Barryk
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Teamsmeeting loopt vast op mijn VPN, vervolgens geen internet verbinding meer

Hi, 

Tijdens teammeetings valt de meeting van mijn kant stil ( meestal na een half uur),  ik hoor en zie de collega's nog , echter de verbinding wordt daarna helemaal verbroken.  Dat herhaalt zich continue. 

 

Ik werk met een snelheid van ; 50mbps download, 20mbps upload. Volgens Ziggo voldoende voor Teams.

Mijn werklaptop ( nieuwe HP EliteBook 840 G8 Notebook PC) heeft een VPN verbinding en ik werk met een docking station ( I-tec). Alle HP updates zijn ondertussen ook bijgewerkt,.... help 

 

wat kan het zijn ? ik wil weer een een normale teams meeting houden 🙂 

 

dank voor het meedenken 

mvg 

Barry 

 

16 Reacties 16
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49210Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10969Likes

Een half uur is heel specifiek.

Probeer dit eens:

 

Bert_0-1633697216823.png

 

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel Bert

kan ik dat zelf ? of moet ik contact opnemen met de service desk ?

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49210Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10969Likes

Als je inlogt in je modem, kun je dit zelf instellen.

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank je Bert, het is gelukt. 

Ik zal maandag eens testen tijdens de teams meeting of het lukt

fijn weekend 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49210Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10969Likes

Dank je, hetzelfde en succes gewenst.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1667Posts
  • 224Oplossingen
  • 302Likes

Dag @Barryk! Inmiddels zijn we enige tijd verder en ik ben erg benieuwd hoe het ervoor staat. Is het probleem opgelost met behulp van de tip van @Bert? Laat het ons weten hier! 🙂

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

HI Erik, 

nee, helaas. Ik heb me nu een sneller abonnement laten aansmeren nadat ik opgezegd had bij Ziggo. 

 

Ik heb ondertussen vernomen dat het probleem technischer is en ik dit alleen kan laten oplossen door een zakelijke modem (Ubee UBC1318ZG vanwege PUMA 6 problemen)  of wegswitchen omdat de VPN verbinding niet samengaat met de huidige consumenten modems.  

 

ik zal dit ook aankaarten als de nieuwe Mediabox XL niet doet wat ik verwacht.

 

groet Barry Kerssens

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6155Posts
  • 405Oplossingen
  • 1124Likes

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem en wordt alleen in hoge uitzondering aan pariculiere geleverd

 

gezien je al een oud modem hebt lijkt het mijn verstandig die te vervangen door een connectbox en dan te kijken hoe daarna werkt

 

en zou ook een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49210Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10969Likes

@Barryk Ik begrijp iets niet.

 

"ik zal dit ook aankaarten als de nieuwe Mediabox XL niet doet wat ik verwacht."

 

Gebruik je de mediabox XL ook als internetverbinding?

Is die aangesloten met een netwerkkabel aan de Connect box?

 

Zo nee, niet doen, dat geeft veel problemen.

Zo ja, haal de kabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nee, klopt. 

de mediaboxXL kreeg ik bij de verhoging van mijn abonnement naar "Instap". verder geen impact volgens mij

ik gebruik de kabel rechtstreeks vanuit de modem.

 

@anoniemforum Hierbij de foto 's van het AOP 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6155Posts
  • 405Oplossingen
  • 1124Likes

ziet er keurig uit

connectbox is prima dacht dat het om een technicolor ging

 

kun je een printscreen maken van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Barryk_0-1635246453710.pngBarryk_1-1635246481266.png

 

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6155Posts
  • 405Oplossingen
  • 1124Likes

kun je kanaal 18 tot 24 of 34 ook nog een printscreen van maken op de downstream pagina

en onderaan de downstream waar de fouten (error’s) voor en na RS staan

 

Barryk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het kanaal op de modem wordt aangepast van ipv 6  naar ipv 4 ivm een VPN verbinding op mijn laptop.

mocht dat nog na de omzetting nog problemen geven dan meld ik me weer.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 806Posts
  • 36Oplossingen
  • 130Likes

@Barryk hoe is het allemaal nog gegaan? Ik ben even nieuwsgierig! 🙂 

Uitgelicht topic