1
Vraag
2
Reacties
justtim

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Terug naar IPv4 lukt niet meer?

Nadat ik wat problemen ervaarde met IPv6 full-dualstack (zie ook dit topic), heb ik de helpdesk verzocht mij terug te zetten naar IPv4.
De helpdesk deelde mij mede dat ik daar volgens hun al op zat. Ze snapten ook niet hoe mijn modem IPv6 firmware kon draaien.
De helpdesk heeft mij hierop voorgesteld een nieuw modem te sturen, Arris i.p.v. Compal, om dit op te lossen.
Vandaag kreeg ik een nieuw modem, welke opnieuw een Compal blijkt te zijn en geen Arris. Afijn, nieuw modem aangesloten, en in eerste instantie IPv4, top!
Echter, na een paar reboots (firmware updates?) ben ik terug bij af, sterker nog, ik draai nu IPv6 DS-lite in plaats van IPv6 full-dualstack!
Dit levert mij nu extra problemen op omdat ik nu niet meer van buiten bij mijn thuisapparatuur kan (geen port-forwarding).
Kan er misschien een Ziggo moderator naar dit probleem kijken, en mij terugzetten op IPv4 please? Met de helpdesk kom ik er niet uit.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
justtim
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben zojuist door de helpdesk gecontact dat de opdracht om het modem opnieuw in IPv4 te zetten is uitgestuurd, dit zou over een paar uur zichtbaar moeten worden.
Laten we dit nog heel even afwachten voordat er ook een Ziggo moderator gaat troubleshooten. Ik laat in dit topic weten of het uiteindelijk is gelukt!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu iets eerder.
justtim
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben zojuist door de helpdesk gecontact dat de opdracht om het modem opnieuw in IPv4 te zetten is uitgestuurd, dit zou over een paar uur zichtbaar moeten worden.
Laten we dit nog heel even afwachten voordat er ook een Ziggo moderator gaat troubleshooten. Ik laat in dit topic weten of het uiteindelijk is gelukt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Die ziet alle contacten ook, dus gelukkig gaat er niets door elkaar lopen.:relaxed:
justtim
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Goed, we zijn 1 nieuw modem en een aantal belletjes/chats met de helpdesk verder, maar het is geregeld, ik zit (tegen wil en dank) weer op IPv4.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic