Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Het gaat om een Technicolor TC7200.U. De internetsnelheid is prima maar het kabel/wifi internet valt regelmatig kort weg. Ik denk dat het door de modem komt, die staat er al heel lang. Is het mogelijk om een nieuwere modem te krijgen? Een paar fotos als het helpt:
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Guido_ok ,
Dat is een prima modem, lekker laten staan. De aansluiting is wel verouderd,dit moet vervangen worden.Benodigdheden:
POA-01-B
Modemkabel groen-rood
TV kabel, laat even weten hoe lang die moet zijn.Tot 5M is gratis, 5 tot 10 is bij een ziggo winkel/webshop te koop.
Braun btv-01-set door een monteur.De monteur is gratis.
Een moderator komt binnenkort langs om dit te regelen.
Hey @Guido_ok . Moderator is gevonden hoor! Hier is inderdaad een flinke update nodig. Ik pak gelijk de monteursagenda erbij.
Kijk eens aan. Morgen van 12:00 tot 18:00 meteen een plekje. Deze zet ik gelijk voor je vast. Mocht dit nu niet passen (het is wat last minute, natuurlijk), kan je de afspraak gemakkelijk zelf verplaatsen via de link in de bevestiging.
Laat je ons weten hoe het gegaan is? 🙂
De monteur is langs geweest, de aansluiting is nieuw en er staat een nieuwe modem/router.
Nogmaals bedankt allemaal.
Hoi @Guido_ok ,
Dat is een prima modem, lekker laten staan. De aansluiting is wel verouderd,dit moet vervangen worden.Benodigdheden:
POA-01-B
Modemkabel groen-rood
TV kabel, laat even weten hoe lang die moet zijn.Tot 5M is gratis, 5 tot 10 is bij een ziggo winkel/webshop te koop.
Braun btv-01-set door een monteur.De monteur is gratis.
Een moderator komt binnenkort langs om dit te regelen.
Hoi, dank je voor je reactie. Denk je dat het wegvallen van het internet door de aansluiting komt?
Moet ik die spullen zelf kopen of neemt de monteur het mee? Als ik het zelf moet kopen, zijn deze goed?
Ik kan alleen geen modemkabel groen-rood vinden. Werkt deze ook?
TV kabel moet langer dan 5 meter, ik heb deze gevonden:
Ziggo regeld alles behalve de TV kabel.
Uitvallen zal inderdaad door deze aansluiting komen, deze is zeer verouderd. De TV kabel moet echt 20m zijn?
Super. Ja want de zitkamer is best ver van de modem en er zit geen gat in de muur voor een kabel, maar eigenlijk is de TV kabel niet echt nodig. Als het in de toekomst nodig is koop ik het zelf wel.
Bedankt voor je hulp. Ik zal op een moderator wachten.
Er kan instraling vanaf de tv kabel het modem inkomen, beter dus die wel te vervangen. Maar de keuze is aan jou uiteraard 🙂Die 20m is prima, maar koop daar wel goede kabelkeur connectoren voor.
Vul trouwens ook je forumprofiel in, anders kan de moderator niet bij je gegevens 😊
Ok zal ik doen 👍
Top!
Dan is het even afwachten op de moderator🙂
de monteur kan ook tegen kosten de tvkabel vervangen, dan weet je zeker dat het allemaal goed is
mocht het vervangen van de tv kabel niet mogelijk kan zijn kan je ook nog deze splitter overwegen
Als in de kabel een zilverfolielaag zit zoals hieronder, hoeft de coax TV kabel niet vervangen te worden.
Op de nieuwe wandcontactdoos plaatst de monteur gratis een POA-01 B splitter met een gratis kabel naar je modem, het modem wat je nu hebt, wordt uitgefaseerd en mogelijk zal de monteur ook een nieuw modem plaatsen.
Bedankt allemaal 😊
Graag gedaan!Ik hoop dat het allemaal met de nieuwe aansluitmaterialen (en evt. nieuw modem, maar ik vind dat niet echt nodig hoor) werkt!Laat maar weten anders.
@Visser_dat modem wordt door ziggo ergens dit jaar toch vervangen, dus de monteur kan maar beter alles tegelijk aanpakken
Das waar inderdaad.
Dan kan hij dat inderdaad beter direct doen.
Hoi @Visser_ , weet je misschien hoe ik een moderator mijn thread kan laten zien? Er is nog geen mod langs geweest.
moderator komen meestal langs binnen 1-2 dagen maar misschien kan @Bert een schopje geven 😉
Oh ok, zal blijven wachten dan 🙂
Dit modem is inmiddels bezig met veel te veel uren , terwijl er binnen 1 week gratis een nieuw model kan worden geleverd .... bel even met ziggo klanten service, krijg je ook een monteur die het AOP komt vervangen is echt veel beter en stabieler.
@zifamdejong schreef:Dit modem is inmiddels bezig met veel te veel uren , terwijl er binnen 1 week gratis een nieuw model kan worden geleverd ....
Dat valt eigenlijk best mee hoor, dit modem kan echt nog wel even blijven werken.De connectbox is maar 2 jaar nieuwer(2016 tegenover 2014).Daarnaast kan het zijn dat de TC7200 betere componenten bevat dan de connectbox, en daardoor een stukje langer meegaat.
Ik heb ook meerdere apparaten die ruim over de levensduur heen zijn, maar het werkt bijna allemaal nog prima.
De connectbox die je toegestuurd krijgt, zal ook waarschijnlijk refurbished zijn.
Meningen verschillen , dat is menselijk en niet erg.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...