ToC

Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Telenet op Ziggo Hotspot

Hi,

Ik ben een Belgische kant van het Belgische Telenet. Telenet heeft een partnership met Ziggo. Daarmee zou een Telenet klant zich op een hotspot van Ziggo  kunnen verbinden aan internet. Tot 3 maand geleden was dat geen probleem. Ik gebruikte mijn login (voorbeeld) “telenet/z45873” en dan gewoon wachtwoord en klaar was Kees.

Sinds 3 maand krijg ik steevast de boodschap “kan niet verbinden met dit netwerk”; Bij Telenet wil men mij niet helpen, vermits probleem niet bij hen, en bij Ziggo zegt men mij niet te kunnen helpen. Vroeger kon ik zonder enig probleem connecteren met mijn PC, IPad2, IPad7 en IPhone SE. Ik heb ook al eens een paar kilometer verder geprobeerd aan een andere hotpsot. Zelfde probleem. En ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “Liberty Global Root certification Authority” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”

Sowieso was dat vroeger allemaal niet aan de orde.

Wat moet ik doen om terug te kunnen connecteren met de hotspot van Ziggo?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

TC

 

269 Reacties 269
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Dank voor het delen van jouw bevindingen! Ik zie dat mijn collega's nog bezig zijn om de roaming problemen op te lossen. Ik heb in iedergeval jouw feedback aan hun doorgegeven. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@ToC We hebben gisteren het signaal ontvangen dat het roaming probleem is opgelost dus we zijn benieuwd naar jouw ervaring!

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

De laatste dagen gaat het vlot om te connecteren met de IPhone en IPad. De PC lijkt niet zo stabiel. Gisteren lukte het gewoon niet. Connectie maar geen internet. Deze morgen kreeg ik automatisch verbinding zonder ook maar ergens iets aan te klikken. 

Mvg

ToC

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@ToC Een wisselende ervaring zo te lezen. Hoe is het afgelopen week gegaan? 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Vorig weekend perfect. Gisterenavond komen we toe. PC: verbonden geen internet. 1 IPad connecteert eerst, de andere lukt niet. Na 10 minuten verliest de eerste IPad connectie en lukt het niet meer. 

Deze morgen lukt het niet op PC noch op Ipad.

Mvg

ToC 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@ToC Thanks voor je reactie. De ervaring die je nu hebt lijkt niet (meer) op een probleem met bepaalde instellingen maar eerder op instabiliteit van Wifispots zelf. Hier kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Ahoi,

4 weken niet in NL geweest. Vandaag terug. Helaas helemaal geen connectie meer mogelijk met Ziggo. Met geen enkel toestel.

ToC

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Vervelend dat het nu wederom niet lukt om verbinding te krijgen met WifiSpots! Krijg je op het moment ook een foutmelding te zien?

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

OP IPad en IPhone gewoon niets. Op PC "verbonden, geen internet"

Mvg

ToC

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Dankjewel voor het controleren en doorgeven. Ik heb het probleem weer even voorgelegd aan de collega's die eerder met deze casus bezig zijn geweest. We laten het weten als we een terugkoppeling hebben. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Thanks

ToC

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Enige beterschap in zicht?

mvg

ToC

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @ToC

Nog niet maar we zijn je niet vergeten! De emailconversatie loopt en zodra er nieuws is dan melden we dit. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@ToC We hebben intussen een reactie mogen ontvangen. In de logs kunnen we zien dat de log in succesvol is geweest. We kunnen dus op dit moment nog niet ontdekken waar dit mis gaat. 2 aanvullende vragen: 

- Welke error melding zie je op jouw apparaat bij de wifi instellingen? 
- Zou je een screenshot kunnen maken van de volgende pagina als je verbonden bent met Ziggo: Ga naar Instellingen -> Wifi -> Klikt op de 'i' achter de netwerknaam.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hallo,

Bedankt voor jou berichtje.

Bijvoorbeeld vorig weekend liep het als een trein (ik durf het bijna niet te schrijven want Murphy leest misschien mee 🙂 ).

PC, nadien een andere PC, ... allemaal geen probleem. 3 dagen aan een stuk geen enkele hapering.

Kun je mij een mailadres sturen waar ik je de info vertrouwelijk kan naar toesturen? Ik denk dat ik de foutmeldingen nog heb. Voor die screenshot zal ik moeten wachten tot ik weer problemen heb. Hopelijk duurt dit nog jaren, jaren en jaren. 🙂

Mvg,

ToC

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @ToC.Wat heerlijk om te horen/lezen dat het nu goed gaat! 

Wanneer je de foutmeldingen hebt (en ik hoop met je mee. Niets geen jaren, gewoon nooit meer 😉 ), kan je het ons per privébericht sturen :-). 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Hoe moet ik een privé-bericht sturen?

Mvg

ToC

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Ik durf het bijna niet schrijven.

5 dagen in Nederland en 5 dagen, op een korte hapering na, maar misschien komt dit door de PC,, probleemloos.

Soms verbindt de gewone PC automatisch, soms moet ik het paswoord wel opnieuw ingeven. 

IPhone en IPad verbinden telkens gewoon automatisch.

Fingers crossed.

Mvg

ToC

 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik kruis mijn vingers met je mee (hoewel,, niet echt. Het TYOQND WORDT eR nvnsiet makKEKLIJKER Van) 😉 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Hoe moet ik een privé-bericht sturen met de printscreens?

laten we deze topic nog even openstaan?

Mvg

ToC

Uitgelicht topic