Ik merkte dat de prestaties van mijn netwerk niet al te best waren. Even speedtest uitgevoerd en kreeg het volgende bedroevende resultaten:
Direct op de Ziggo mode: Ping: 31ms DL:127.6Mbps UL: 30.5Mbps
Via de Switch: Ping: 52ms DL:87.3Mbps UL:30.8Mbps
Ik heb na de AOP, twee splitters (een naar de woonkamer TV en een naar de meterkast waarop de modem en Tratec FDU-44 versterker voor verdere versterking en splitsing van TV signalen)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 786000000 | 1.4 | 38 | 256 qam | 24 |
2 | 610000000 | 4 | 38 | 256 qam | 2 |
3 | 618000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 3 |
4 | 626000000 | 2.9 | 38 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 2.9 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 2.9 | 38 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 3.4 | 38 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 3 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 3 | 38 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 3 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 2.7 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 2.5 | 38 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 2.4 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 2.4 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 2 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 762000000 | 2 | 38 | 256 qam | 21 |
22 | 770000000 | 1.7 | 38 | 256 qam | 22 |
23 | 778000000 | 1.4 | 38 | 256 qam | 23 |
24 | 602000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 1 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.6 | 2017 | 27 |
2 | Locked | 38.9 | 1115 | 0 |
3 | Locked | 38.9 | 790 | 0 |
4 | Locked | 38.9 | 1072 | 10 |
5 | Locked | 38.9 | 1034 | 0 |
6 | Locked | 38.6 | 2083 | 12 |
7 | Locked | 38.6 | 1643 | 0 |
8 | Locked | 38.6 | 2443 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 2849 | 0 |
10 | Locked | 38.9 | 1729 | 0 |
11 | Locked | 38.9 | 2693 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 2449 | 0 |
13 | Locked | 38.6 | 1668 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 2655 | 0 |
15 | Locked | 38.6 | 2056 | 0 |
16 | Locked | 38.6 | 2097 | 30 |
17 | Locked | 38.6 | 2252 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 1502 | 1 |
19 | Locked | 38.6 | 1834 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 1369 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 1170 | 15 |
22 | Locked | 38.9 | 1395 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 1029 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 1193 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 57800000 | 45 | 5120 | 64 qam | 1 |
2 | 31800000 | 45.8 | 2560 | 64 qam | 5 |
3 | 44000000 | 43.5 | 5120 | 16 qam | 3 |
4 | 37100000 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 4 |
5 | 50900000 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 2 |
6 | 28600000 | 44.5 | 2560 | 64 qam | 6 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 46 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 33 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 25 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 49 | 0 |
5 | ATDMA | 0 | 0 | 26 | 0 |
6 | ATDMA | 0 | 0 | 32 | 0 |
Eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt in de woonkamer met splitter 1 naar TV en naar meterkast
Vervolg in de meterkast met splitters, versterkers en het modem
versterkers en het modem op de foto?
Is het een 300/30 of een 500/50 abonnement?
Waarschijnlijk een 300/30 Abo, want dan is de upload wel goed.
Het is een 300/30 abo, over upload zie/hoor/lees je mij niet klagen 😉
OK, duidelijk, hier gaat iets goed mis.
De eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, hoort een galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt te zijn met een hedendaagse splitter met een korte kabel naar je modem.
Zoals het nu doorgelust is naar de meterkast met daar een splitter en een versterker, dan garandeert Ziggo geen optimale verbinding.
Een Ziggo monteur kan de eerste plaats gratis in orde maken voor je, de rest is voor jezelf, kun je mogelijk zelf hedendaags maken of tegen kostprijs kan een Ziggo monteur dit uitvoeren.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@BertBedankt voor het uitleg en tips. Mijn profiel is aangepast en ben benieuwd wat Ziggo kan betekenen. Wat ik niet begrijp is dat destijds de UPC/Ziggo monteur het zo heeft aangelegd. Voldoet de huidige stand van techniek niet meer aan de aangelegde infrastructuur of was het mindere monteur?
@AE69 Ik vermoed dat dit al meer dan 5 jaar geleden is of nog langer?
In die tijd is wel het één en ander veranderd.
Ziggo garandeert al een aantal jaren alleen een werkend modem als die binnen 3 meter vanaf de eerste plaats aangesloten is waar Ziggo je huis binnenkomt.
Anders kan wel werken, maar er is geen garantie.
Ik dacht dat de witte kabel uit de muur kwam naar de splitter, maar ik zie nu dat de splitter in de wandcontactdoos zit, dus dat kan de galvanisch gescheiden AOP zijn.
De splitter is verouderd, maar die kan Ziggo gratis naar je opsturen.
Verder zal er het één en ander getest moeten worden om het op deze manier aan te sluiten en mogelijk nog wat niet meer hedendaags kabels vervangen moeten worden en mogelijk ook de splitter in de meterkast.
Zoals het nu aangesloten is, zullen de kosten voor jezelf zijn, maar dan is het wel getest weer in orden en krijg je garantie van Ziggo.
Wil je een monteursafspraak maken, volg dan de stappen van deze pagina:
@Bert schreef:@AE69 Ik vermoed dat dit al meer dan 5 jaar geleden is of nog langer?
In die tijd is wel het één en ander veranderd.
Ziggo garandeert al een aantal jaren alleen een werkend modem als die binnen 3 meter vanaf de eerste plaats aangesloten is waar Ziggo je huis binnenkomt.
Anders kan wel werken, maar er is geen garantie.
Ik dacht dat de witte kabel uit de muur kwam naar de splitter, maar ik zie nu dat de splitter in de wandcontactdoos zit, dus dat kan de galvanisch gescheiden AOP zijn.
De splitter is verouderd, maar die kan Ziggo gratis naar je opsturen.
Verder zal er het één en ander getest moeten worden om het op deze manier aan te sluiten en mogelijk nog wat niet meer hedendaags kabels vervangen moeten worden en mogelijk ook de splitter in de meterkast.
Zoals het nu aangesloten is, zullen de kosten voor jezelf zijn, maar dan is het wel getest weer in orden en krijg je garantie van Ziggo.
Wil je een monteursafspraak maken, volg dan de stappen van deze pagina:
Aanvulling :
Maar ......... als het AOP ( Abonnee Over Punt, daar waar de Ziggo coax uw huis binnen komt ) al 5 jaar niet is aangepast, zal ook die verouderd zijn en die vervangt Ziggo wel gratis. Dus qua kosten misschien een twijfelpunt of u daarvoor direct moet betalen.
Maar ook de Tratec FDU-44 is eigenlijk wel aan vervanging toe. Deze heeft een bandbreedte van 85-862MHz en Ziggo adviseert tegenwoordig een model die tot 1,2GHz gaat. B.v. de FRA-752X die goedkoop via Ziggo's webshop te koop is.
Als u een Ziggo monteur langs laat komen, bespreek dan van te voren ook, dat hij/zij o.a. ook de versterker voor u vervangt. De monteur heeft vaak alle benodigdheden standaard in zijn/haar bus en alle gebruikte onderdelen zijn dan tegen inkoopprijs. De extra tijd die de monteur daarvoor kwijt is, wordt per 15 minuten berekend voor een zeer schappelijk tarief ( weet nu even niet meer welk tarief 😮 ). Maar zo kan u uw coax netwerk zeer goedkoop up-to-date krijgen.
Overigens is het dan nog steeds afwachten of met de huidige opzet ( AOP in de kamer en ConnectBox in de meterkast ), wel goed gaat werken ( grote kans dat het wel beter wordt ), maar dat is uw keuze.
Mocht de CB toch dichter bij de AOP moeten staan ( omdat b.v. de tussenliggende coax niet meer voldoen of de afstand gewoon te groot is ), dan zijn alle, door de monteur nieuw geplaatst onderdelen, vaak zo-wie-zo weer nodig.
Dag @AE69! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Top dat je hier een topic bent gestart vanwege de tegenvallende prestaties van het internet bij je thuis. Je hebt al veel informatie aangeleverd, daar kunnen we zeker verder mee 😉
@Bert en @Pasi hebben al veel verteld over je aansluitingen thuis en een eventueel monteursbezoek (waarvoor dank). Op deze pagina vind je nog een overzicht van de kosten van de storingsmonteur. De werkzaamheden van de monteur van buitenaf t/m je hoofdaansluiting zijn voor onze rekening. Eventuele aanpassingen in je eigen aansluitingen áchter de hoofdaansluiting zijn voor jouw rekening. Afgaande op je aangeleverde foto's verwacht ik wel dat de monteur daar enige aanpassingen gaat doen en daarom is het goed om rekening te houden met kosten in het geval van een monteursbezoek. De materiaalkosten (tegen kostprijs) vind je hier.
