1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jeshua Schaap

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te lage upload speed op alle verbindingen.

Sinds kort heb ik problemen met de upload speed van mijn ziggo modem. Op dit moment ben ik niet helemaal bekend met welk abbonement ik heb, daarover later meer. Maar de upload speed die ik heb kunnen vinden op de wifi speed tests op het internet geven allemaal ongeveer dit aan:

Download: ~55 mbits/s
upload: ~ 5 mbits/s
ping: ~14 ms

Als het goed is heb ik een ubee modem.

Dit probleem begon pas op te spelen sinds ik de router instellingen een factory reset heb gegeven omdat er wat gezeur was met de ipv4 en ipv6 verbindingen. (dat is allemaal opgelost) Maar sinds dien is de upload speed te traag...

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
Jeshua Schaap
9 Reacties 9
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Jeshua,

Speedtesten via WiFi geven niet vaak de snelheid aan van je abonnement. WiFi is te instabiel daarvoor. Kun je ook een speedtest doen via een bekabelde verbinding?

Echter, als ik zo die snelheden bekijk heb je een internet abonnement van 50 download en 5 upload. Als dat klopt, haal je dus toch wel de snelheden van je abonnement.
Welk abonnement je hebt, kun je zien in je Mijn Ziggo account onder Producten > Internet.

Welk modem heb je trouwens? Het typenummer staat als het goed is voorop 🙂

Groet,
Evert
Jeshua Schaap
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Hoi Jeshua,

Speedtesten via WiFi geven niet vaak de snelheid aan van je abonnement. WiFi is te instabiel daarvoor. Kun je ook een speedtest doen via een bekabelde verbinding?

Echter, als ik zo die snelheden bekijk heb je een internet abonnement van 50 download en 5 upload. Als dat klopt, haal je dus toch wel de snelheden van je abonnement.
Welk abonnement je hebt, kun je zien in je Mijn Ziggo account onder Producten > Internet.

Welk modem heb je trouwens? Het typenummer staat als het goed is voorop 🙂

Groet,
Evert

Hey Evert,

Ik heb ook even een speed test gedaan op bekabelde verbinding waar ongeveer dezelfde resultaten uit kwamen. Alleen een iets hogere download van 60, dit zou dus aan moeten geven dat ik een bundel heb met hogere snelheden. Ook waren de snelheden van het wifi een stuk hoger vroeger. Het modum wat ik heb is de Ubee evw321B.

Ook was opmerkelijk dat toen ik gister mijn modum opnieuw opstartte, de upload snelheid weer enigszins gestegen was. Maar dat was vanmorgen weer verdwenen.

Jeshua
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Welk abonnement heb je?

Als dat bekend is, is pas te bepalen of 5 Mbit/s upload normaal is of te weinig.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zie eerlijk gezegd geen probleem. Upload is vrijwel altijd 10% van de download en zo te zien heb je een 50/5 abbo.
Dus inderdaad 50 Mb download en 5 Mb upload zoals in de eerste speedtest.
Jeshua Schaap
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Ik zie eerlijk gezegd geen probleem. Upload is vrijwel altijd 10% van de download en zo te zien heb je een 50/5 abbo.
Dus inderdaad 50 Mb download en 5 Mb upload zoals in de eerste speedtest.

Welk abonnement heb je?

Als dat bekend is, is pas te bepalen of 5 Mbit/s upload normaal is of te weinig.


Ik weet op dit moment niet precies wat mijn abbonement is, heb de inlog gegevens nu niet bij de hand van mijn ziggo. Maar tot een paar dagen geleden had ik altijd boven de 80-100 mbit download en ook boven de 10 mbit upload, dus dan gaat mijn vermoeden naar een 250 mbit download en 25 mbit upload abbonement.

Maar ik ga het even nakijken op de website

Jeshua
Jeshua Schaap
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Ik zie eerlijk gezegd geen probleem. Upload is vrijwel altijd 10% van de download en zo te zien heb je een 50/5 abbo.
Dus inderdaad 50 Mb download en 5 Mb upload zoals in de eerste speedtest.

Welk abonnement heb je?

Als dat bekend is, is pas te bepalen of 5 Mbit/s upload normaal is of te weinig.


Ik heb even nagekeken op de website. Er staat bij producten dat ik een abbonement heb met 250 mbit download speed en 25 mbit upload.

Zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik een tplink powerline adapter gebruik. Ik wil namelijk graag bekabeld zitten omdat dit veel stabieler is maar een kabel trekken is redelijk moeilijk in mijn geval (geen loze leidingen of iets in die richting, ook geen uitgangen dichtbij)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zit de powerline in een verlengsnoer? Want dan verliest hij ook heel veel snelheid
Verder kan het ook zijn dat de adapter sowieso niet geschikt is voor die 250 Mb.
Jeshua Schaap
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Zit de powerline in een verlengsnoer? Want dan verliest hij ook heel veel snelheid
Verder kan het ook zijn dat de adapter sowieso niet geschikt is voor die 250 Mb.

Hij zit inderdaad in een verlengsnoer omdat er geen goed stopcontact is in de meterkast, ik ga dr even naar kijken. Thanks!
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi Jeshua Schaap , welkom op de Ziggo Community!

Wat zuur dat je opeens zoveel upload (en eigenlijk ook download dus)-problemen hebt, maar ik verwacht absoluut verbeteringen als je het verlengsnoer er eens tussen weghaalt. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic