Hallo,
Gebruik al 2 jaar een Tado Bridge en Thermostaat naar volle tevredenheid. Twee weken geleden overgegaan naar gigabit internet en na installeren van de Connectbox Giga werkt de Tado Bridge niet meer. De bridge maakt verbinding met de router, maar maakt vervolgens geen verbinding met de cloud van Tado.
Alle stappen doorlopen die Tado voorschrijft, niks werkt. Contact opgenomen met Tado, zij gaven aan dat het aan de instellingen van de Connectbox kon liggen, ze adviseerde me Ziggo te benaderen door te geven dat:
"de Internet Bridge een 10 megabit apparaat is (half dublex) dat aan het netwerk verbonden zou moeten worden. Ik verwacht dat ziggo wat met deze informatie kan, dit is ook bij andere manufacturers eens doorgegeven waardoor ze een bepaalde Firmware update konden doorvoeren om het daarna te laten funcioneren"
Hiermee Ziggo benadert en zij geven aan dat:
"Aangezien wij verder niks blokkeren zowel op wifi als bekabeld niet en al je andere apparaten verder prima werken via wifi of kabel kan ik in deze alleen maar zeggen dat Tado met een oplossing moet komen."
Tado adviseert me vervolgens om een wifi repeater of powerline adapter te proberen.
Het lijkt me toch niet logisch en zeker niet de bedoeling om andere apparatuur aan te schaffen om een simpele bridge te laten werken?
Ik zit echt met de handen in mijn haar, enige oplossing die ik nu zie is terug naar oude internetverbinding en modem (reguliere Connect Box) en dus terug naar oude settings die gewoon werken...
Ziggo adviseerde me om het hier nog eens te proberen, misschien heeft iemand van jullie nog een idee? Ben niet heel technisch aangelegd met Routerinstellingen, maar wat ik daar zie is dat de Tado gewoon verbinding maakt (bedraad) dus zou niet weten wat verder aan te passen..
Enige, mogelijke nuttige info:
DHCP staat aan, leasetijd op 86400 seconden
DNS origineel deed niks, dit aangepast naar opendns, maar maakt geen verschil
UPnP ingeschakeld.
Iemand suggesties? Ik weet het echt niet meer..