Bkortenbach

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Terugkijken hapert, tv kijken hapert vooral in de avond, internetverbinding valt soms weg

Ben sinds kort klant en niets heeft nog feilloos gefunctioneerd.

 

tv kijken hapert soms. in de avond na 22:00 valt het vooral op, maar dat ik ook de tijd dat de TV aan staat.

 

Ieder keer met een programma terugkijken valt de uitzending stil en moet ie opnieuw worden gestart, soms al binnen enkele minuten.

 

De internet verbinding valt soms weg

 

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is met het signaal. De problemen zijn er vanaf het eerste begin en geen dag minder geweest.

 

KAn iemand mij helpen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bkortenbach
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is net de deur uit. Alle apparaten en kabels in huis zijn vervangen. Ik hoop dat dat de oplossing geeft. 

 

Ik realiseerde mij ook dat de voortdurende haperingen de reden waren dat ik 3 jaar terug weg was gegaan bij ziggo. Het probleem nu lijkt erg op het probleem van toen, echter met nu tweemaal nieuwe apparatuur in huis..

 

ik ga het monitoren en verdere actie ondernemen indien nodig.

 

Dank iig voor de hulp allemaal!

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Maak je gebruik van een Mediabox Next of Next Mini? Is deze via ethernet of Wi-Fi verbonden?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Als je een Mediabox Next gebruikt die op een andere contactdoos dan het AOP is aangesloten, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bestel een (gratis) installatie monteur, die zorgt voor een goed signaal.

 

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Installatie- of servicemonteur

Voor hulp bij het installeren hebben we twee soorten monteurs:

  • De installatiemonteur
    Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat de installatie van internet, tv en bellen gemakkelijk verloopt. We noemen dat de Ziggo Installatiehulp. 
  • De servicemonteur
    Deze monteur helpt bij allerlei klussen. Denk aan het verbeteren van je wifi, kabels trekken naar zolder of het aansluiten van extra apparaten. 

 Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Dit doet de installatiemonteur

Inbegrepen:

 Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten

 2 jaar garantie op al het (installatie)materiaal

 Een wifiscan

 28 dagen garantie op de werkzaamheden

  Zijn je SmartWifi pods ook meegeleverd? Dan krijg je gratis installatie.

  Benodigd installatiemateriaal (hiervoor betaal je de kostprijs)


Dit doet de installatiemonteur niet:

 Meerdere apparaten per dienst aansluiten

 Apparaten gekocht in onze webshop aansluiten 

 Kabels wegwerken in de muur

 

 

Kosten installatiemonteur

Plan binnen 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je installatiepakket een gratis afspraak met een installiemonteur.

Als de monteur er toch is, helpt die graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer. Voor die extra werkzaamheden betaal je wél.

Bkortenbach
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe bestel ik een monteur? heb geprobeerd te bellen maar dat werkt niet.

Bkortenbach
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Next mini, met netwerkkabel rechtstreeks op het ziggo modem.

 

foto’s maken is niet zo makkelijk, weinig licht op dit moment.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Bkortenbach  schreef:

Hoe bestel ik een monteur? heb geprobeerd te bellen maar dat werkt niet.

 

 


Elke dag bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.

Steefb_0-1669322583125.gif

 

 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo

Steefb_1-1669322583128.gif

 

 0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten

Bkortenbach
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank, dit ga ik morgen proberen.

 

Fijn dat er mensen zo snel met goede informatie komen, dit helpt!

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en toch zou ik de gegevens plaatsen die @tobiastheebe vraagt in de eerste post.
Daar heb je geen licht voor nodig kopieeren en plakken heet dat.

de foto van het eerste AOP punt is in het donker niet leuk maar meestal zit er op een mobiel wel een lampje wat ondersteuning geeft.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Is het allemaal gelukt @Bkortenbach ? Als we via deze weg nog kunnen ondersteunen dan geef je maar een gil 🙂 

Bkortenbach
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is net de deur uit. Alle apparaten en kabels in huis zijn vervangen. Ik hoop dat dat de oplossing geeft. 

 

Ik realiseerde mij ook dat de voortdurende haperingen de reden waren dat ik 3 jaar terug weg was gegaan bij ziggo. Het probleem nu lijkt erg op het probleem van toen, echter met nu tweemaal nieuwe apparatuur in huis..

 

ik ga het monitoren en verdere actie ondernemen indien nodig.

 

Dank iig voor de hulp allemaal!

dnnsdbrn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit ook maar het gekke is (en dat is geen grap) alleen bij terugkijken van het programma Ongehoord Nieuws. 

Heb next, tv en modem al gereset maar dat helpt niet.

Eerst gaat het standbye lampje van de tv knipperen, dan een seconde of 5 niets, vervolgens verspringt het beeld en blijft het even hangen, waarna het programma weer opnieuw aangezet moet worden.

Gebeurt nu sinds een week of 2, daarvoor nooit last van gehad .

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@dnnsdbrnmaak even een nieuw topic aan en plaats daar een foto van de hoofdaansluiting en deze gegevens:

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

dnnsdbrn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, ga ik morgen doen!

Uitgelicht topic