1
Vraag
2
Reageer en help mee
AdeC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tado Bridge icm Ziggo Connectbox Giga

Hallo,

Gebruik al 2 jaar een Tado Bridge en Thermostaat naar volle tevredenheid. Twee weken geleden overgegaan naar gigabit internet en na installeren van de Connectbox Giga werkt de Tado Bridge niet meer. De bridge maakt verbinding met de router, maar maakt vervolgens geen verbinding met de cloud van Tado. 

 

Alle stappen doorlopen die Tado voorschrijft, niks werkt. Contact opgenomen met Tado, zij gaven aan dat het aan de instellingen van de Connectbox kon liggen, ze adviseerde me Ziggo te benaderen door te geven dat:
"de Internet Bridge een 10 megabit apparaat is (half dublex) dat aan het netwerk verbonden zou moeten worden. Ik verwacht dat ziggo wat met deze informatie kan, dit is ook bij andere manufacturers eens doorgegeven waardoor ze een bepaalde Firmware update konden doorvoeren om het daarna te laten funcioneren"

 

Hiermee Ziggo benadert en zij geven aan dat:

"Aangezien wij verder niks blokkeren zowel op wifi als bekabeld niet en al je andere apparaten verder prima werken via wifi of kabel kan ik in deze alleen maar zeggen dat Tado met een oplossing moet komen."

 

Tado adviseert me vervolgens om een wifi repeater of powerline adapter te proberen. 

 

Het lijkt me toch niet logisch en zeker niet de bedoeling om andere apparatuur aan te schaffen om een simpele bridge te laten werken? 

 

Ik zit echt met de handen in mijn haar, enige oplossing die ik nu zie is terug naar oude internetverbinding en modem (reguliere Connect Box) en dus terug naar oude settings die gewoon werken... 

 

Ziggo adviseerde me om het hier nog eens te proberen, misschien heeft iemand van jullie nog een idee? Ben niet heel technisch aangelegd met Routerinstellingen, maar wat ik daar zie is dat de Tado gewoon verbinding maakt (bedraad) dus zou niet weten wat verder aan te passen.. 

 

Enige, mogelijke nuttige info:

DHCP staat aan, leasetijd op 86400 seconden

DNS origineel deed niks, dit aangepast naar opendns, maar maakt geen verschil

UPnP ingeschakeld.

 

Iemand suggesties? Ik weet het echt niet meer..  

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik gebruik zelf ook de Connect Box Giga (Smart Wifi Modem Giga) en heb je al even ingelogd je weet hoe dat moet, je omschrijft al de DHCP hoe staat deze vermeld.

 

Schermafbeelding 2022-04-02 om 14.59.05.png

 

DNS kunt u beste zo laten

 

Schermafbeelding 2022-04-02 om 15.05.38.png

 

De UPnP kunt u beste uitschakelen als de Tado weer verbonden is.

Maar ga eens naar Geavanceerde Instellingen, dan naar Draadloos vervolgens Beveiliging en kies dan Firewall

 

Schermafbeelding 2022-04-02 om 14.55.47.png

Staat uw Wifi via de Tado zelfde als de Smart Wifi Modem ingesteld, dan is als u firewall zo staat even de Tado's en het modem te herstarten, kijken of deze dan wel verbinding maken.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

U schrijft ook:

Alle stappen doorlopen die Tado voorschrijft, niks werkt. Contact opgenomen met Tado, zij gaven aan dat het aan de instellingen van de Connectbox kon liggen, ze adviseerde me Ziggo te benaderen door te geven dat:
"de Internet Bridge een 10 megabit apparaat is (half dublex) dat aan het netwerk verbonden zou moeten worden. Ik verwacht dat ziggo wat met deze informatie kan, dit is ook bij andere manufacturers eens doorgegeven waardoor ze een bepaalde Firmware update konden doorvoeren om het daarna te laten funcioneren"

 

Internet Bridge een 10 megabit apparaat is (half dublex) Zet deze is in Full Duplex.

AdeC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Dave,

Dank je voor je reactie. Allereerst heb ik mijn oude modem even aan het netwerk gehangen en heb gekeken of ik afwijkende instellingen zie. Enige wat ik daar zag is dat ik daar via portforwarding een port open had staan voor de Tado bridge, dat heb ik nu ook op het nieuwe modem gedaan.

 

Wat me opvalt uit jouw screenshots is dat jouw menu sowieso wat afwijkt, belangrijkste punt eigenlijk, ik heb geen DHCPv6 server, en dus ook geen IPv6 firewall, had ik op mijn vorige modem overigens ook niet, dus of dat verschil maakt in dit geval?!

DNS heb ik teruggezet.

 

Resultaat is nog steeds hetzelfde helaas.

 

Wat betreft je andere punt, Internet bridge op Full Duplex zetten, het gaat daar, neem ik aan (zijn woorden van Tado) op de Tado bridge, daar kan ik zelf geen instellingen aan veranderen, kan alleen inpluggen, factory reset (vanmiddag gedaan) of pairen, maar dan moet er natuurlijk wel al verbinding zijn.

 

Dus vooralsnog geen resultaat. Heb je nog andere suggesties? 

 

Super bedankt voor je reactie iig!! 

AdeC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het frustrerende overigens blijft, dat de Thermostaat in mijn Homekit netwerk zichtbaar is en bedienbaar. Handmatig kan ik gelukkig de verwarming wat hoger of lager zetten. Binnen het Tado netwerk is het echter niet vindbaar, en alle automatische instellingen die daarbij horen zijn niet bruikbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic