"Wat is het bezwaar om aan Maud/Ziggo te vragen om een meting te doen hoe het e.e.a. erbij staat in de buurt/wijk? Mocht hier niets uit komen ben ik de laatste die niet versterkers, aansluitingen etc. gaat vervangen..."
Er is geen bezwaar dat je dat vraagt, alleen is dat slechts zeer beperkt mogelijk.
Een Ziggo moderator kan wel zien of er wel of geen signaalproblemen / capaciteitsproblemen zijn in de wijk, maar zij kunnen verder geen metingen doen vanuit Ziggo naar jou, want je modem zendt maar zeer beperkt uit, uitsluitend de 4 upstream kanalen en die blijken goed te zijn.
Het signaal wordt vanuit Ziggo verstuurd en is te meten vanuit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Daar kan de signaalsterkte en signaalkwaliteit gemeten worden en zo nodig per frequentie gekeken waar er storing op zit.
Als je bedenkt dat grofweg 85% van de signaalproblemen, die mensen ervaren, zitten in het AOP/de bekabeling/splitters/versterkers thuis, 10% in het Abonnee Overname Punt, de eerste wandcontactdoos wat een afgeschermde dubbel galvanisch gescheiden moet zijn en 5% of minder verder naar buiten, zul je begrijpen dat er eerst binnen wordt gekeken en bij geen oplossing van de problemen, pas uitgebreid naar buiten en dat kan alleen vanuit je eigen woning op een hedendaags AOP.
Als er al geen hedendaags Abonnee Overname Punt aanwezig is, kunnen ook allerlei storingen die overdag door anderen op het net worden gezet, niet uitgefilterd worden.
En die AOP lijkt niet aanwezig te zijn en daarnaast een modem achter een versterker, dan wordt altijd eerst binnen alles optimaal aangesloten voor verder specifiek naar buiten wordt gekeken.
Ik vermoed dat een Ziggo monteur de eerste stap gaat worden om alles gratis hedendaags te maken en aan te sluiten, dit gebeurt overigens zonder kosten tot en met het modem en tot en met de aansluiting van de versterker.