Al jaren speel ik Forza Horizon 4 en 5 online zonder grote problemen, tot recent. Nu werkt racen in een convoy niet meer en na veel googlen lijkt dit aan het Teredo protocol te liggen.
Ik heb allerlei (Microsoft) help pagina's bekeken en fixes (reinstalls, registry checks, etc.) uitgevoerd zonder enig succes. Als ik de 'Fix it' knop gebruik dan werkt het voor korte tijd. Ook alle verdere checks geven dan aan dat alles goed staat (netsh interface Teredo show state).
Echter, op vrijdag 2 december waren er weer Ziggo werkzaamheden (voor de vijfde of zesde keer dit jaar) en de problemen begonnen exact na deze werkzaamheden. Dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Ik had voor deze problemen geen idee van het bestaan van Toredo dus ik kan het niet met zekerheid zeggen of het voor die tijd wel goed stond, maar ik heb op alle drie de (Windows 10) pc's hier gekeken en alle drie zeggen nu 'unable to qualify', dat kan bijna geen toeval zijn.
Ik heb op het modem ingelogd en kan helaas niks vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn maar ik zag wel dat mijn ip adres nu een 217.105.x.x adres is, in het recente verleden was dat nog een 83.87.x.x adres.
Hier op het forum heb ik ook deze thread gevonden maar ook die helpt helaas niet.
Verdere informatie; ik heb de Connectbox Giga (die met de led strip die helemaal rond de kast loopt) en in het verleden heb ik mijn modem naar ipv4 laten zetten vanwege problemen met het openen van Rockstar Games Social Club; deze thread.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!