Goedendag,
Zoals het onderwerp doet vermoeden verkiest mijn telefoon zeer vaak de 5G ipv mijn Wifi. Uiteraard gebruik ik liever wifi wanneer ik thuis ben. De modem staat vrij (zonder belemmering van muren iod) en op de begane grond. Restten van modem e.d. werkt niet. Graag verneem ik wat ideeën om te euvel op te lossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
heb je een iphone 12 of ander merk telefoon?
als je bij een iphone heb
ga naar instellingen, wifi, en zoek daar je wifi en klik op het blauwe ! teken
zet het groene schuifje bij verbind automatische aan
nu zou die zodra je in de buurt bent van je wifi automatische verbinding moeten maken
Op de iPhone heet dit 'wifi-assistentie', dat moet je juist UIT zetten. Deze functie zorgt ervoor dat de telefoon vanzelf overgaat op 4G/5G als hij het wifi als 'slecht' bestempelt:
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/
Ook op Android is deze instelling er.
Op een Samsung bijvoorbeeld zit hij hier:
(ook in dit geval wil je deze functie dus juist UIT zetten, dus het vakje niet blauw :-))
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je een iphone 12 of ander merk telefoon?
als je bij een iphone heb
ga naar instellingen, wifi, en zoek daar je wifi en klik op het blauwe ! teken
zet het groene schuifje bij verbind automatische aan
nu zou die zodra je in de buurt bent van je wifi automatische verbinding moeten maken
Hoi Cliff1
Allereerst, welkom op onze Community! Zo te lezen heb je al een goede tip gekregen van anoniemforum. Ben je er al aan toe gekomen om dit uit te testen? We horen graag van je!
Op de iPhone heet dit 'wifi-assistentie', dat moet je juist UIT zetten. Deze functie zorgt ervoor dat de telefoon vanzelf overgaat op 4G/5G als hij het wifi als 'slecht' bestempelt:
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/
Ook op Android is deze instelling er.
Op een Samsung bijvoorbeeld zit hij hier:
(ook in dit geval wil je deze functie dus juist UIT zetten, dus het vakje niet blauw :-))
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.