Ronald88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Technicolor7200 wifi valt vaak weg

Goedendag,

ik heb een modem technicolor tc7200 waarbij de wifi vaak wegvalt. Nu heb ik een nieuwe TV en sonos boxen gekocht die werken ook niet goed. Heb op instructies van de verkoper het modem gereset en een keer gewijzigd in 5 ghz in plaats van 2.4. Maar dan kan ik geen verbinding maken met mijn laptop omdat die dat niet ondersteunen. Is het mogelijk om een nieuwere modem te krijgen die op beide ghz werken? Ik heb deze al aardig wat jaren. 

Groeten Ronald

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 847Oplossingen
  • 2385Likes

Goedemorgen @Ronald88 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetverbinding het de laatste tijd laat afweten! Het is daarom goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v dit topic. Wat de hier aanwezige experts aangeven klopt. Er hoort een aansluitipunt (AOP) te zitten op de groene kabel die op de foto boven de vloer uitkomt. Daarnaast is het modem (Technicolor TC7200) wat je hebt een oud type modem. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt die kosteloos een AOP en een nieuw SmartWifi modem komt plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 14 december 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door.Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51276Posts
  • 3224Oplossingen
  • 11694Likes

Een nieuw modem lijkt me geen overbodige luxe, gezien de leeftijd van het modem.

Ook zullen de aansluitmaterialen mogelijk hedendaags gemaakt kunnen worden.

Ziggo kan je de juiste spullen toesturen als duidelijk is hoe en waarmee alles nu aangesloten is.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Ronald88
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

Bedankt voor je snelle reactie, hieronder de foto's.

Volgens mij is de modem al 5 jaar oud.

PXL_20211209_095440127.jpgPXL_20211209_095958166.jpgPXL_20211209_100104117.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51276Posts
  • 3224Oplossingen
  • 11694Likes

OK duidelijk, hier is geen dubbel gescheiden Abonnee Overname Punt aanwezig.

Een Ziggo monteur kan die gratis komen aansluiten met de juiste splitter en de eerste korte kabels.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 847Oplossingen
  • 2385Likes

Goedemorgen @Ronald88 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetverbinding het de laatste tijd laat afweten! Het is daarom goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v dit topic. Wat de hier aanwezige experts aangeven klopt. Er hoort een aansluitipunt (AOP) te zitten op de groene kabel die op de foto boven de vloer uitkomt. Daarnaast is het modem (Technicolor TC7200) wat je hebt een oud type modem. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt die kosteloos een AOP en een nieuw SmartWifi modem komt plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 14 december 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door.Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

REPSAJ01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Paul,

Ik ervaar in grote lijnen dezelfde problemen met mijn tc7200 modem. Het signaal valt regelmatig weg. Ik heb een foto van de opstelling en aansuitingen in de meterkast toegevoegd. 

Groet Jasper

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5918Posts
  • 334Oplossingen
  • 1974Likes

@REPSAJ01 De VQ1002 is een verouderde splitter en voldoet niet als AOP.

Mijn advies is om een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) aan te vragen en daarnaast een monteursafspraak te laten inplannen voor het plaatsen van een hedendaagse AOP (btv 1 IEC-NL of TRISZ-DG300) + splitter (POA-01-B of ESX-02). De tweede VQ1002 kan ook vervangen worden door een ESX-02 maar voor TV is dit minder essentieel.

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande regelen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1203Posts
  • 129Oplossingen
  • 312Likes

Goedemorgen @REPSAJ01, dan moeten we ervoor gaan zorgen dat we de situatie gaan verbeteren! Zoals @tobiastheebe al aangeeft is de aansluiting verouderd en ik wil je modem ook gaan omruilen. Kun je de postcode en het huisnummer toevoegen aan je Ziggo Community profiel toevoegen? 

REPSAJ01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjulliewel voor de snelle reactie. Heb mijn aanvullende gegevens ingevuld. 👍

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1203Posts
  • 129Oplossingen
  • 312Likes

@REPSAJ01, super alles komt naar je toe! Hou je ons op de hoogte? 

REPSAJ01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lotte,

Ik heb de nieuwe modem en een splitter met kabel ontvangen. Ik kan deze spitter alleen niet gebruiken. Mijn groene huisaansluiting eindigt niet als een coax wandcontactdoos maar in een mannetjes aansluitng met draad die aangelsoten is op een splitter met daarop als uitgang 2 vrouwtjes. Daarop zit de oude modem aangesloten en de aansluiting naar een identieke 2e spitter met daarop de 2 coax aansluitingen naar de tv's.

Hoe dien ik hierop de splitter en kabel naar de modem aan te sluiten? Bijgevoegd foto's van de sitatie.situatie splitters in meterkastsituatie splitters in meterkastgeleverde spitter en kabelgeleverde spitter en kabelgroene huisaansluiting op splittergroene huisaansluiting op splitter

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5918Posts
  • 334Oplossingen
  • 1974Likes

@REPSAJ01 Er moet voor jou een monteursafspraak ingepland worden. Zoals eerder aangegeven moet de splitter VQ1002 door een AOP (btv 1 IEC-NL of TRISZ-DG300) worden vervangen. Op het AOP kan vervolgens de POA-01-B geplaatst worden.

De tweede VQ1002 kan de monteur het beste vervangen door een ESX-02, deze met een tweede IEC/F-kabel of -verloopstekker op de POA-01-B aansluiten.

Ik heb de moderators opnieuw ingelicht.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4622Posts
  • 463Oplossingen
  • 1499Likes

Thanks voor het seintje @tobiastheebe

@REPSAJ01 De monteur staat ingepland voor komende woensdag 12 januari en hij komt langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Ik hoop dat dit voor jou ook uitkomt! Zo niet dan kun je via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) zelf de afspraak wijzigen.

We horen graag van je hoe het is gegaan als de monteur bij je langs is geweest. 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4622Posts
  • 463Oplossingen
  • 1499Likes

Hoe is het gegaan @REPSAJ01 ? 🙂 Werkt alles weer naar behoren? 

Uitgelicht topic