Liane59
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Teveel Connectbox errors?

Zijn dit niet teveel errors,

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

De installatie ziet er prima uit.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Bekijk in context

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Bedankt voor u medewerking.

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Zo te zien gebruik je een Compal Connect Box. De 'Pre-RS Errors' kun je negeren, dit zijn zogenaamde unerrored codewords. De 'Post-RS Errors' zijn correctable RS errors, beschadigde data die door het modem gecorrigeerd kan worden. De DS laat een lichte ruis zien.

 

Ervaar je problemen met de stabiliteit en/of snelheid van de internetverbinding? Zo ja:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2577Posts
  • 326Oplossingen
  • 470Likes

Hey @Liane59, welkom op de Community!

 

Die errors maken je toch een beetje ongerust. Kunnen ze kwaad of valt het allemaal mee? Daar geeft @tobiastheebe je gelijk al duidelijk antwoord op. Had je zijn berichtje al gelezen? Hoe gaat het verder met je verbinding zelf? 🙂

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marije,

Ik ben gewent dat de website er vloeiend opkomt,maar nu komt het er niet vloeiend erop beetje haperend.

Schermafbeelding 2021-09-22 om 10.26.07.png

Schermafbeelding 2021-09-22 om 10.25.44.png

Schermafbeelding 2021-09-22 om 10.25.23.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Ik zie dat het modem eergisteren opnieuw opgestart is. Had jij dit zelf gedaan?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

 

Gebruik je naast de Connect Box nog andere netwerkapparatuur? Komt de traagheid tijdens het laden van sites voor op meerdere apparaten tegelijk?

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Ik de modem niet zelf opnieuw opgestart,op de ipad gaat het nog trager dat inladen,wordt niet tegelijk gebruikt.Ik heb wel een set Wifi Boosters van TP-Link  aangesloten op het modem.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Bij gebruik van een losse router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te laten zetten of de router in AP mode te zetten.

 

Aangezien je het modem niet zelf opnieuw opgestart hebt, zou je de gegevens op het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Schermafbeelding 2021-09-22 om 11.03.31.png

De Wifi Boosters van TP-Link staan in AP mode 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Gaan bovenstaande gegevens nog verder terug of is dit alles wat beschikbaar is?

 

Verder wacht ik nog op een of meerdere foto's van AOP/hoofdaansluiting en wat daarop aangesloten is.

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Dit is alles wat erin staat.foto’s komen nog.

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Dit is alles.

Schermafbeelding 2021-09-22 om 11.30.42.png

Schermafbeelding 2021-09-22 om 11.30.30.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Ik zie nu inderdaad het opnieuw opstarten van het modem terug, 20-9 omstreeks 14:30. Oorzaak hiervan was een signaalprobleem/-onderbreking ('MDD loss'). Ik kijk uit naar de foto's.

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

IMG_0015.jpeg

 

IMG_0016.jpeg

 

IMG_0017.jpeg

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

De installatie ziet er prima uit.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Bekijk in context

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Heb ik gedaan.Hoop dat het iets geholpen heeft.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4403Posts
  • 230Oplossingen
  • 1453Likes

Dat hoop ik natuurlijk ook. Laat het gerust weten als onverhoopt iets nog niet naar behoren werkt.

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe ,

Bedankt voor u medewerking.

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 196Posts
  • 14Oplossingen
  • 32Likes

Hallo @Liane59 ,

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig of de tips van @tobiastheebe hebben geholpen? Hoe gaat het nu met de verbinding?

Liane59
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Meindert ,internet valt af en toe nog uit en is niet stabiel.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

Lastig zeg, @Liane59 
Wanneer ik het modem uitlees, zien de signalen er perfect uit. Ik kan dan ook geen uitval ontdekken. 

Ervaar je deze uitval op bekabelde apparaten of op apparaten welke verbonden zijn via wifi?

Uitgelicht topic