Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Havanna wrote:
Blijkbaar staan er in de email bepaalde kenmerken die op spam lijken.
Thewessen wrote:
Hallo Harmen,
Iets in de door jou verstuurde mail zal toch door de server, of beter gezegd het door de server gebruikte spam filter, gezien worden als spam (De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: smtp5.tb.mail.iss.as9143.net. smtp5.tb.mail.iss.as9143.net #550 Message refused by spam filter. ##). Er wordt namelijk letterlijk gezegd dat het bericht door het spam filter geweigerd wordt. Ik begrijp ook wel dat het absoluut niet je bedoeling is om spam te versturen, maar gewoon antwoord te geven op een zakelijke mail. Als je nou probeert je antwoord als zelfstandige mail te versturen, en het lukt dan wel, dan weet je in ieder geval dat het als spam aangeziene gedeelte niet in jou antwoord zit. Het zal overigens inmiddels bij wet wel verplicht zijn, dat providers de mail die via hun servers verstuurd wordt moeten controleren op spam m.b.v. een spam filter. Zo ver heb ik mij echter nog niet in het thema verdiept. Het is alleen jammer dat het voor het merendeel van de gebruikers steeds moeilijker wordt om een goed bedoelde mail de deur uit te krijgen door het gebruik van de steeds strengere filters.
Havanna wrote:
Vraag het eens na bij ziggo.
Die moeten je kunnen aangeven wat er mis is met die mail in hun optiek.
Thewessen wrote:
Ik geef dus ook al aan dat ik het jammer vindt dat een relatief kleine groep "kwaadwillenden" het voor de normale gebruiker a.h.w. steeds moeilijker maakt om een normale goed bedoelde mail de deur uit te krijgen. En als gevolg daarvan krijgen de providers steeds strengere eisen opgelegd door o.a. "Europa". Niet ik leg dus die eisen op aan de providers, maar de overheden. En dat die eisen in sommige gevallen domweg eigenlijk te ver gaan ben ik dus ook volledig met je eens. De providers kunnen er echter in veel gevallen niets aan doen. Zij worden, net als ieder ander, geacht zich aan de wet te houden. Om precies erachter te komen waarom je mail geweigerd wordt kun je, zoals ook "Havanna" al aangaf, het beste contact opnemen met Ziggo, en ik heb al gelezen dat dat ook je bedoeling is. Begrijp me niet verkeerd. Ik wil absoluut geen verwijten in jouw richting sturen. jij heb alleen maar last van het hele gebeuren, en wilt dit zo snel mogelijk opgelost zien. Begrijpelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.