn als een van jullie hier een antwoord op weet!

Alvast bedankt voor je aandacht en vriendelijke groet

Jaap

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78824Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

Als je Deco's gebruikt, dan moet de wifi van je modem uitstaan, want die zit standaard in een ander IP netwerk dan de Deco's.

En de wifi van het modem werkt niet samen met het mesh netwerk van de Deco's.

Volg voor de juiste installatie stappen: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78824Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

Als je Deco's gebruikt, dan moet de wifi van je modem uitstaan, want die zit standaard in een ander IP netwerk dan de Deco's.

En de wifi van het modem werkt niet samen met het mesh netwerk van de Deco's.

Volg voor de juiste installatie stappen: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

jaapanneke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

Bedankt voor je snelle reactie. Top!!

De Deco M4 was reeds geinstalleerd . ( Eentje bekabeld aan het modem en twee andere op verschillende verdiepingen in het stopcontact .)   Is het nu voldoende om alleen de wifi uit te zetten van het Modem??

Ik had altijd begrepen dat de Deco het wifi signaal van het modem "booste". 

Nu begrijp ik dat Deco M4 het hele wifi gebeuren alsware overnemen. Is het wifi signaal hierna het zelfde op alle verdiepingen het zelfde??

Nogmaals bedankt want als 72 jarige " niethelemaaldigibeet" best lastig.

Groet Jaap

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78824Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

"Is het nu voldoende om alleen de wifi uit te zetten van het Modem??"

Ja, dat is waarschijnlijk voldoende.

De SmartWifi modems van Ziggo werken alleen samen met de zeshoekige SmartWifi pods.

jaapanneke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok Bert, we gaan het op die manier proberen.  

Nog een vraag....als de wifi van het modem is uitgeschakeld en ik wil elders mijn thermostaat bedienen, moet mijn wachtwoord van het ziggo modem gebruikt worden of die van de Deco's waarvoor een ander wachtwoord geldt??

Groet Jaap

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78824Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

Als je ergens anders je thermostaat wil bedienen, dan heb je alleen een app/internet verbinding nodig met je thermostaat, daar staat het wachtwoord van je wifi buiten.

jaapanneke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wederom bedankt !!!!

groet Jaap