ToC

Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Telenet op Ziggo Hotspot

Hi,

Ik ben een Belgische kant van het Belgische Telenet. Telenet heeft een partnership met Ziggo. Daarmee zou een Telenet klant zich op een hotspot van Ziggo  kunnen verbinden aan internet. Tot 3 maand geleden was dat geen probleem. Ik gebruikte mijn login (voorbeeld) “telenet/z45873” en dan gewoon wachtwoord en klaar was Kees.

Sinds 3 maand krijg ik steevast de boodschap “kan niet verbinden met dit netwerk”; Bij Telenet wil men mij niet helpen, vermits probleem niet bij hen, en bij Ziggo zegt men mij niet te kunnen helpen. Vroeger kon ik zonder enig probleem connecteren met mijn PC, IPad2, IPad7 en IPhone SE. Ik heb ook al eens een paar kilometer verder geprobeerd aan een andere hotpsot. Zelfde probleem. En ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “Liberty Global Root certification Authority” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”

Sowieso was dat vroeger allemaal niet aan de orde.

Wat moet ik doen om terug te kunnen connecteren met de hotspot van Ziggo?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

TC

 

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Dave! @MR_CHIP Jullie hebben beide altijd de beste intenties wat betreft het bieden van hulp, maar enkele reacties dragen hier niet aan bij. Hierbij het vriendelijke verzoek om bij het plaatsen van een bericht de huisregels in acht te nemen en elkaar in waarde te laten. 

@ToC Ik snap dat je teleurgesteld bent dat al onze gezamenlijke inspanningen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Samengevat hebben we de nodige acties verricht om het te optimaliseren, maar helaas moeten we concluderen dat externe factoren een optimale verbinding in de weg zitten. Spijtig genoeg houdt het hierbij op en blijft het advies wat eerder is gedeeld met betrekking tot een eigen verbinding dan wel mifi router staan.

269 Reacties 269
ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Dag Alex,

Al enig positief nieuws voor mij?

Mvg

ToC

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ToC Alex is er vandaag even niet, vandaar dat ik nu even reageer. Ik zie dat er naar aanleiding van het hiervoor openstaande ticket nog hard aan gewerkt wordt. Helaas hebben we nog geen nieuwe terugkoppeling ontvangen van de collega's die hier mee bezig zijn. We laten het weten zodra we meer info voor je hebben. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste,

Ik zal wel ongeduldig en ondankbaar lijken maar de eerste melding van dit ticket dateert van december 2020. 

Met vriendelijke groeten,

ToC

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ToC Ik ben bang dat dit niet meer terugkomt.

Met veel bombarie internationaal aangekondigd in 2016 en heel stilletjes eruit gehaald in 2020, zonder ook maar iemand daarvan op de hoogte te stellen.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Dag Bert,

Bedankt voor deze info.

Moet ik dus alle hoop laten varen?

Met vriendelijke groeten,

ToC

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ToC Alle hoop laten varen? Dat denk ik nog net niet, maar als dat binnen 14 maanden nog geen stap verder is, dan ben ik bang dat het niet meer gaat lukken.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik zal wel ongeduldig en ondankbaar lijken maar de eerste melding van dit ticket dateert van december 2020. 

Helemaal niet!

 

En ik hoop dat er goed nieuws is, want in het ticket is vandaag het nieuws verschenen dat het opgelost moet zijn. Nu de hamvraag, werkt het bij jou ook weer?

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste,

Bedankt voor jou bericht.

Dat zou de max zijn! 

Ik ben pas over 2 weken terug in Nederland. Test ik meteen als ik er ben en hou u zeker op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

ToC

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Omstandigheden hebben gemaakt dat ik dit weekend toch in Nederland ben. Ik was nieuwsgierig en heb meteen getest.

Probleemloos kon ik mij aanmelden met portable PC, IPad en IPhone. Al een paar uur werkt alles! 🙂

Een hartelijk woord van dank aan jullie die dit uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen.

Nu hopen dat dit een blijvertje is. 🙂

ToC

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Super om te lezen @ToC. Fijn dat jouw geduld (en dat van ons) beloond wordt. Graag gedaan en geniet van het weekend! 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Wij zijn woensdagavond aangekomen in Nederland. Sinds gisterennamiddag kan ik helaas weer geen verbinding meer maken. Het heeft dus een paar weken prima gewerkt. <eerst paswoord opnieuw gevraagd. Dan werkte het even terug. Daarna melding "verbonden" maar ook "geen internet". Nu werkt paswoord ook niet meer. 

Met vriendelijke groeten,

ToC

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Nog even dit:

Probleem zowel op PC, als IPhone als IPad.

Hoi,

ToC

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is nou niet bepaald een update waar we op hoopten, @ToC 😅

 

Even voor de zekerheid: Het is sindsdien onveranderd? Het heeft eenmaal gewerkt en sindsdien werkt het op geen enkel apparaat meer? 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

 

Het geeft inderdaad 14 dagen gewerkt en nu op geen enkel toestel meer.

 

Mvg

 

ToC

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wat een tegenvaller. 

Ik ga weer aan mensen hun mouwen trekken en hoop snel met goed nieuws te komen! 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Bedankt

 

mvg

 

ToC

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey, ToC.  Ik heb inmiddels reactie: 

 

"We hebben een aantal zaken gechecked en zijn van mening dat dit issue nog steeds opgelost is. 

Mensen wonend in Belgie kunnen nog steeds connecten in NL met WifiSpots.

Om voor deze klant het specifiek te kunnen onderzoeken helpt het als we van die persoon of zijn username of mac adres van het device mogen hebben.

We kunnen dan onderzoeken wat er voor hem/haar fout gaat."

 

Het lijkt dus niet meer structureel mis te gaan. 

Zou jij me je username en/of mac adres van je apparaat in een privébericht kunnen sturen? Dan kunnen ze het verder onderzoeken. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste,

 

Vorig weekend kon ik met de IPad niet op Ziggo. Met de computer wel maar kreeg dan de melding "verbonden, geen internet". Ofwel werd er gewoon geen connectie gemaakt. Wel volle ontvangst van de hotspot. 4 streepjes op 4.

 

Hoe kan ik een privé-bericht sturen? Dan kan ik de details sturen van de verbinding met de PC.

 

Mvg

 

ToC

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ToC Hartelijk dank voor je reactie!  Je kan een privebericht sturen door bovenop deze pagina op "Berichten" te klikken. Daarna navigeer je naar het "Oranje-witte kladblok symbool" om een bericht op te stellen. Bij "Verzenden naar" vul je vervolgens de naam (een van de moderators) in. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Ondertussen zijn we terug in Nederland. 

Meteen toen ik mijn IPhone of IPad opstartte werd de vraag gesteld of ik certificaat "authentic.telenet.be - verstrekt door GobalSign RSA OV SSL CA 2018" vertrouw. Toen ik bevestigde werd er meteen een verbinding gemaakt, die werkt en die blijft 'dat hoop ik ik toch). Met de PC met Windows lukt het niet. Vandaag krijg ik na een paar keer "kan geen verbinding maken met dit netwerk". Kan ik daar ook het juiste certificaat opladen?

Laatste loodjes?

Heb je hiermee voldoende of stuur ik details persoonlijk door ?

Mvg

ToC 

Uitgelicht topic