ToC

Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Telenet op Ziggo Hotspot

Hi,

Ik ben een Belgische kant van het Belgische Telenet. Telenet heeft een partnership met Ziggo. Daarmee zou een Telenet klant zich op een hotspot van Ziggo  kunnen verbinden aan internet. Tot 3 maand geleden was dat geen probleem. Ik gebruikte mijn login (voorbeeld) “telenet/z45873” en dan gewoon wachtwoord en klaar was Kees.

Sinds 3 maand krijg ik steevast de boodschap “kan niet verbinden met dit netwerk”; Bij Telenet wil men mij niet helpen, vermits probleem niet bij hen, en bij Ziggo zegt men mij niet te kunnen helpen. Vroeger kon ik zonder enig probleem connecteren met mijn PC, IPad2, IPad7 en IPhone SE. Ik heb ook al eens een paar kilometer verder geprobeerd aan een andere hotpsot. Zelfde probleem. En ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “Liberty Global Root certification Authority” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”

Sowieso was dat vroeger allemaal niet aan de orde.

Wat moet ik doen om terug te kunnen connecteren met de hotspot van Ziggo?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

TC

 

269 Reacties 269
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Geen probleem! We gaan er weer verder mee aan de slag en je hoort nog van ons. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi Paul,

Wat is de stand van zaken? Niet opgeven hé!

mvg

ToC

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Hallo @ToC,

We geven zeker niet op! Achter de schermen wordt het probleem nog onderzocht. Ik heb helaas geen update voor je. Op dit moment wacht ik nog op een terugkoppeling v.d. collega's di hiermee bezig zijn. Ik heb ze even opnieuw ingeseind met de vraag of er al meer bekend is. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Thanks

 

mvg

 

ToC

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Graag gedaan! We laten het weten zodra we meer weten. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi Paul,

Nieuws onder de zon?

mvg

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik was dit topic even kwijt, nog steeds hetzelfde euvel begrijp ik?

Voor mij lijkt het euvel puur in de naamgeving van de certificaten te zitten.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi RoWi,

Kunt u mij in detail zeggen wat ik moet doen? Hoe ik me kan connecteren op Ziggo hotspot met mijn Telenet account?

mvg

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik had eerder al de tip gegeven de naam van het certificaat te wijzigen, het lijkt er afgaande op de laatste berichten op dat het probleem complexer is dan dat. Helaas kan ik je niet verder helpen dan wat ik eerder voorstelde. 

Het lijkt erop dat de bal echt bij Ziggo ligt. Wel triest dat er na 4 maanden geen oplossing is, dit zal geen prioriteit hebben, vanwege de huidige omstandigheden.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

😪

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC Helaas heb ik nog geen nieuws voor je. We hebben het probleem wat jij constateert in iedergeval weten te reproduceren. Er wordt op dit moment gekeken hoe dit probleem op te lossen is. Op dit moment kan ik hierover helaas nog geen duidelijkheid geven. Als ik een antwoord heb laat ik het jou weten. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi Paul,

Bedankt om niet op te geven. Ik hoop echt dat jullie tot een oplossing komen. Al mijn data in Nederland gaat nu via mijn mobiele telefoon...

Mvg

Torkild

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ToC We geven zeker niet op. Zodra ik een update voor je heb laat ik het weten. Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Top

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Al nieuws van het front?

Mvg

ToC

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ToC - Helaas nog niet, er lijkt maar geen voortgang te zijn. We zijn er opnieuw achteraan gegaan.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Thanks!

ToC

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste Alex C en Paul Z,

Al meer nieuws aan het front? Is er nog hoop?

Mvg

ToC

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ToC,

 

De collega die het in beheer had, heeft helaas even geen opties meer op dit moment. Het is inmiddels doorgestuurd naar een andere collega. Deze duikt er volgende week verder in.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Al nieuws onder de zon?

mvg

ToC

Uitgelicht topic