Paul73
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Telefoon verbindt niet met wifinetwerk, laptops wel

Drie van de vier telefoons in huis verbinden niet met met wifinetwerk. Alle laptops in huis wel, telefoon nr. 4 verbindt ook.
In het weekend is internetsnelheid verhoogd van 250 naar 300 mb/s. Daardoor is modem kapot gegaan en vervangen. Er is een nieuwe modem geïnstalleerd, TP-link M4 deco allemaal gereset en geïnstalleerd volgens de stappenplannen van TP-link én van Ziggo. We hebben alle tips op internet gevolgd met betrekking tot de Iphone instellingen (netwerk vergeten, netwerkinstellingen opnieuw geïnstalleerd en zelfs alle telefooninstellingen op de Iphones gereset). TP-link hoofd-deco staat op staat op acces point, snelle roaming en beamforming. Wifi op de connectbox is uitgezet zoals in de stappenplannen is aangegeven. We hebben nu uitstekende en snelle wifi (300 mb/s beneden, 120 mb/s op zolder). Alleen .... onze telefoons (vrij nieuwe Iphones) maken met de nagenoeg alle apps geen verbinding met het wifi-netwerk. 

Ik weet niet meer wat te doen. Wie weet raad? 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 43415Reacties
  • 2517Oplossingen
  • 9237Likes

Mogelijke oplossing, als dit in je modem aanwezig is:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bekijk in context

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteravond heb ik de TP-link Deco's gereset en omgedraaid. Ik heb de hoofd-deco van zijn taak verlost en die taak gegeven aan een andere. En warempel. Alles doet het. Ik zie nu ook in de Deco-app instellingen die ik gisteren niet tegenkwam, namelijk die van de IPv4 en IPv6.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7078Reacties
  • 256Oplossingen
  • 2024Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Zelf heb ik ook al jaren een iphone en nooit last met het maken van de wifi verbinding.

Je schrijft dit :  .... onze telefoons (vrij nieuwe Iphones) maken met de nagenoeg alle apps geen verbinding met het wifi-netwerk. 

Betekend dit dat een enkele app wel verbinding maakt ? en is de iphone dan wel verbonden met de wifi zoals in dit plaatje ? 

Ik heb wel even mijn wifi ssid geblurd maar je begrijp wel wat ik bedoel.

Ronihd_0-1620287615083.png

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker. De Iphone is wel verbonden met de wifi. Rechtsboven geeft hij een wifi-signaal aan.

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 43415Reacties
  • 2517Oplossingen
  • 9237Likes

Mogelijke oplossing, als dit in je modem aanwezig is:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bekijk in context

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Fijn dat je meedenkt. Ik heb het geprobeerd. Het werkt helaas niet. 

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 43415Reacties
  • 2517Oplossingen
  • 9237Likes

Dit gaat boven mijn Apple pet, die is heel plat.

Mogelijk hebben @Ronihd en @EnergieBoy effectievere tips.

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toch goed nieuws! Na deze aanpassing heb ik op mijn telefoon de netwerkinstellingen hersteld (via Instellingen --> Algemeen --> Stel opnieuw in --> Herstel netwerkinstellingen). De apps op de telefoon hebben nu wel een netwerkverbinding.

Ik hoop erg dat hij het blijft doen. Gisteren hield mijn telefoon het een half uur a een uur vol om goed te verbinden, maar we hadden daarna weer dezelfde problemen. Ik laat nog weten of dit de oplossing was. Dank!

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7078Reacties
  • 256Oplossingen
  • 2024Likes

@Paul73 

Als je dit moet herhalen ( netwerk instellingen herstellen ) dan kan het heel goed aan de iphone zelf liggen.

Ik heb dat ook een keer gehad met een 6 waar het interne modem stuk van was , zo dusdanig dat hij het de ene keer goed deed en de volgende keer de verbinding verbrak.

Apple kon dat op afstand zien dat het in de iphone zat en kreeg ik een nieuwe , de foon was net 2 jaar oud.

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aha. Ik verwacht alleen niet dat dat met 3 Iphones tegelijk gebeurt, precies nadat de modem het begeeft en is vervangen door een nieuwe. Toch?

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7078Reacties
  • 256Oplossingen
  • 2024Likes

@Paul73  schreef:

Aha. Ik verwacht alleen niet dat dat met 3 Iphones tegelijk gebeurt, precies nadat de modem het begeeft en is vervangen door een nieuwe. Toch?

Ja mee eens.

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas is het probleem weer terug. Kennelijk was het toch niet de echte oplossing van het probleem. Iemand nog een goed idee? 

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hieronder heb ik een afbeelding bijgevoegd van mijn instellingen.

Paul73
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteravond heb ik de TP-link Deco's gereset en omgedraaid. Ik heb de hoofd-deco van zijn taak verlost en die taak gegeven aan een andere. En warempel. Alles doet het. Ik zie nu ook in de Deco-app instellingen die ik gisteren niet tegenkwam, namelijk die van de IPv4 en IPv6.

Bekijk in context

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2102Reacties
  • 330Oplossingen
  • 317Likes

Dat is supergoed nieuws, @Paul73!
Thanks voor je update en het markeren van het antwoord:)
Weer veel internetplezier!

Uitgelicht topic