Dree5454

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te veel apparaten op de router?

Beste kenners / forumleden. 

ik zit met het volgende probleem en ik hoop hier meer duidelijkheid te krijgen hoe dit op te lossen. 

ik heb een ziggo connetbox die in de bridge modus staat. Mijn router is een TP link Archer C2300. Op het netwerk zitten 39 apparaten aangesloten zoals Sonos luidsprekers, camera’s en tablets, verlichting  en telefoons. Veel is bekabeld maar ook veel via de WIFI. 

sinds korte tijd valt mijn netwerk uit om na 1 minute weer normaal te gaan werken. Dit gebeurd meerdere keren per dag en is best irritant als je aan het werk bent. Na het opnieuw opstarten van de TP link router werkt alles weer. 

ik heb een IP scanner (software - Fing) en die geeft aan dat er een DNS probleem is. Ook zou er een overbelasting zijn. Het gekke is dat dit rond de ingebruikname van IPv6 door ziggo. Het zal er niks mee te maken hebben maar dat viel op. De snelheid van het internet is wel goed. 

het lijkt erop, dat zeg ik als een leek dat er te veel apparaten op de router zitten en dat hij eruit klapt. Ik zeg dit omdat het vaak in de avond gebeurd, als iedereen thuis is en de er veel van de router gevraagd wordt. Heeft het met instellingen van de DNS of de DHCP? Toch te veel apparaten? Kortom help!!!! Alvast dank voor jullie reacties en meedenken. (ik heb uiteraard internet eerst zelf afgezocht en kom soort gelijke problemen tegen echter niet een oplossing gevonden)

7 Reacties 7
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is maar 1 wifi toegangs punt voor de hele woning? 

Bedraad aangesloten zou niet veel problemen mogen opleveren.

Wifi is een ander verhaal een extra toegangspunt per woonlaag kan al veel schelen.

Met mijn kennis lijkt er inderdaad op dat de TP link het te druk heeft.

Dree54

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, dank voor je reactie. Ik kan niet meer bij mijn andere account. Vandaar dat ik via. dit account reageer. Er is dus een maximun aan IP adressen dat een router aankan? Ik bedoel zowel bekabeld als draadloos?  

Dree54

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja de aangesloten ziggo connectbox is uiteraard aangesloten op de ziggo kabel die uit de grond komt. Vervolgens staat de connectbox in bridge modus die via een kabel is aangesloten op mijn TP link router. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven, dat hangt zover ik weet wel samen met wat instellingen. Met IPV6 zou dat probleem over moeten zijn.

 

Wat ik bedoel is het aantal simultane wifi verbindingen die de TP link moet verwerken. Naast het verkeer wat deze bedraad moet verwerken.

Nu zullen niet alle slimme apparaten zoals de verlichting continue een verbinding nodig hebben.

 

Dree54

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Okay dankjewel voor de moeite en de beantwoording. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Dree54 @Dree5454 en een warm welkom op de Community,

Super dat je de weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je hulpvraag! Ik zie dat expert @RoWi. al enkele tips gegeven heeft waarmee je aan de slag kunt en waarmee het probleem mogelijk ook op te lossen is.Laat je onder dit topic weten of het gelukt is? Als je onze hulp nog nodig hebt dan horen wij het graag. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Dree54 @Dree5454 We zijn erg benieuwd of het met de hier aangeboden handreikingen gelukt is om het probleem op te lossen. Laat je het weten als wij je verder kunnen helpen? We staan hier namelijk graag voor je klaar.  

Uitgelicht topic