1
Vraag
2
Reacties
egboud

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Technicolor TC7210 - gastnetwerk

Ik wil een gastnetwerk aanmaken om te voorkomen dat gasten op mijn directe netwerk komen tbv NAS / HUE gateway enz. Ik heb in de instellingen niets kunnen vinden om dit netjes in te stellen. Is het überhaupt mogelijk op de TC7210?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@egboud 

Helaas, de TC7210 heeft geen instelmogelijkheid voor een gastnetwerk.

Bekijk in context

5 Reacties 5
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@egboud 

Helaas, de TC7210 heeft geen instelmogelijkheid voor een gastnetwerk.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het beste is de modem in bridge mode zetten en een eigen router aanschaffen die wel gast netwerk ondersteund

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
anoniemforum wrote:

het beste is de modem in bridge mode zetten en een eigen router aanschaffen die wel gast netwerk ondersteund

@anoniemforum 

Hoe kan je zo zeker weten dat het in bridge laten zetten van de Ziggo-modem-router in combinatie met een eigen Wifi-router voor TS (lees: @egboud) de beste oplossing is? Dat is niet per se voor iedereen de best oplossing.
Bij het in bridge zetten verliest men (o.a.) het recht op het gratis gebruiken van de Ziggo-(hot-)Spots. Misschien wil TS of diens huis- of gezins-genoten die wel eens gebruiken.

 

N.B.:
Uit de vraagstelling meen ik te mogen afleiden (het z.g. “tussen de regels door lezen”), dat TS zich nog niet verdiept heeft in alle ”in-en-outs” van (losse) Access Points, Mesh-systemen en Wifi-routers.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
DennyW wrote:
anoniemforum wrote:

het beste is de modem in bridge mode zetten en een eigen router aanschaffen die wel gast netwerk ondersteund

@anoniemforum

Hoe kan je zo zeker weten dat het in bridge laten zetten van de Ziggo-modem-router in combinatie met een eigen Wifi-router voor TS (lees: @egboud) de beste oplossing is? Dat is niet per se voor iedereen de best oplossing.
Bij het in bridge zetten verliest men (o.a.) het recht op het gratis gebruiken van de Ziggo-(hot-)Spots. Misschien wil TS of diens huis- of gezins-genoten die wel eens gebruiken.

 

N.B.:
Uit de vraagstelling meen ik te mogen afleiden (het z.g. “tussen de regels door lezen”), dat TS zich nog niet verdiept heeft in alle ”in-en-outs” van (losse) Access Points, Mesh-systemen en Wifi-routers.

een router op een router aansluiten is niet aanbevolen vandaar de bridge mode

een acces point die gastnetwerk ondersteunt kan idd ook een oplossing zijn 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @egboud, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat @DennyW het antwoord heeft gegeven en daarnaast ook nog tips samen met @anoniemforum hoe het wel mogelijk zou kunnen worden. 
Een mogelijkheid is ook dat wij je een ander modem toe zenden (de Connectbox). Met dat modem heb je de de mogelijkheid wel om het gastnetwerk in te stellen. Als je dat graag zou willen laat het dan weten? Dan gaan we dat voor je in orde maken! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic