1
Vraag
2
Reacties
Wil2405

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Technicolor valt te pas en te onpas uit

Al enige tijd valt mijn Ziggo Technicolor modem te pas en te onpas uit. Als ict-er heb ik mijn thuisnetwerk meerdere malen gescreend waarbij geen onvolkomenheden te bespeuren zijn. Een ziggo monteur heeft het totale AOP (SOP) vervangen. Toch blijf ik steeds dezelfde problemen hebben met Internet. Tegenwoordig dien ik het modem wel meerdere keren per dag spanningsloos te maken alvorens Internet weer toegankelijk is. Mijn modem is al meerdere jaren oud. Het verzoek aan u is mijn modem te vervangen waarna ik uiteindelijk verlost ben van mijn dagelijkse wandelingen naar de meterkast.

28 Reacties 28
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tobiastheebe  schreef:

Ik gebruik meestal charmap voor speciale tekens die niet op het toetsenbord worden vermeld.

 

De slope in vermogen is inderdaad ook veelvoorkomend. In januari 2020 is onze grondkabel (Siemens C12 uit 1979, ~70 meter tot EV) vervangen i.v.m. inwatering, sindsdien is het vermogen op het AOP vrijwel perfect vlak op 602-850 MHz. Bij familie van mij ziet het er als hieronder uit:

 

20220507-01.PNG


Wat ook heel belangrijk is dat de lijn WC , GV , EV goed zijn ingeregeld volgens de voorschriften .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Familie woont in voormalig KTA/A2000-gebied, dus fUPC. Betreft buitengebied, dus veel kleine EV's met enkele multitap en waarschijnlijk ook trajectversterkers i.v.m. de grote kabellengtes?

 

We gaan overigens wel off-topic nu...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tobiastheebe  schreef:

 

We gaan overigens wel off-topic nu...


Mee eens 😉 

Zijn genoeg andere topics om hierover te bomen 🙂 

Wil2405
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Thobias, dat is net de crux. Vanuit een bedrade verbindinding. Ineens geen internet meer; geen router meer te bereiken op router ip, vervolgend een IPIPA adres gekregen, andere local hosts gewoon bereikbaar betekend dus dat routerverbind plotsklaps isn uitgevallen; ad ergo geen internet verbinding meer.

Wil2405
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Jiri, ik wacht even op de nieuwe spullen en ik zal je zeker op de hoogte houden. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je gaf eerder al aan dat de interface op APIPA terugvalt, wat impliceert dat de DHCP-server niet meer bereikbaar is, maar ik vraag mij af of er met een statisch IP-adres wel internettoegang is. Zonder deze informatie kan niet bepaald worden of de internetverbinding daadwerkelijk uitvalt.

Wil2405
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ben nu een week aan het testen met Connectbox modem. De beschreven problemen zijn allen opgelost. Enkel de SNR downstreem blijft maar ca. 37-38 dB. Ik ondervindt geen noemenswaardig probleem hiervan. Door de MTU naar 1280 terug te schroeven is de totale troughput van/tussen internet en alle geswitchte lokale hosts aanzienlijk verbeterd.
Voor allen die meedachten over dit probleem, veel dank!

Wil2405
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Even kort ten aanzien van de vraag of verkeer van en naar statisch ingestelde ip adressen mogelijk was. Theoretisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn maar in de praktijk bleek de technicolor router/modem daar toch problemen in de switches van mijn lokale netwerk op te werpen. Pas bij het opnieuw opstarten van de Technicolor en de switches kreeg ik het interne netwerk weer vlot.

Omdat wel blijkend de router de switches van slag had gebracht was er noch lokaal verkeer, noch internet verkeer mogelijk. Zelfs wanneer bedraad/wifi op de Technicolor testte; alles zat muurvast.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wil2405 fijn dat je de moeite neemt om even een update te sturen. Als wij van de stand van zaken weten kunnen we altijd helpen, waar nodig.

En zeker, mooi dat het allemaal opgelost is! Ook nog dank voor de tip over de statische adressen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic