1
Vraag
2
Reacties
Geertjan12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Terug naar IPv4 en IPv6 tegelijkertijd (hoe het oorspronkelijk was)

Hoi,

Een tijdje terug heb ik mijn modem laten omzetten naar IPv4, echter merk ik nu dat sommige apparaten niet naar behoren werken. 

Vandaag had ik geprobeerd om via de klantenservice weer IPv6 in te schakelen. Maar nu zie ik bij de firewall instellingen alleen IPv4 opties, waar voorheen zowel IPv4 als IPv6 instellingen stonden.

Op basis van de firewall instellingen ga ik er vanuit dat IPv4 alleen aan staat.

Is het mogelijk om zowel IPv4 en IPv6 (firewall instellingen) terug te zetten op mijn modem?

Alvast dank voor jullie reactie!

@Be rt @Ray_mon 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Om heel eerlijk te zijn twijfel ik of je voorheen een Full DS profiel had @Geertjan12. Een Full DS profiel kunnen we namelijk niet omzetten naar IPv4. Als je op een Full-DS profiel IPv4 voorkeur bestelt, blijft het Full-DS profiel gewoon actief, je hebt immers al volwaardig IPv4. Dus of je had al die tijd DS-lite of je had Full-DS en dat is op een of andere mysterieuze manier toch veranderd naar DS-lite/IPv4 only. Eenmaal van Full-DS af kunnen we dat niet meer herstellen, spijtig genoeg.  Het is nu of DS-lite of IPv4. Het spijt me oprecht!

Bekijk in context

14 Reacties 14
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

terug naar IPv4 en IPv6 tegelijkertijd is niet mogelijk

als je het eenmaal hebt laten aanpassen naar ipv4 only is het niet meer mogelijk dat terug te draaien

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een tijdje terug heb ik mijn modem laten omzetten naar IPv4, echter merk ik nu dat sommige apparaten niet naar behoren werken. 

De oorzaak van je probleem kan niet een overgang naar IPv4-only zijn.
Er is een betere omschrijving nodig van wat er mis gaat..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke apparaten werken niet meer?

Met IPv4 blijkt niet uit de praktijk dat iets niet werkt met een IPv4 adres.

Met IPv6 blijkt wel uit de praktijk dat er een aantal apparaten niet/niet goed werken met IPv6.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Geertjan12 

Je vermoeden klopt! Op dit moment staat inderdaad het IPv4 Only profiel op je modem actief. Mijn collega heeft de handeling wel in het systeem gezet, maar niet gevalideerd. Hierdoor is de wijziging niet verwerkt. Dit heb ik zojuist in orde gemaakt en is binnen 24 uur verwerkt. Ik raad je wel aan om morgen dan even het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 

Ik moet eerlijk zeggen dat het terugdraaien van het modem forceren naar een IPv4 Only profiel officieel niet wordt uitgevoerd. Het betreft hier dus wel een uitzondering. Ik hoop dat dit het probleem bij jou oplost, maar zoals @Be rt al aangeeft zien we in de praktijk vaker dat apparaten niet altijd lekker werken met IPv6 dan andersom. Hopelijk zien we je terug met een terugkoppeling! 

Geertjan12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Allereerst bedankt voor jullie moeite!

 

Ik had eerst problemen met de VPN en Hue accessoires, maar dat gaat inmiddels beter.

 

Mijn vraag is, hoe kon ik eerst firewall instellingen van zowel IPv4 en IPv6 apart instellen en nu niet meer (zie bijlage)?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Heb je DS-lite nu?

Geertjan12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij wel. Bij tab “informatie” staat: “IPv6 DS-Lite status: Ingeschakeld”

Kan het zijn dat ik oorspronkelijk full dual stack had?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Geertjan12 wrote:

Volgens mij wel. Bij tab “informatie” staat: “IPv6 DS-Lite status: Ingeschakeld”

Kan het zijn dat ik oorspronkelijk full dual stack had?

Ik dacht dat dat regio afhankelijk was, ik weet of niet dat er binnen een regio zowel fDS en DS-lite wordt toegepast. @Cecilia Ziggo Hoe zit dat?  In elk geval heb je nu wel ds-lite. Van de regen in de drup.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@efok Full DS is inderdaad uitsluitend in voormalig Ziggo gebied mogelijk. In voormalig UPC gebied niet. @Geertjan12 is terug gezet naar DS Lite, ook dat klopt. Of je voorheen Full DS had, kan ik helaas niet meer nagaan. Helaas is Full DS ook niet meer te activeren. Hoe gaat het nu met de verbindingen en de VPN en Hue? 

Geertjan12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels gaat het wat beter, maar het is niet hoe het voorheen was.

Bij de aanvraag naar IPv4-only heb ik specifiek gevraagd of ik terug kan naar mijn originele instellingen mocht er iets niet goed gaan. Daar kreeg ik door de medewerker te horen dat het geen probleem moet zijn. Ondertussen heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice, maar het lukt niet om het terug te zetten hoe het oorspronkelijk was 😞

Ik woon in voormalig Ziggo gebied.

 

 

 

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Vincent Ziggo wrote:

@efok Full DS is inderdaad uitsluitend in voormalig Ziggo gebied mogelijk. In voormalig UPC gebied niet. @Geertjan12 is terug gezet naar DS Lite, ook dat klopt. Of je voorheen Full DS had, kan ik helaas niet meer nagaan. Helaas is Full DS ook niet meer te activeren. Hoe gaat het nu met de verbindingen en de VPN en Hue? 

@Vincent Ziggo Hoe blijft dus toch wat onduidelijk. Toch ds-lite in fZiggo gebied? Of woont @Geertjan12 stiekum in fUPC gebeid? Zoniet, kun je @Geertjan12 dan niet naar Full DS zetten? Waarom zou dat niet meer kunnen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Geertjan12 wrote:

Inmiddels gaat het wat beter, maar het is niet hoe het voorheen was.

Bij de aanvraag naar IPv4-only heb ik specifiek gevraagd of ik terug kan naar mijn originele instellingen mocht er iets niet goed gaan. Daar kreeg ik door de medewerker te horen dat het geen probleem moet zijn. Ondertussen heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice, maar het lukt niet om het terug te zetten hoe het oorspronkelijk was 😞

Ik woon in voormalig Ziggo gebied.

 

 

 

 

vervelend dat ze bij de klantenservice verkeerd advies geven 

misschien dat een moderator nog iets voor je kan betekenen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Om heel eerlijk te zijn twijfel ik of je voorheen een Full DS profiel had @Geertjan12. Een Full DS profiel kunnen we namelijk niet omzetten naar IPv4. Als je op een Full-DS profiel IPv4 voorkeur bestelt, blijft het Full-DS profiel gewoon actief, je hebt immers al volwaardig IPv4. Dus of je had al die tijd DS-lite of je had Full-DS en dat is op een of andere mysterieuze manier toch veranderd naar DS-lite/IPv4 only. Eenmaal van Full-DS af kunnen we dat niet meer herstellen, spijtig genoeg.  Het is nu of DS-lite of IPv4. Het spijt me oprecht!

mikey89

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Vincent Ziggo Ik wil ook terug naar full dual stack ipv4 en ipv6. Dit had ik altijd tot dat ik werd overgezet door de overgang van particulier naar zakelijk. Wat alleen maar ****** oplevert. Hier heb ik dus NIET om gevraagd. Nu draai ik weer in IPV4 only modus, maar IPV6 werkt dus niet meer. DSlite is geen optie. De latency is maar liefst twee keer zo hoog en onze servers zijn extern niet bereikbaar. Ik vind zoiezo belachelijk dat ik naar de community wordt verwezen. Dat kun je toch niet professioneel noemen, zeker niet bij een zakelijke verbinding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic