Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Andrek
Level 1

Televisie koppelen met wifi pods

Hallo,

Sindskort maak ik gebruik van wifi pods (deco4) via ziggo. Installatie gedaan volgens het boekje en liep allemaal probleemloss. Probeer vanmorgen mijn Philips smart TV te koppelen aan het gemaakte netwerk. Meerdere keren geprobeerd, maar krijg op geen enkele manier verbinding. Ik las elders dat je dan 'fast roaming' moet uitzetten in de deco app, maar dat helpt niet. Het systeem staat geconfigureerd als wireless router. Heeft iemand een idee hoe ik dit wel aan de praat kan krijgen? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andrek
Level 1
Topicstarter

Hoi Carlien,

 

Helaas niet. Heb er een router/switch tusssengezet en heb nu daarlangs verbinding en het werkt. Dan maar via een omweg...

Bekijk in context

Uitgelicht
Pasi
Level 19

Hallo,

als u de Deco alleen genomen hebt voor de verbetering van de wifi, dan de Deco set in AccessPoint mode zetten.

Probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

3 Kudos
4 Reacties 4
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Andrek 

Tof dat je gebruik maakt van de Deco M4 wifi pods!

Wel vreemd dat je jouw tv niet gekoppeld krijgt met het netwerk.
@Pasi heeft een leidraad geschreven over de Deco's en kan je hier dus alles over vertellen. Mogelijk wil hij je helpen de Philips tv te verbinden.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

als u de Deco alleen genomen hebt voor de verbetering van de wifi, dan de Deco set in AccessPoint mode zetten.

Probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Andrek, hoi! Heb je de reactie van @Pasi ig gezien en heb je er nog wat aan gehad? 🙂 

0 Kudos
Andrek
Level 1
Topicstarter

Hoi Carlien,

 

Helaas niet. Heb er een router/switch tusssengezet en heb nu daarlangs verbinding en het werkt. Dan maar via een omweg...