Hoi,
Een kennis van me heeft een netwerk met als basispunt het technicolor modem, en de apparaten die daarop aangesloten zijn hebben momenteel allemaal toegang, maar nu komt het. Zodra we een nieuw (cq al een hele poos niet meer aangesloten) apparaat op het LAN proberen aan te sluiten krijgen we 'onbekend netwerk, geen netwerktoegang' (zelfs als je handmatig een IP binnen de modems range toekennen). Dit gebeurt op meerdere apparaten. Wij zijn een beetje flabbergasted waarom dit gebeurt. Iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb via mijn interne lijnen een modemwissel in gang gezet (en is inmiddels zelfs al aangekomen op de bestemming) voor die kennissen. Het is nu alleen nog ff een geschikt moment vinden en inplannen om ons serverrack even offline te kunnen halen voor de daadwerkelijke wissel 😛
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat de Technicolor problemen krijgt, door de leeftijd, ze worden uitgefaseerd in stappen.
Ziggo kan het modem omwisselen voor een nieuw modem.
Maar mogelijk zijn er ook oude aansluitmaterialen die gratis vervangen kunnen worden.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Heb je al naar MAC filtering gekeken? Zie de pagina Geavanceerd/Advanced in de webinterface.
MAC filtering is nooit gebruik van gemaakt, en ik zie trouwens ook niet hoe dat hier relevant zou zijn. Gefilterde MACs kunnen nog wel communiceren met de gateway en met elkaar (en zouden dus 'geen internettoegang' aangeven ipv 'geen netwerktoegang' )
De apparaten die problemen geven kunnen verder ook helemaal niks op het netwerk, als ik 192.168.178.1 ping krijg ik een 192.168.178.xxx: destination host unreachable als response dus de machines berijken de gw niet eens.
Hallo @Quin TeknoLife
Welkom bij de Ziggo Community. Een Technicolor is ondertussen al een oud beestje aan het worden, echter zou dit niet moeten uitmaken qua functionaliteit met de toegang geven tot het internet met een nieuw of terugkerend apparaat op het netwerk. Je geeft aan dat het modem het basis punt is, dus is het aan te nemen dat deze ook alles doet qua wifi en dat er verder geen eigen apparatuur gebruikt wordt. Is er al eens een fabriek reset uitgevoerd op het modem, zo niet dan zou dit een goede eerste stap zijn.
Uiteraard zouden we een modem als de Technicolor kunnen ruilen, echter kan dit alleen gedaan worden door de klant zelf contact op te laten nemen met Ziggo door even te bellen of een chat aan te gaan zijn daarbij de snelste opties.
Ik heb via mijn interne lijnen een modemwissel in gang gezet (en is inmiddels zelfs al aangekomen op de bestemming) voor die kennissen. Het is nu alleen nog ff een geschikt moment vinden en inplannen om ons serverrack even offline te kunnen halen voor de daadwerkelijke wissel 😛
doe dit wel binnen 14 dagen anders ligt de verbinding er helemaal uit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.