1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gshops

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te lage internetsnelheid op Samsung Galaxy S10/S20 met netwerkkabel

Hallo,

 

Probleem:

Onlangs heb ik mijn internetabonnement verhoogd van 300 mbps naar 1000 mbps. Op mijn MacBook Pro haal ik een downloadsnelheid van ~950 mbps (Ookla speedtest).  Echter, op mijn Samsung telefoons (S10/S20) haal ik slechts ~295 mbps met dezelfde netwerkkabel (cat. 6) en adapter (Gigabit-ACT AC7080). Het lijkt aldus alsof het modem mijn telefoons limiteert tot 300 mbps. Als ik de Ookla speedtest uitvoer via de Wi-Fi, dan krijg ik een hogere snelheid van ~450 mbps.

 

Wens:

Ik wil graag gebruik kunnen maken van mijn abonnement (1000 mbps) op mijn Samsungs, door middel van de eerdergenoemde adapter en netwerkkabel. Mijn vermoeden is dat ik ergens een instelling in het modem moet aanpassen, maar ik kom er zelf niet uit. Ziggo kon mij telefonisch niet helpen met diet probleem, waardoor ik hier terecht ben gekomen. 

 

Hopelijk is er een oplossing middels deze weg.

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In het modem kun je verder niets aanpassen wat betreft de snelheid, het modem geeft 1 Gbit/s.

Ik vermoed dat de beperking zit in de Samsung USB-C en telefoon data verwerking via de USB-C of in een instelling van die USB-C poort.

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In het modem kun je verder niets aanpassen wat betreft de snelheid, het modem geeft 1 Gbit/s.

Ik vermoed dat de beperking zit in de Samsung USB-C en telefoon data verwerking via de USB-C of in een instelling van die USB-C poort.

Gshops
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, bedankt voor je reactie. Begrijp ik goed dat het probleem in USB-C aansluiting van de Samsung telefoons zit? Volgens de specificaties van de telefoons moeten ze prima 1Gbit/s aankunnen, dus bedoel je dan dat er soort van een begrenzer is geactiveerd in de telefoons? Indien dat het geval is, weet je hoe ik die eraf kan halen?

 

Alvast bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gshops Ik vermoed het, dat is hetzelfde als een laptop met een 1 Gbit ethernet aansluiting tot 950 Mbit/s kan verwerken en de wifi 6 met 2 antennes en op 160 MHz zomaar 1600 Mbit/s zou kunnen halen.

 

Maar ik moet zeggen dat ik de S10/S20 niet goed genoeg ken om het zeker te weten.

Hopelijk komt er iemand voorbij die hier het fijne van weet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic