1
Vraag
2
Reageer en help mee
gelsidio

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Technicolor tc7200u omruilen voor de Ubee UBC1318ZG

Ook ik zou heel graag mijn technicolor tc7200u om willen ruilen voor de ubee UBC1318ZG. ik heb me connectbox al 2 jaar geleden ingeruild (Met pijn en moeite!!) voor de technicolor tc7200u omdat ik gewoon te veel problemen ervaarde met de connectbox m.b.t latency (wat veroorzaakt wordt door de intel puma 6 chipset) mijn technicolor is verouderd, sommige ethernet poorten kunnen alleen 100mb aan plus 2,4Ghz en 5,0Ghz functioneren niet samen. al met al, ik heb een nieuwe router nodig.. nu zie ik dat de UBC1318ZG het dichts in de buurt van mijn wensen komt ondanks dat de router geen wifi ondersteund, ik heb namelijk een externe gaming router.  ik heb 14 dagen geleden nog de connectbox geprobeerd maar het is verschil is gewoon te groot, in game haal ik met de connectbox 30ms+ waar ik met de technicolor tc7200u 12/15ms haal. ik speel competetive dus soms ook voor geld, dan zou ik het wel fijn vinden om de beste verbinding te hebben. een medewerker van ziggo heeft mij telefonisch geadviseerd om dit via deze weg te proberen en aangezien ik zie dat het bij andere ook lukt hoop ik ook een van de gelukkige te worden.

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

De UBC1318ZG zal je niet krijgen tenzij je een zakelijk abonnement hebt, je kan wel je Technicolor omruilen voor een Connect Box.

 

Ik ga dit voorleggen bij Moderator.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

192..168.100.1 zou je een printscreen van de upsteam en downsteam pagina van die connectbox kunnen plaatsen

en een foto van het aop (abonnee overname punt) 

https://www.pingplotter.com/index.html zou je deze een halfuur kunnen laten lopen en dan een printscreen van het scherm kunnen maken zodat  kunt zien dat er een hoge latency is op de connectbox

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je @anoniemforum  heb de linken niet op mijn telefoon een hulp altijd handig ??

gelsidio
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt voor de snelle reacties maar zoals aangegeven zie ik echt van de connectbox af.

ik heb bij mijn vorig adres precies hetzelfde als dit adres ondervonden met de connectbox, dit zit in de hardware van de modem. Ik zit nog liever op een oude technicolor met slecht wifi dan dat ik de connectbox nog ooit ga gebruiken.

Zoals meerdere topics hier en op Tweakers aangeven wordt het wel degelijk gedaan voor particulieren, maar je moet de juiste medewerker treffen. Bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ubee-ubc1318zg-modem-61485 of https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-59269 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
gelsidio wrote:

bedankt voor de snelle reacties maar zoals aangegeven zie ik echt van de connectbox af.

ik heb bij mijn vorig adres precies hetzelfde als dit adres ondervonden met de connectbox, dit zit in de hardware van de modem. Ik zit nog liever op een oude technicolor met slecht wifi dan dat ik de connectbox nog ooit ga gebruiken.

Zoals meerdere topics hier en op Tweakers aangeven wordt het wel degelijk gedaan voor particulieren, maar je moet de juiste medewerker treffen. Bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ubee-ubc1318zg-modem-61485 of https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-59269 

UBC1318ZG word alleen in uitzonderlijke gevallen ingezet bij particulieren bijvoorbeeld als er een hoge latency is

wat op geen andere manier zoals de aop vervangen en of splinters vervangen is op te lossen als je een foto stuur van het aop en van hoe het is aangesloten kunnen wij advies geven of er een monteur moet komen om het aop te vervangen zodra dat in orde is kun je pingplotter uitvoeren https://www.pingplotter.com/index.html 

is er na al die stappen in pingplotter nog steeds een hoge latency dan kan een moderator verdere stappen ondernemen

gelsidio
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik woon in een appartement dit is de enigste aansluiting die ik kan vinden.

ik heb vandaag de asus router aangeschaft maar als ik de technicolor in bridge zet en aansluit op de asus router dan krijg ik de foutmelding "your isp's dhcp does not function properly" dat gebeurd niet als ik de asus router verbind zonder dat hij in bridge is.

als ik speedtesten doe met de technicolor dan behaal ik via wifi 30mb en via bekabeld afentoe maar 100mb na een reset dan behaal ik weer me beloofde snelheid maar na een paar dagen kan hij maar 100mb aan

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is geen aop dat door ziggo gebruikt woord ziggo gebruikt een gats aop is in dit geval wel verstandig om een monteur te laten komen die deze vervangt voor een gats aop

deze heeft te veel demping en via het onaangesloten aansluiting kan straling van buiten je coaxnetwerk inkomen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/technicolor-tc7200

welk internetsnelheid heb je in het abonnement?

deze modem zou wel 250 mbps aan moeten kunnen het lijkt mijn dan ook verstandig om een afspraak voor een monteur te maken die het aop kan vervangen een mode moderator kan een monteur voor je inplannen

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@anoniemforum

Dit is geen Hirschmann aop maar de Astro Gut15D of de Astro Gut63 met een afdekplaatje van een hirschman wcd eroverheen.

(Een Astro Coax wcd is namelijk te herkennen aan de blauwe radio uitgang)

 

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@gelsidio

Zou je het afdekplaatje eens van het aop af willen schroeven en daar een foto van maken?

Daarna terug schroeven en de kabel weer aansluiten en vervolgens het modem 1 minuut van stroom halen.

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tom. wrote:

@anoniemforum

Dit is geen Hirschmann aop maar de Astro Gut15D of de Astro Gut63 met een afdekplaatje van een hirschman wcd eroverheen.

(Een Astro Coax wcd is namelijk te herkennen aan de blauwe radio uitgang)

 

 

 

dat is een rijgdoos zover ik weet plaats ziggo geen rijgdozen dat zou betekenen dat deze wandcontactdoos door de ts of de vorige bewoner zelf is geplaatst of dat een tweede aansluiting is en er nog ergens in een berging of meterkast een aop zit

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@anoniemforum

Dat zijn einddozen.

Alleen deze hebben geen galvanische scheiding.

De community staat er vol mee.

 

Google maar eens op Astro einddoos.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @gelsidio, allereerst welkom hier!

Zo te zien heb je je al aardig goed ingelezen en ook al meerdere ervaringen opgedaan, top dat je in ieder geval uitgebreid even het verhaal doet.

Laat ik voorop stellen wat ook eerder in dit topic al wordt aangegeven:  De Ubee UBC1318ZG leveren we alleen bij Giga- en/of zakelijke abonnementen. Daarnaast kunnen we hem leveren in enkele uitzonderssituaties, zoals je wellicht her en der al bent tegen gekomen op de Community. De vraag is dan; wanneer wel en wanneer niet? Dat blijft een ontzettende lastige. Ik wil namelijk zeker niet stellen dat onze Connectbox ‘standaard’ problemen geeft in deze situaties. Ter illustratie: Zelf game ik ook vrij intensief online (niet voor geld, wel ‘gewoon’ competitief) met een Connectbox en haal daarbij goede snelheden, nooit lag en (afhankelijk van het spel / de server) prima ping (<30).

In jouw geval begrijp ik echter dat je al in een eerder stadium een Connectbox hebt gehad en deze alsnog problemen opleverde. Ik heb overigens ook je signaal bekeken en dat ziet er verder prima uit.

Je hebt op dit moment de TC7200, maar ik begrijp dat deze langzaam minder wordt. Even voor mijn beeldvorming: Is de huidige verbinding wel stabiel? Het gaat er vooral om dat de poorten soms spontaan maximaal 100 Mbit/s geven en je niet 2.4Ghz en 5Ghz kunt gebruiken? Dat laatste is geen reden voor deze wissel natuurlijk, want dat kan de Ubee ook niet.

Ik wil geen spelbreker zijn (letterlijk en figuurlijk  ) dus houd zeker de optie open voor deze omwisseling, maar ik wil wel zeker weten dat de huidige standaardsituatie goed is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic