Nadat ik wat problemen ervaarde met IPv6 full-dualstack (zie ook
dit topic), heb ik de helpdesk verzocht mij terug te zetten naar IPv4.
De helpdesk deelde mij mede dat ik daar volgens hun al op zat. Ze snapten ook niet hoe mijn modem IPv6 firmware kon draaien.
De helpdesk heeft mij hierop voorgesteld een nieuw modem te sturen, Arris i.p.v. Compal, om dit op te lossen.
Vandaag kreeg ik een nieuw modem, welke opnieuw een Compal blijkt te zijn en geen Arris. Afijn, nieuw modem aangesloten, en in eerste instantie IPv4, top!
Echter, na een paar reboots (firmware updates?) ben ik terug bij af, sterker nog, ik draai nu IPv6 DS-lite in plaats van IPv6 full-dualstack!
Dit levert mij nu extra problemen op omdat ik nu niet meer van buiten bij mijn thuisapparatuur kan (geen port-forwarding).
Kan er misschien een Ziggo moderator naar dit probleem kijken, en mij terugzetten op IPv4 please? Met de helpdesk kom ik er niet uit.