Indien akkoord, laat het gerust weten hier. Dan plannen wij een afspraak voor je in. Een afspraak inplannen via onze livechat kan natuurlijk ook als je voorkeur daar naar uit gaat! 🙂
@Erik SVia de bovenstaande link naar de livechat, krijg ik rechtsonder niets te zien. 😐 Gewoon bellen dan met klantenservice?
De niet zo fraaie AOP bedrading/splitter is destijds door een UPC/Ziggo monteur gemaakt met de kennis/kunde/mogelijkheden van destijds. Ik heb ge-upgrade naar een 300/30 abo afgesloten en blijkbaar wordt dit niet behaald ondanks de belofte van Ziggo. Ik wil best de hardware kosten bekostigen maar ben wil benieuwd naar wat de monteurkosten zullen zijn?
Hm, dat is bijzonder @AE69. Als ik de pagina open zie ik rechtsonder direct een Chat button tevoorschijn komen. Via de Community kunnen we eventueel ook een afspraak voor je plannen, hoor. Heb je een bepaalde dag waarop dit voor jou doorgaans het beste uitkomt?
Verder is het qua kosten van tevoren moeilijk aan te geven waar je vanuit kunt gaan. Als er in de binnenshuisinstallatie zaken aangepast moeten worden berekend de monteur daar in ieder geval € 50,- voor. Als er bijvoorbeeld ook een andere signaalversterker geïnstalleerd moet worden berekend hij daar de kostprijs à € 37,50 voor. Hoe dan ook, de monteur doet dit alles in overleg met je als er sprake is van kosten. Verder zijn de werkzaamheden aan ons netwerk (incl. je AOP) dus kosteloos. Als blijkt bij het bezoek dat alleen het AOP aan een opfrisbeurt nodig is berekend hij daar dus geen kosten voor.
Dit is wat ik te zien krijg (pop-ups worden niet geblockt)
@Erik S schreef:Hm, dat is bijzonder @AE69. Als ik de pagina open zie ik rechtsonder direct een Chat button tevoorschijn komen. Via de Community kunnen we eventueel ook een afspraak voor je plannen, hoor. Heb je een bepaalde dag waarop dit voor jou doorgaans het beste uitkomt?
Verder is het qua kosten van tevoren moeilijk aan te geven waar je vanuit kunt gaan. Als er in de binnenshuisinstallatie zaken aangepast moeten worden berekend de monteur daar in ieder geval € 50,- voor. Als er bijvoorbeeld ook een andere signaalversterker geïnstalleerd moet worden berekend hij daar de kostprijs à € 37,50 voor. Hoe dan ook, de monteur doet dit alles in overleg met je als er sprake is van kosten. Verder zijn de werkzaamheden aan ons netwerk (incl. je AOP) dus kosteloos. Als blijkt bij het bezoek dat alleen het AOP aan een opfrisbeurt nodig is berekend hij daar dus geen kosten voor.
Echter, als de AOP vervangen moet worden ( omdat deze te oud is ), dan is het bezoek van de monteur wel gratis. En als de monteur er dan toch is, dan kan deze i.o.m. u wat extra werkzaamheden verrichten. Dan betaalt u alleen voor het extra werk ( onderdelen en werktijd per 15 min. ).
Maar misschien kan @Erik S dat beter uitleggen en/of bevestigen.
P.s. ook bij mij verschijnt die chat knop nooit. Waarschijnlijk heeft dat te maken met elke browser men gebruikt en welke extra anti-cookie en/of anti-reclame software men gebruikt. Overigens is de chat-knop in de webwinkel wel altijd ( en direct ) aanwezig.
Jammer dat het chatten niet lukt @AE69. Dan kunnen we de monteur hier voor je inplannen hoor.
Wat betreft de kosten, als de storing enkel veroorzaakt wordt door de hoofdaansluiting en je binnenhuisaansluiting is in orde, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Wordt de oorzaak (deels) veroorzaakt door een storing in de binnenhuisaansluiting, dan kost het bezoek € 50,-.
Dus misschien nog even terug naar jouw aansluiting. De hoofdaansluiting zit in de woonkamer, daar splits je het signaal naar TV en meterkast? Zit het modem aangesloten op de signaalversterker of op de grijze splitter die ik linksonder de versterker zie?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.