ToC

Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Telenet op Ziggo Hotspot

Hi,

Ik ben een Belgische kant van het Belgische Telenet. Telenet heeft een partnership met Ziggo. Daarmee zou een Telenet klant zich op een hotspot van Ziggo  kunnen verbinden aan internet. Tot 3 maand geleden was dat geen probleem. Ik gebruikte mijn login (voorbeeld) “telenet/z45873” en dan gewoon wachtwoord en klaar was Kees.

Sinds 3 maand krijg ik steevast de boodschap “kan niet verbinden met dit netwerk”; Bij Telenet wil men mij niet helpen, vermits probleem niet bij hen, en bij Ziggo zegt men mij niet te kunnen helpen. Vroeger kon ik zonder enig probleem connecteren met mijn PC, IPad2, IPad7 en IPhone SE. Ik heb ook al eens een paar kilometer verder geprobeerd aan een andere hotpsot. Zelfde probleem. En ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “Liberty Global Root certification Authority” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”

Sowieso was dat vroeger allemaal niet aan de orde.

Wat moet ik doen om terug te kunnen connecteren met de hotspot van Ziggo?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

TC

 

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Dave! @MR_CHIP Jullie hebben beide altijd de beste intenties wat betreft het bieden van hulp, maar enkele reacties dragen hier niet aan bij. Hierbij het vriendelijke verzoek om bij het plaatsen van een bericht de huisregels in acht te nemen en elkaar in waarde te laten. 

@ToC Ik snap dat je teleurgesteld bent dat al onze gezamenlijke inspanningen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Samengevat hebben we de nodige acties verricht om het te optimaliseren, maar helaas moeten we concluderen dat externe factoren een optimale verbinding in de weg zitten. Spijtig genoeg houdt het hierbij op en blijft het advies wat eerder is gedeeld met betrekking tot een eigen verbinding dan wel mifi router staan.

269 Reacties 269
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @ToC en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat het sinds 3 maanden niet meer lukt om gebruik te maken van de Ziggo Wifispots met het Telenet klantaccount. 
Kun je eerst controleren of het probleem met de stappen op deze pagina op te lossen is? Omdat ik in alle eerlijkheid niet heel bekend ben met de techniek die schuil gaat achter Wifispots i.c.m. Telenet en Zeelandnet / Delta klanten
heb ik jou vraag sowieso alvast even neergelegd bij de afdeling binnen ons bedrijf die hierover meer kan zeggen. Zodra ik een antwoord terug heb, zal ik dit ook delen onder het topic. 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste,

Bedankt voor uw reactie. Door dat stappenplan te volgen ben ik op de problematiek van het certificaat gebotst. Ik ben helaas een leek in dit vak en probeer me een beetje te behelpen.

Een bericht van Telenet van 22/12:

“Zoals telefonisch afgesproken mail ik het overzicht van onze conversatie nog even door.
2020-12-22 13:01:13 heeft u met het toestel C*:B*:8*:F*:F*:C* aangemeld met de login z94****.
Deze aanvraag werd ook goedgekeurd door ons systeem.
Het probleem gaat bij het netwerk van Ziggo of uw toestel zijn.”

Het zou wel vreemd zijn dat ik 4 toestellen, 1 PC, 2 IPad’s en 1 IPhone, allemaal tegelijk, bewust of onbewust, van instelling zou veranderen. Zoals gemeld ben ik ook het dorp (Numansdorp) ingereden naar een andere hotspot van Ziggo.

Alvast bedankt voor de hulp bij het vinden van de oplossing.

Met vriendelijke groeten,

TC
 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ToC Goed dat je al naar het stappenplan gekeken hebt. Als het daarmee niet lukt is er vermoedelijk iets anders aan de hand. We zullen in dit geval dan even de reactie van
mijn collega's waarbij ik deze vraag heb neergelegd even af moeten wachten. Als ik een antwoord voor je heb, laat ik het hier weten. 

Nog de beste wensen! 
Groeten,

Paul 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb ergens iets gelezen op de site van Ziggo dat je het juiste certificaat moet hebben, namelijk “” maar als je het certificaat op dezelfde pagina download krijg je “Ziggo Public Root CA GE”

Even hardop meegedacht is het niet zo eenvoudig als een andere naam geven aan het bestand.

Ik heb zelf het idee dat "Liberty Global Root certification Authority" verouderde info is ps waar ergens kwam je dit tegen? Als ik de stappen volg kan ik wel een certificaat ophalen/ instaleren dan komt de vraag een naam in te geven echter krijg ik die vooraf niet te zien, wat vreemd is, mogelijk een verkeerde procedure van mij.

