Danny4

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Telefoon namen in netwerk

Hoi vraagje als ik me WiFi open op me telefoon of tv krijg ik in netwerken me eigen telefoon te zien maar ook die van me dochter allebij iPhone de rest van de fam niet zitten op Android het zijn ook open netwerken 

heb al gebeld met Ziggo die hebben dit nog nooit gehoord alles is goed aan gesloten weet iemand hoe dat zit 

hierbij foto staat Danny b en Lena b 

B50ADC06-FE0E-4B54-891C-651FD4BE207C.png

23 Reacties 23
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom @Danny4,

 

Het lijkt me dat op de mobiele telefoons dan hotspots zijn geactiveerd. Die moeten dus ook weer gemakkelijk uit te zetten zijn, lijkt me. De Apple-guru op dit forum is @EnergieBoy, die kan ook nog even meekijken 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan hebben zijn waarschijnlijk in hun telefoon 'tethering' aan staan op hun telefoon, die werkt dan als wifi internet verbinding en iedereen kan dan via hun telefoon het internet op, zeker als die onbeveiligd openstaan.

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex nee de hotspot van de telefoon staan uit 

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oké en waar en hoe zet ik dat uit dankje 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hotspot is de naam bij Apple en tethering bij veel andere fabrikanten.

Maar beiden is hetzelfde.

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je Bert maar die staan toch echt uit het rare is als ik op het netwerk van me dochter ga zitten Lena b geeft de telefoon ook geen internet maar toch staan die namen daar ik snap er niks van 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan wordt het even wachten op een Apple kenner.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bij apple is het bij hotspot verplicht om wachtwoord in te stellen

41B0FED7-7DB6-4409-956F-083AAE8E7001.jpeg

 ook zou die dan in de wifi lijst iphone van … moeten heten 

 

weet je zeker dat het om hotspots gaat en niet om wifi boosters

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi ja dat klopt ook wat je zegt iPhone van … maar ik weet niks zeker het enige wat ik zie is die namen en dat klopt niet heb een wachtwoord voor me hotspot dus een hotspot kan het niet zijn dan zou het van de WiFi boosters kunnen komen maar daar is ook een wachtwoord ingesteld en wel vreemd dat die dan de namen van mij en me dochter als netwerk weer geeft 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Het is zo ie zo vreemd, want dan zou er 4G/5G staan ipv een WiFi teken. Dus het is zo ie zo niet de hotspot die je aan hebt staan. 

Ik heb hier zitten testen met andere iPhone en mijn Apple TV of andere telefoon maar ik zie ze niet als WiFi punt. Dit heb ik echt nog nooit eerder gezien of gehoord. Mijn vraag is dan eigenlijk, kan je via die WiFi punt ook op internet? En ziet iemand anders, dus de buren, deze WiFi punten ook? 

Eigenlijk verwacht ik meer dat je alleen jullie eigen devices zien en verder niemand anders. Dan is er ook geen probleem en anders zou ik de vraag stellen aan Apple. Mocht je dat doen, en een antwoord hebben, laat het nog even weten. 

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoi energyboy 

 

ik vind het ook heel vreemd nee als ik Connect met die punten kan je niet het internet op als ik Connect zeg die onbeveiligde netwerk wil ik Safari open gaat die op geen internet 

het is niet dat alleen wij dat netwerk zien me vrouw met Android ook en me lg smart tv ook ik vind het vreemd nog nooit gezien zoiets 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

vreemd 

hebben jullie misschien windows pc’s die bekabeld zijn aangesloten

waarvan de hotspot aanstaat of printers die de wifi aan hebben staan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat staat er eigenlijk als je op de blauwe i klikt?

 

Ik weet niet of android en ios hierin veel verschillen, op mijn Nokia moet eerst de wifi uit eerder kan ik niet eens een wifi hotspot instellen. Dat is neem ik aan wat Energieboy bedoelt.

 

Je kan nooit met je eigen hotspot verbinden dus dannyb kan al niet van het eigen apparaat zijn. Wat voor andere apparaten zijn er? Wat we zien zijn nagenoeg zeker wifi toegangspunten de vraag is dan waarvan wel.

Terzijde hier wordt tethering genoemd met Android althans op mijn Nokia is dat als ik een internet verbinding deel via bluetooth of via USB. Een wifi hotspot is net iets anders.

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Windows pc is er wel maar geen WiFi daarop en ook geen hotspot 

Als ik op de i klik krijg ik dit te zien 

het zijn WiFi netwerken en je kan er mee verbinden maar je krijgt geen internet heb net me zoon met een Android tel laten Connecte en Connect wel maar geeft ook aan geen internet   

B7DA518F-CA99-40C6-A5B9-20115A511781.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@EnergieBoy 

Het doet mij aan wifi direct denken, bij ios heet dat zover ik weet bonjour mischien dat dit een belletje doet rinkelen. Ik dacht dat airdrop hier ook gebruik van maakt een peer to peer wifi verbinding.

@Danny4 wifi direct kan je vergelijken met een directe bluetooth verbinding om zo direct bestanden uit te wisselen.

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit zegt mij niks Bonjour ik blijft het ook zien ook als ik Bluetooth uit heb staan weet niet of je dat bedoelt ik heb dit nog nooit meegemaakt en snap er nog maar weinig van wat dit nu is  

Danny4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb net gekeken heb AirDrop uit staan heb Bluetooth uit staan heb hotspot uit staan alleen me WiFi aan en me mobiel netwerk aan 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De naam danny b is dat de naam van jouw iphone?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Klopt ja, dat heet Bonjour. 
Maar het is wel vreemd dat alles uit staat en je toch alles ziet?! Hebben ze allemaal dezelfde Apple ID misschien? 

Anders zou ik echt aan Apple zelf vragen via hun website. Je kan met ze chatten, of terug laten bellen. 

Uitgelicht topic