Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ben sinds kort klant en niets heeft nog feilloos gefunctioneerd.
tv kijken hapert soms. in de avond na 22:00 valt het vooral op, maar dat ik ook de tijd dat de TV aan staat.
Ieder keer met een programma terugkijken valt de uitzending stil en moet ie opnieuw worden gestart, soms al binnen enkele minuten.
De internet verbinding valt soms weg
Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is met het signaal. De problemen zijn er vanaf het eerste begin en geen dag minder geweest.
KAn iemand mij helpen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
De monteur is net de deur uit. Alle apparaten en kabels in huis zijn vervangen. Ik hoop dat dat de oplossing geeft.
Ik realiseerde mij ook dat de voortdurende haperingen de reden waren dat ik 3 jaar terug weg was gegaan bij ziggo. Het probleem nu lijkt erg op het probleem van toen, echter met nu tweemaal nieuwe apparatuur in huis..
ik ga het monitoren en verdere actie ondernemen indien nodig.
Dank iig voor de hulp allemaal!
Maak je gebruik van een Mediabox Next of Next Mini? Is deze via ethernet of Wi-Fi verbonden?
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Als je een Mediabox Next gebruikt die op een andere contactdoos dan het AOP is aangesloten, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Bestel een (gratis) installatie monteur, die zorgt voor een goed signaal.
Kies de juiste monteur (ziggo.nl)
Voor hulp bij het installeren hebben we twee soorten monteurs:
Kies de juiste monteur (ziggo.nl)
Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten
2 jaar garantie op al het (installatie)materiaal
28 dagen garantie op de werkzaamheden
Zijn je SmartWifi pods ook meegeleverd? Dan krijg je gratis installatie.
Benodigd installatiemateriaal (hiervoor betaal je de kostprijs)
Meerdere apparaten per dienst aansluiten
Apparaten gekocht in onze webshop aansluiten
Kabels wegwerken in de muur
Plan binnen 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je installatiepakket een gratis afspraak met een installiemonteur.
Als de monteur er toch is, helpt die graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer. Voor die extra werkzaamheden betaal je wél.
Hoe bestel ik een monteur? heb geprobeerd te bellen maar dat werkt niet.
Next mini, met netwerkkabel rechtstreeks op het ziggo modem.
foto’s maken is niet zo makkelijk, weinig licht op dit moment.
@Bkortenbach schreef:Hoe bestel ik een monteur? heb geprobeerd te bellen maar dat werkt niet.
Elke dag bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten
Dank, dit ga ik morgen proberen.
Fijn dat er mensen zo snel met goede informatie komen, dit helpt!
en toch zou ik de gegevens plaatsen die @tobiastheebe vraagt in de eerste post.
Daar heb je geen licht voor nodig kopieeren en plakken heet dat.
de foto van het eerste AOP punt is in het donker niet leuk maar meestal zit er op een mobiel wel een lampje wat ondersteuning geeft.
Is het allemaal gelukt @Bkortenbach ? Als we via deze weg nog kunnen ondersteunen dan geef je maar een gil 🙂
De monteur is net de deur uit. Alle apparaten en kabels in huis zijn vervangen. Ik hoop dat dat de oplossing geeft.
Ik realiseerde mij ook dat de voortdurende haperingen de reden waren dat ik 3 jaar terug weg was gegaan bij ziggo. Het probleem nu lijkt erg op het probleem van toen, echter met nu tweemaal nieuwe apparatuur in huis..
ik ga het monitoren en verdere actie ondernemen indien nodig.
Dank iig voor de hulp allemaal!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...