Ik kon wel "Liberty Global Root certification Authority" gebruiken. Ga ik dan bij de geinstalleerde certificaten kijken, staat daar Ziggo root CA uitgegeven in 2014.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hi,

Downloaden van het certificaat staat op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen#/verder/ga-verder/wifispot-logingegeven... Daar download je “Ziggo root CA “

 

Als je verder gaat in de procedure dan kom je bij de verwijzing naar "Liberty Global Root certification Authority" https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen#/verder/ga-verder/wifispot-logingegeven...

 

Ik denk niet dat ik al die dingen kan ingeven op een IPad. Of toch? Vroeger lukte het verbinden als en fluitje van een cent. Zelfs voor een digibeet als ikzelf.

 

Met vriendelijke groeten,

 

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor een Ipad weet ik het niet op een android toestel kreeg ik meteen de vraag een naam op te geven bij het instaleren van dat certificaat.

Je zal uiteraard direct vanaf elk toestel zelf de juiste certificaat moeten kiezen.

Voor IOS

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten#/apple-met-ios/ziggo-wifispots/

of voor windows.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten#/windows/

 

 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Beste,

 

Ik heb het stappenplan nog eens helemaal doorlopen. Ik vind echter het certificaat “Liberty Global Root Certification Authority” niet. Het certificaat die ik in het stappenplan download heet “Ziggo Public RootCA - G1” en niet “Liberty Global Root Certification Authority”. 

Als “Ziggo Public RootCA - G1”, bij gebrek aan ander, aanklik en ik doorloop het stappenplan tot het einde geef ik gebrukersnaam “telenet/z9****” en paswoord in en dan vraagt het systeem of ik verwacht of hier een Ziggo netwerk op deze locatie bevindt. Ik druk verbinden en ik wordt opnieuw gebruikersnaam en paswoord gevraagd en zo gaat het maar door. En na een paar keer komt “kan geen verbinding maken met dit netwerk”

 

Andere suggesties?

 

Alvast bedankt,

 

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je doet dit wel nabij een daadwerkelijke Ziggo hotspot?

De naam van dat bestand klopt, ik kon/moest zelf op een Android toestel een naam invoeren, Liberty Global Root Certification Authority werd geaccepteerd, ik maak verder geen gebruik van de WifiSpots of het werkt kan ik niks over zeggen.

@Paul Ziggo heb jij al terugkoppeling?

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb het stappenplan ook met mijn gloednieuwe IPad(2020) doorlopen. Aan het einde komt: “Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘Ziggo’. Als je netwerkbeveiliging wordt beheerd via een wifi-adres (ook wem ‘MAC-adres’ genoemd), moet je mogelijk je privé-adres uitschakelen of je netwerkinstellingen aanpassen.

Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing. Vooral de PC is belangrijk voor me. 

Met vriendelijke groeten,

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ter herhaling je bent wel nabij een Ziggo WifiSpot?

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Ik doe dit inderdaad bij een Ziggo hotspot.

ToC

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de iPad kan de optie van het wisselende virtuele Mac adres mee spelen.

.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

“Voor de iPad kan de optie van het wisselende virtuele Mac adres mee spelen.” Privéadres staat ingeschakeld op de IPad

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
ToC wrote:

“Voor de iPad kan de optie van het wisselende virtuele Mac adres mee spelen.” Privéadres staat ingeschakeld op de IPad

Dat uitschakelen, lukt het dan wel? De pc komt daarna en is mogelijk hetzelfde probleem.

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb “privéadres” uitgeschakeld maar resultaat blijft hetzelfde. Krijg melding: “Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘Ziggo’ “

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan even afwachten of Paul al meer weet. Ik kwam wel ergens op de Ziggo pagina's iets over Delta en ZeelandNet tegen niet over Telenet.

Wel een artikel op Tweakers dat dit sinds 2016 mogelijk is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ToC Helaas heb ik nog geen antwoord terug van de collega's die hierover meer kunnen zeggen. Zodra ik respons heb deel ik het onder dit topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ToC,

Helaas heb ik nog geen antwoord voor je. Ik wacht nog op een reactie van de personen binnen het bedrijf die hierover meer kunnen vertellen.
Zodra ik een reactie heb, laat ik het jou uiteraard weten. 

Groeten,

Paul 

ToC
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Dag Paul,

Prima. Ik wacht af.

Hopend dat er een oplossing komt.

Met vriendelijke groeten,

ToC

 

 

Uitgelicht topic