Hi,
Ik ben een Belgische kant van het Belgische Telenet. Telenet heeft een partnership met Ziggo. Daarmee zou een Telenet klant zich op een hotspot van Ziggo kunnen verbinden aan internet. Tot 3 maand geleden was dat geen probleem. Ik gebruikte mijn login (voorbeeld) “telenet/z45873” en dan gewoon wachtwoord en klaar was Kees.
Sinds 3 maand krijg ik steevast de boodschap “kan niet verbinden met dit netwerk”; Bij Telenet wil men mij niet helpen, vermits probleem niet bij hen, en bij Ziggo zegt men mij niet te kunnen helpen. Vroeger kon ik zonder enig probleem connecteren met mijn PC, IPad2, IPad7 en IPhone SE. Ik heb ook al eens een paar kilometer verder geprobeerd aan een andere hotpsot. Zelfde probleem. En ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “Liberty Global Root certification Authority” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”
Sowieso was dat vroeger allemaal niet aan de orde.
Wat moet ik doen om terug te kunnen connecteren met de hotspot van Ziggo?
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten,
TC